Show simple item record

The social skills in orphanages children
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorPurková, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-10T13:05:50Z
dc.date.available2017-04-10T13:05:50Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15479
dc.description.abstractThis dissertation is focused on social skills of orphanages children. My goals was to find areas and domains in which these children have problems and to explain its causes as well as to refer to extensiveness and complicacy of these problems. In theoretical chapter I engage in delimitation of conception "social skills", describe factors, which can influence the social skills, social skills from development viewpoint and family influence on development of social skills. Then I attend to possible specifics of social skills development by children in orphanages - psychical deprivation and subdeprivation, CAN syndrome, resilience and refer to researches development focused on personality children in orphanages. Theoretical chapter I close with reflection on differences between family (the primary and elementary socialization coefficient) and orphanage's functioning. These differences are other possible specifics of social skills development.en_US
dc.description.abstractCílem této diplomové práce bylo zjistit, v jakých dovednostech mají děti v dětských domovech problémy a pokusit se o vysvětlení možných příčin těchto problémů. Dále jsem chtěla poukázat na rozsáhlost a komplikovanost této problematiky. Z teoretické části vyplynulo, že úroveň sociálních dovedností dětí umístěných v dětském domově bude pravděpodobně snížená vzhledem k důvodům umístění (dysfunkční rodinné prostředí a jeho možným následkům- syndrom CAN, psychická deprivace/subdeprivace). Svůj vliv má zřejmě také odlišnost fungování dětského domova a fungování rodiny - zde ale nevíme jaký. Lze se pouze domnívat, že socializační proces probíhá v důsledku těchto odlišností ,jinak". Vliv dětského domova jako kolektivního zařízení je doposud ne zcela probádanou oblastí. Longitudinální výzkum prof. Matějčka a kol. jako jediný pracoval také s kontrolní skupinou a může tak jako jediný aspirovat na "oddělení" vlivu ústavního prostředí. Týkal se však souboru dětí z DD sestaveného v roce 1965, kdy systém ústavní výchovy fungoval jinak než dnes. Jeho výsledky tedy nelze plně generalizovat. Otázka vlivu dětského domova tedy zůstává nezodpovězenacs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSociální dovednosti dětí v dětských domovechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId60295
dc.title.translatedThe social skills in orphanages childrenen_US
dc.contributor.refereeTrpišovská, Dobromila
dc.identifier.aleph000976525
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce bylo zjistit, v jakých dovednostech mají děti v dětských domovech problémy a pokusit se o vysvětlení možných příčin těchto problémů. Dále jsem chtěla poukázat na rozsáhlost a komplikovanost této problematiky. Z teoretické části vyplynulo, že úroveň sociálních dovedností dětí umístěných v dětském domově bude pravděpodobně snížená vzhledem k důvodům umístění (dysfunkční rodinné prostředí a jeho možným následkům- syndrom CAN, psychická deprivace/subdeprivace). Svůj vliv má zřejmě také odlišnost fungování dětského domova a fungování rodiny - zde ale nevíme jaký. Lze se pouze domnívat, že socializační proces probíhá v důsledku těchto odlišností ,jinak". Vliv dětského domova jako kolektivního zařízení je doposud ne zcela probádanou oblastí. Longitudinální výzkum prof. Matějčka a kol. jako jediný pracoval také s kontrolní skupinou a může tak jako jediný aspirovat na "oddělení" vlivu ústavního prostředí. Týkal se však souboru dětí z DD sestaveného v roce 1965, kdy systém ústavní výchovy fungoval jinak než dnes. Jeho výsledky tedy nelze plně generalizovat. Otázka vlivu dětského domova tedy zůstává nezodpovězenacs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation is focused on social skills of orphanages children. My goals was to find areas and domains in which these children have problems and to explain its causes as well as to refer to extensiveness and complicacy of these problems. In theoretical chapter I engage in delimitation of conception "social skills", describe factors, which can influence the social skills, social skills from development viewpoint and family influence on development of social skills. Then I attend to possible specifics of social skills development by children in orphanages - psychical deprivation and subdeprivation, CAN syndrome, resilience and refer to researches development focused on personality children in orphanages. Theoretical chapter I close with reflection on differences between family (the primary and elementary socialization coefficient) and orphanage's functioning. These differences are other possible specifics of social skills development.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV