Show simple item record

Forms of cooperation of primary teachers with the Faculty of Education Charles University
dc.contributor.advisorPoche Kargerová, Jana
dc.creatorKřížková, Julie
dc.date.accessioned2022-04-07T09:26:35Z
dc.date.available2022-04-07T09:26:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157323
dc.description.abstractV teoretické části je popsána spolupráce fakultních učitelů s pedagogickou fakultou. Je zde definována role fakultního učitele a fakultní školy ve vztahu k mentoringu a pojetí Klinické školy. Dále jsou zde mapovány formy spolupráce, podoby praxí na PedF UK nebo role fakulty a vysokoškolského učitele. Další část textu se soustředí na místa propojování teorie a praxe a podobu spoluprací v edukačně vyspělých zemích. Výzkumná část práce se soustředí na mapování způsobů spolupráce fakultních učitelů s Katedrou preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty UK, jsou zde analyzovány přínosy a úskalí spolupráce a mapovány formy motivace, které spolupráci pomáhají navazovat. Klíčovou výzkumnou otázkou je: Jaké formy motivace uvádějí učitelé při spolupráci s fakultou, jaká vnímají úskalí a jaké spatřují benefity a přínosy ve spolupráci s fakultou? Výzkumným nástrojem je skupinové a individuální interview. Součástí práce jsou též formulované návrhy na inovaci spolupráce fakultních učitelů a pedagogické fakulty.cs_CZ
dc.description.abstractThe theoretical part of the thesis deals with the cooperation between faculty teachers and the Faculty of Education. It defines the role of a faculty teacher and a faculty school in relation to mentoring and the concept of the Clinical School. Furthermore, it surveys forms of cooperation and practice at PedF UK as well as the role of the Faculty and university teachers. The next part of the text focuses on places of interconnetion of theory and practice and presents the form of cooperation in educationally advanced countries. The research part of the thesis focuses on mapping the ways of cooperation between faculty teachers and the Department of Pre-primary and Primary Pedagogy, Faculty of Education, Charles University, and it analyzes the benefits and difficulties of the cooperation, as well as maps the forms of motivation that help this collaboration to be established. The crucial research question is: What forms of motivation do teachers mention when cooperating with the Faculty, what obstacles do they observe and what benefits and assets do they appreciate in this cooperation? As research tools, a group interview and an individual intervieware applied. The thesis also includes suggested ways to innovate the cooperation between faculty teachers and the Faculty of Education.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfaculty teacheren_US
dc.subjectfaculty schoolen_US
dc.subjectpracticeen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectcooperationen_US
dc.subjectprimary school teachingen_US
dc.subjectpair teachingen_US
dc.subjectmutual peer support in the workplaceen_US
dc.subjectfakultní učitelcs_CZ
dc.subjectfakultní školacs_CZ
dc.subjectpraxecs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectspoluprácecs_CZ
dc.subjectučitelství 1. stupně ZŠcs_CZ
dc.subjectpárová výukacs_CZ
dc.subjectvzájemná kolegiální podporacs_CZ
dc.titleFormy spolupráce fakultních učitelů s pedagogickou fakultou UKcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-20
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225912
dc.title.translatedForms of cooperation of primary teachers with the Faculty of Education Charles Universityen_US
dc.contributor.refereeVallin, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV teoretické části je popsána spolupráce fakultních učitelů s pedagogickou fakultou. Je zde definována role fakultního učitele a fakultní školy ve vztahu k mentoringu a pojetí Klinické školy. Dále jsou zde mapovány formy spolupráce, podoby praxí na PedF UK nebo role fakulty a vysokoškolského učitele. Další část textu se soustředí na místa propojování teorie a praxe a podobu spoluprací v edukačně vyspělých zemích. Výzkumná část práce se soustředí na mapování způsobů spolupráce fakultních učitelů s Katedrou preprimární a primární pedagogiky Pedagogické fakulty UK, jsou zde analyzovány přínosy a úskalí spolupráce a mapovány formy motivace, které spolupráci pomáhají navazovat. Klíčovou výzkumnou otázkou je: Jaké formy motivace uvádějí učitelé při spolupráci s fakultou, jaká vnímají úskalí a jaké spatřují benefity a přínosy ve spolupráci s fakultou? Výzkumným nástrojem je skupinové a individuální interview. Součástí práce jsou též formulované návrhy na inovaci spolupráce fakultních učitelů a pedagogické fakulty.cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the thesis deals with the cooperation between faculty teachers and the Faculty of Education. It defines the role of a faculty teacher and a faculty school in relation to mentoring and the concept of the Clinical School. Furthermore, it surveys forms of cooperation and practice at PedF UK as well as the role of the Faculty and university teachers. The next part of the text focuses on places of interconnetion of theory and practice and presents the form of cooperation in educationally advanced countries. The research part of the thesis focuses on mapping the ways of cooperation between faculty teachers and the Department of Pre-primary and Primary Pedagogy, Faculty of Education, Charles University, and it analyzes the benefits and difficulties of the cooperation, as well as maps the forms of motivation that help this collaboration to be established. The crucial research question is: What forms of motivation do teachers mention when cooperating with the Faculty, what obstacles do they observe and what benefits and assets do they appreciate in this cooperation? As research tools, a group interview and an individual intervieware applied. The thesis also includes suggested ways to innovate the cooperation between faculty teachers and the Faculty of Education.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV