dc.contributor.advisor | Opravilová, Eva | |
dc.creator | Brož, František | |
dc.date.accessioned | 2018-02-15T10:55:38Z | |
dc.date.available | 2018-02-15T10:55:38Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15591 | |
dc.description.abstract | Bachelor paper envisages the phenomenon of men in a pre-school education. Defines differences of gender approaches, follows up the historical changes of man as a father, logs out and evaluates acting of man as a teacher in pre-school educational facilities, deals with a theory of pre-school education and its authors. Paper is noticing enterprises of male participations and interactions with pre-school children. The project tries to define one of many ways how to bring man into pre-school teacher grade. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | Práce se zabývá fenoménem muže v předškolní výchově. Definuje rozdíly přístupů muže a ženy na základě genderové rozdílnosti, historickým průřezem sleduje proměny muže jako otce, stejně tak zaznamenává a vyhodnocuje působení mužů v institucích pro předškolní výchovu či myšlenky význačných teoretiků výchovy, kteří se působením muže na předškolní dítě zabývali. Zmiňuje iniciativy, které se zabývají či zabývaly zapojením muže do interakce s dítětem předškolního věku. Projekt v praktické části nastiňuje jednu z možností, kterak zajistit mužské pracovníky pro preprimární školství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Muž v předškolní výchově | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-23 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58453 | |
dc.title.translated | Man and the preschool education | en_US |
dc.contributor.referee | Koťátková, Soňa | |
dc.identifier.aleph | 002027723 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro mateřské školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Nursery Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá fenoménem muže v předškolní výchově. Definuje rozdíly přístupů muže a ženy na základě genderové rozdílnosti, historickým průřezem sleduje proměny muže jako otce, stejně tak zaznamenává a vyhodnocuje působení mužů v institucích pro předškolní výchovu či myšlenky význačných teoretiků výchovy, kteří se působením muže na předškolní dítě zabývali. Zmiňuje iniciativy, které se zabývají či zabývaly zapojením muže do interakce s dítětem předškolního věku. Projekt v praktické části nastiňuje jednu z možností, kterak zajistit mužské pracovníky pro preprimární školství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Bachelor paper envisages the phenomenon of men in a pre-school education. Defines differences of gender approaches, follows up the historical changes of man as a father, logs out and evaluates acting of man as a teacher in pre-school educational facilities, deals with a theory of pre-school education and its authors. Paper is noticing enterprises of male participations and interactions with pre-school children. The project tries to define one of many ways how to bring man into pre-school teacher grade. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990020277230106986 | |