Show simple item record

How the environment of kindergartens affects the quality of outdoor play
dc.contributor.advisorHanyš Holemá, Irena
dc.creatorDoležalová, Alice
dc.date.accessioned2022-04-07T09:00:29Z
dc.date.available2022-04-07T09:00:29Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157296
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje tématu kvality venkovní hry v prostředí školních zahrad mateřských škol. Cílem bakalářské práce je popsat a porovnat úroveň prostředí školních zahrad v našich podmínkách, včetně návrhu na zefektivnění jejich funkce, a to zejména s ohledem na zajištění kvality venkovní hry formou vhodného a podnětného prostředí. Teoretická část se nejprve věnuje historickému vývoji venkovní hry a proměn školních zahrad i významu hry pro dítě předškolního věku. Další kapitola pak nastíní faktory a rizika, která mohou ovlivnit kvalitu venkovní hry v prostředí školních zahrad. Mezi ně patří nejenom zákonné vzdělávací, bezpečnostní a hygienické oblasti, ale také další vnější a vnitřní podmínky, kterými mohou být vliv vedení mateřské školy a spolupráce se zřizovatelem, přístup pedagogů, rodičů nebo i samotná odpovědnost dětí. Navazující kapitola pak nabízí inspirativní náhled do zahraničního vzdělávacího pedagogického přístupu a poslední kapitoly se věnují informacím o nadacích, grantech a inspiracích, které lze využít pro plánovanou úpravu prostředí školních zahrad. Empirická část je zaměřena na zhodnocení současného stavu školních zahrad, jejich využití jako nástroje pro vzdělávání a poznávání přirozené přírody, zjištění žádoucích a nežádoucích faktorů, kterými může být venkovní hra na...cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the topic of outdoor games in the school gardens of kindergartens. The aim of this bachelor thesis is to describe and compare the level of school gardens in our conditions, including the proposal to streamline their function, especially with regard to ensuring the quality of outdoor play in the form of a suitable and stimulating environment. First, the theoretical part deals with the historical development of outdoor games and changes in school gardens and the importance of preschool child. The next chapter outlines factors and risks that can affect the quality of outdoor games in the school gardens. These include not only legal educational, security and hygiene areas, but also other external and internal conditions, which may be the influence of the Kindergarten and cooperation with the founder, attitude of teachers, parents, or also the responsibility of children. The follow-up chapter offers an inspiring preview to a foreign educational pedagogical approach and the last chapters are devoted to information on foundations, grants and inspirations, which can be used for the planned adjustment of the school gardens. The follow-up empirical part is focused on evaluating the current state of school gardens, their use as tools for education and knowledge of natural...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectChilden_US
dc.subjectkindergartenen_US
dc.subjectgardenen_US
dc.subjectnatureen_US
dc.subjectnaturallyen_US
dc.subjectoutdooren_US
dc.subjectstimulating environment,hygieneen_US
dc.subjectsafetyen_US
dc.subjectchild developmenten_US
dc.subjectgame (play)en_US
dc.subjectexperienceen_US
dc.subjectgarden worken_US
dc.subjectDítěcs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectzahradacs_CZ
dc.subjectpřírodacs_CZ
dc.subjectpřirozenécs_CZ
dc.subjectvenkovnícs_CZ
dc.subjectpodnětné prostředícs_CZ
dc.subjecthygienacs_CZ
dc.subjectbezpečnostcs_CZ
dc.subjectrozvoj dítětecs_CZ
dc.subjecthracs_CZ
dc.subjectprožitekcs_CZ
dc.subjectzahradnické prácecs_CZ
dc.titleVliv prostředí mateřských školních zahrad na kvalitu venkovní hrycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-18
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId225060
dc.title.translatedHow the environment of kindergartens affects the quality of outdoor playen_US
dc.contributor.refereeKoželuhová, Eva
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se věnuje tématu kvality venkovní hry v prostředí školních zahrad mateřských škol. Cílem bakalářské práce je popsat a porovnat úroveň prostředí školních zahrad v našich podmínkách, včetně návrhu na zefektivnění jejich funkce, a to zejména s ohledem na zajištění kvality venkovní hry formou vhodného a podnětného prostředí. Teoretická část se nejprve věnuje historickému vývoji venkovní hry a proměn školních zahrad i významu hry pro dítě předškolního věku. Další kapitola pak nastíní faktory a rizika, která mohou ovlivnit kvalitu venkovní hry v prostředí školních zahrad. Mezi ně patří nejenom zákonné vzdělávací, bezpečnostní a hygienické oblasti, ale také další vnější a vnitřní podmínky, kterými mohou být vliv vedení mateřské školy a spolupráce se zřizovatelem, přístup pedagogů, rodičů nebo i samotná odpovědnost dětí. Navazující kapitola pak nabízí inspirativní náhled do zahraničního vzdělávacího pedagogického přístupu a poslední kapitoly se věnují informacím o nadacích, grantech a inspiracích, které lze využít pro plánovanou úpravu prostředí školních zahrad. Empirická část je zaměřena na zhodnocení současného stavu školních zahrad, jejich využití jako nástroje pro vzdělávání a poznávání přirozené přírody, zjištění žádoucích a nežádoucích faktorů, kterými může být venkovní hra na...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the topic of outdoor games in the school gardens of kindergartens. The aim of this bachelor thesis is to describe and compare the level of school gardens in our conditions, including the proposal to streamline their function, especially with regard to ensuring the quality of outdoor play in the form of a suitable and stimulating environment. First, the theoretical part deals with the historical development of outdoor games and changes in school gardens and the importance of preschool child. The next chapter outlines factors and risks that can affect the quality of outdoor games in the school gardens. These include not only legal educational, security and hygiene areas, but also other external and internal conditions, which may be the influence of the Kindergarten and cooperation with the founder, attitude of teachers, parents, or also the responsibility of children. The follow-up chapter offers an inspiring preview to a foreign educational pedagogical approach and the last chapters are devoted to information on foundations, grants and inspirations, which can be used for the planned adjustment of the school gardens. The follow-up empirical part is focused on evaluating the current state of school gardens, their use as tools for education and knowledge of natural...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV