Show simple item record

Project teaching of Arts at the Basic School Practical
dc.contributor.advisorSlavík, Jan
dc.creatorŠkrlantová, Martina
dc.date.accessioned2017-04-10T13:06:16Z
dc.date.available2017-04-10T13:06:16Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15481
dc.description.abstractThis dissertation is concerned with usage of project teaching during Arts and Crafts in practical school. If it is more effecive for students or not. There are theoretical drawn out solutions of this issue in the first part of this study. This part is focused on definition and characteristics of the term "Project teaching" at first in general and then fluently ties together the limitation of project teaching in Arts and Crafts. In practical part there are presented the results of my research. In order to reach the goals of this dissertation a quantitative method was applied, that an analysis of videostudy from PhDr. Tomáš Janík has become. The main part of my diploma work was the transcription of videotaped record, from which the whole evaluation and results are coming out. In the last section there are mentioned possibilities, how the videotaped records can be used for next work.en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá využitím projektového vyučování ve výtvarné výchově na praktické škole. Zda je pro žáky efektivnější či nikoli. V první části jsou teoreticky nastíněná východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje na vymezení a charakteristiku pojmu projektové vyučování, a to nejprve obecně poté v plynulém přechodu navazuje vymezení projektového vyučování ve výtvarné výchově. V praktické části jsou prezentovány výsledky mého výzkumu. Za účelem splnění cílů této diplomové práce byla použita kvantitativní metoda, kterou se stala analýza videostudie PhDr. Tomáše Janíka. Hlavní částí mé diplomové práce se stal transkript natočeného videozáznamu, ze kterého pak vychází celé mé vyhodnocení a výsledky. V poslední části jsou uvedeny možnosti, jak je možné natočené videozáznamy použít pro další práci.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProjektové vyučování výtvarné výchovy na základní škole praktickécs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59896
dc.title.translatedProject teaching of Arts at the Basic School Practicalen_US
dc.contributor.refereeJakubcová Hajdušková, Lucie
dc.identifier.aleph001111248
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zabývá využitím projektového vyučování ve výtvarné výchově na praktické škole. Zda je pro žáky efektivnější či nikoli. V první části jsou teoreticky nastíněná východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje na vymezení a charakteristiku pojmu projektové vyučování, a to nejprve obecně poté v plynulém přechodu navazuje vymezení projektového vyučování ve výtvarné výchově. V praktické části jsou prezentovány výsledky mého výzkumu. Za účelem splnění cílů této diplomové práce byla použita kvantitativní metoda, kterou se stala analýza videostudie PhDr. Tomáše Janíka. Hlavní částí mé diplomové práce se stal transkript natočeného videozáznamu, ze kterého pak vychází celé mé vyhodnocení a výsledky. V poslední části jsou uvedeny možnosti, jak je možné natočené videozáznamy použít pro další práci.cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation is concerned with usage of project teaching during Arts and Crafts in practical school. If it is more effecive for students or not. There are theoretical drawn out solutions of this issue in the first part of this study. This part is focused on definition and characteristics of the term "Project teaching" at first in general and then fluently ties together the limitation of project teaching in Arts and Crafts. In practical part there are presented the results of my research. In order to reach the goals of this dissertation a quantitative method was applied, that an analysis of videostudy from PhDr. Tomáš Janík has become. The main part of my diploma work was the transcription of videotaped record, from which the whole evaluation and results are coming out. In the last section there are mentioned possibilities, how the videotaped records can be used for next work.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV