Show simple item record

Schools of arts and their benefit for school development
dc.contributor.advisorVaněk, Slavomír
dc.creatorBlažková, Vlasta
dc.date.accessioned2017-04-10T13:20:04Z
dc.date.available2017-04-10T13:20:04Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15550
dc.description.abstractThe aim of this paper is to look at the possibilities of additional activities at basic schools of arts. It deals with their impact on the managenment of the schools, looks for possible difficulties, advantages and opportunities for usage of these additional activities for the development and prosperity of basic schools of arts. The results together with the data analysis are an important part of this paper in which managers and founders of basic schools of arts were interviewed. The survey was focused not only on the present situation at basic schools of arts but on the opinions of both addressed groups. As a result of this paper the collected information should help to start and run the additional activities successfully and inspire all who would like to apply them.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce si dává za cíl zmapovat možnosti doplňkové činnosti v základních uměleckých školách, její dopad na práci ředitele školy a její možné využití pro rozvoj a prosperitu ZUŠ, zabývá se hledáním možných výhod i úskalí, které doplňková činnost pro ZUŠ představuje. Součástí práce jsou rovněž výsledky a analýza dotazníkového šetření mezi řediteli ZUŠ a mezi zástupci zřizovatelů. Výsledkem bakalářské práce by měl být souhrn informací potřebných k zahájení a úspěšnému provozování doplňkové činnosti, přehled o možnostech, které skýtá, problémech, které ji provázejí a inspirace pro ty, kteří by se chtěli doplňkové činnosti věnovat, či již stávající rozšířit.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleDoplňková činnost v zuš a její přínos pro rozvoj školycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59322
dc.title.translatedSchools of arts and their benefit for school developmenten_US
dc.contributor.refereeKoberová, Eva
dc.identifier.aleph001228086
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce si dává za cíl zmapovat možnosti doplňkové činnosti v základních uměleckých školách, její dopad na práci ředitele školy a její možné využití pro rozvoj a prosperitu ZUŠ, zabývá se hledáním možných výhod i úskalí, které doplňková činnost pro ZUŠ představuje. Součástí práce jsou rovněž výsledky a analýza dotazníkového šetření mezi řediteli ZUŠ a mezi zástupci zřizovatelů. Výsledkem bakalářské práce by měl být souhrn informací potřebných k zahájení a úspěšnému provozování doplňkové činnosti, přehled o možnostech, které skýtá, problémech, které ji provázejí a inspirace pro ty, kteří by se chtěli doplňkové činnosti věnovat, či již stávající rozšířit.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this paper is to look at the possibilities of additional activities at basic schools of arts. It deals with their impact on the managenment of the schools, looks for possible difficulties, advantages and opportunities for usage of these additional activities for the development and prosperity of basic schools of arts. The results together with the data analysis are an important part of this paper in which managers and founders of basic schools of arts were interviewed. The survey was focused not only on the present situation at basic schools of arts but on the opinions of both addressed groups. As a result of this paper the collected information should help to start and run the additional activities successfully and inspire all who would like to apply them.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV