Show simple item record

Elementary Children's Practical Knowledge of First-Aid
dc.contributor.advisorPokorný, Ladislav
dc.creatorHrunková, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-10T13:00:26Z
dc.date.available2017-04-10T13:00:26Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15453
dc.description.abstractProviding non-professional first aid to someone in need is part of each human's system of moral and civil obligations. This inspired me largely in the choice of a topic for my diploma thesis. Children of younger school age constitute a group of citizens with moral, but especially civil obligations, and the issues of delivery of nonprofessional first aid also apply to them. Since I study teaching for primary schools, the goal of my thesis is to find out the level of knowledge of first aid among children of younger school age. I chose several conditions which I think children in primary schools should recognize and handle correctly. My thesis is divided into three parts. In the theoretical part 1 deal with educational programs at schools, always with focus on sections dealing with elementary first aid. I used the obtained findings to set up a test that became one of the key tools of my empirical survey. I also characterize the selected conditions, describe their correct handling and list the most frequent handling errors. In the practical part I deal with the first aid test and the implementation of model situations in which children should theoretically and practically demonstrate their knowledge of non-professional first aid for the selected conditions, such as bruises, collapse, anti-shock positions and...en_US
dc.description.abstractPoskytnutí laické první pomoci člověku, který je v nouzi, spadá do soustavy morálních i občanských povinností každého člověka. Tento fakt mě velice inspiroval ve výběru tématu své diplomové práce. I děti mladšího školního věku tvoří skupinu občanů, která má nejen morální, ale hlavně občanské povinnosti, a proto se i jí týká problematika poskytování laické první pomoci. Jelikož studuji učitelství pro 1. stupeň základní školy, je mým cílem ve své práci zjistit, jaká je úroveň znalostí dětí mladšího školního věku v poskytování první pomoci. Vybrala jsem jen nčkolik stavů, o kterých si myslím, že by je dčti na 1.stupni základní SKoly mely rozpoznat a následní správně o M t . S v o u p r á c i r o z d ě l u j i na tři č á s t i , V časti teoretické se zabývám školními vzdělávacími programy, to vždy se zaměřením na pasáže, zabývající se základní první pomocí. Ze získaných poznatků jsem sestavila test, který se stal jedním z prostředků mého empirického šetření. Dále charakterizuji vybrané stavy, uvádím jejich správné ošetření i nejčastěji chyby při ošetřování. V praktické části dávám prostor k vypracování testu první pomoci a k realizaci praktických modelových situací, ve kterých mají děti teoreticky i prakticky prokázat znalost laické první pomoci u vybraných stavů, jakými jsou odřeniny, kolapsový stav,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleÚroveň znalostí dětí mladšího školního věku v poskytování první pomocics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-14
dc.description.departmentKatedra tělesné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58364
dc.title.translatedElementary Children's Practical Knowledge of First-Aiden_US
dc.contributor.refereeKuhnová, Věra
dc.identifier.aleph000977886
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPoskytnutí laické první pomoci člověku, který je v nouzi, spadá do soustavy morálních i občanských povinností každého člověka. Tento fakt mě velice inspiroval ve výběru tématu své diplomové práce. I děti mladšího školního věku tvoří skupinu občanů, která má nejen morální, ale hlavně občanské povinnosti, a proto se i jí týká problematika poskytování laické první pomoci. Jelikož studuji učitelství pro 1. stupeň základní školy, je mým cílem ve své práci zjistit, jaká je úroveň znalostí dětí mladšího školního věku v poskytování první pomoci. Vybrala jsem jen nčkolik stavů, o kterých si myslím, že by je dčti na 1.stupni základní SKoly mely rozpoznat a následní správně o M t . S v o u p r á c i r o z d ě l u j i na tři č á s t i , V časti teoretické se zabývám školními vzdělávacími programy, to vždy se zaměřením na pasáže, zabývající se základní první pomocí. Ze získaných poznatků jsem sestavila test, který se stal jedním z prostředků mého empirického šetření. Dále charakterizuji vybrané stavy, uvádím jejich správné ošetření i nejčastěji chyby při ošetřování. V praktické části dávám prostor k vypracování testu první pomoci a k realizaci praktických modelových situací, ve kterých mají děti teoreticky i prakticky prokázat znalost laické první pomoci u vybraných stavů, jakými jsou odřeniny, kolapsový stav,...cs_CZ
uk.abstract.enProviding non-professional first aid to someone in need is part of each human's system of moral and civil obligations. This inspired me largely in the choice of a topic for my diploma thesis. Children of younger school age constitute a group of citizens with moral, but especially civil obligations, and the issues of delivery of nonprofessional first aid also apply to them. Since I study teaching for primary schools, the goal of my thesis is to find out the level of knowledge of first aid among children of younger school age. I chose several conditions which I think children in primary schools should recognize and handle correctly. My thesis is divided into three parts. In the theoretical part 1 deal with educational programs at schools, always with focus on sections dealing with elementary first aid. I used the obtained findings to set up a test that became one of the key tools of my empirical survey. I also characterize the selected conditions, describe their correct handling and list the most frequent handling errors. In the practical part I deal with the first aid test and the implementation of model situations in which children should theoretically and practically demonstrate their knowledge of non-professional first aid for the selected conditions, such as bruises, collapse, anti-shock positions and...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV