Projevy agresivity u žáků staršího školního věku
The manifestations of aggressive behaviour among children in older school age
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15471Identifikátory
SIS: 59535
Kolekce
- Kvalifikační práce [19113]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mottlová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství na speciálních školách
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem předkládané práce jsou "projevy agresivity u žáků staršího školního věku". Problematika agrese u žáků staršího školního věku je v dnešní době aktuální. V teoretické části rozeberu všeobecnou problematiku agresivity. Zaměřím se na vymezení pojmů a definic. Zajímají mě především příčiny vzniku projevů agresivity, vlivy prostředí a vývojové aspekty žáků staršího školního věku. Cílem praktické části je na základě dotazníkového šetření zjistit jak žáci staršího školního věku vnímají projevy agresivity ve svém okolí, a jaké mají osobní zkušenosti s agresivním chováním. Výstupem této práce bude hodnocení zjištěného stavu agresivity u žáků staršího školního věku na vybraných školách a návrh na zlepšení dosavadního stavu.
The subject of this thesis is "the demonstrations of aggressiveness among the older school age pupils." Nowadays, the topic of aggressiveness among the older school age pupils is very hot. In the theoretical part of my thesis, I will analyse the general issue of aggressiveness. I will focus on the particular concepts determination and definition. I am especially interested in the reasons causing the demonstrations of aggressiveness, the influence of environment and the development aspects of the older school age pupils. The intent of the practical part is to find out by virtue of an investigation questionnaire how the older school age pupils perceive the demonstrations of aggressiveness in their surroundings and what personal experience concerning aggressive behaviour they have. The output of this essay will be an assessment of the degree of investigated aggressiveness among the older school age pupils at selected schools and a suggestion on how to improve the existing situation.