dc.contributor.advisor | Pokorný, Ladislav | |
dc.creator | Hrunková, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:00:26Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:00:26Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15453 | |
dc.description.abstract | Providing non-professional first aid to someone in need is part of each human's system of moral and civil obligations. This inspired me largely in the choice of a topic for my diploma thesis. Children of younger school age constitute a group of citizens with moral, but especially civil obligations, and the issues of delivery of nonprofessional first aid also apply to them. Since I study teaching for primary schools, the goal of my thesis is to find out the level of knowledge of first aid among children of younger school age. I chose several conditions which I think children in primary schools should recognize and handle correctly. My thesis is divided into three parts. In the theoretical part 1 deal with educational programs at schools, always with focus on sections dealing with elementary first aid. I used the obtained findings to set up a test that became one of the key tools of my empirical survey. I also characterize the selected conditions, describe their correct handling and list the most frequent handling errors. In the practical part I deal with the first aid test and the implementation of model situations in which children should theoretically and practically demonstrate their knowledge of non-professional first aid for the selected conditions, such as bruises, collapse, anti-shock positions and... | en_US |
dc.description.abstract | Poskytnutí laické první pomoci člověku, který je v nouzi, spadá do soustavy morálních i občanských povinností každého člověka. Tento fakt mě velice inspiroval ve výběru tématu své diplomové práce. I děti mladšího školního věku tvoří skupinu občanů, která má nejen morální, ale hlavně občanské povinnosti, a proto se i jí týká problematika poskytování laické první pomoci. Jelikož studuji učitelství pro 1. stupeň základní školy, je mým cílem ve své práci zjistit, jaká je úroveň znalostí dětí mladšího školního věku v poskytování první pomoci. Vybrala jsem jen nčkolik stavů, o kterých si myslím, že by je dčti na 1.stupni základní SKoly mely rozpoznat a následní správně o M t . S v o u p r á c i r o z d ě l u j i na tři č á s t i , V časti teoretické se zabývám školními vzdělávacími programy, to vždy se zaměřením na pasáže, zabývající se základní první pomocí. Ze získaných poznatků jsem sestavila test, který se stal jedním z prostředků mého empirického šetření. Dále charakterizuji vybrané stavy, uvádím jejich správné ošetření i nejčastěji chyby při ošetřování. V praktické části dávám prostor k vypracování testu první pomoci a k realizaci praktických modelových situací, ve kterých mají děti teoreticky i prakticky prokázat znalost laické první pomoci u vybraných stavů, jakými jsou odřeniny, kolapsový stav,... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Úroveň znalostí dětí mladšího školního věku v poskytování první pomoci | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-14 | |
dc.description.department | Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58364 | |
dc.title.translated | Elementary Children's Practical Knowledge of First-Aid | en_US |
dc.contributor.referee | Kuhnová, Věra | |
dc.identifier.aleph | 000977886 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Poskytnutí laické první pomoci člověku, který je v nouzi, spadá do soustavy morálních i občanských povinností každého člověka. Tento fakt mě velice inspiroval ve výběru tématu své diplomové práce. I děti mladšího školního věku tvoří skupinu občanů, která má nejen morální, ale hlavně občanské povinnosti, a proto se i jí týká problematika poskytování laické první pomoci. Jelikož studuji učitelství pro 1. stupeň základní školy, je mým cílem ve své práci zjistit, jaká je úroveň znalostí dětí mladšího školního věku v poskytování první pomoci. Vybrala jsem jen nčkolik stavů, o kterých si myslím, že by je dčti na 1.stupni základní SKoly mely rozpoznat a následní správně o M t . S v o u p r á c i r o z d ě l u j i na tři č á s t i , V časti teoretické se zabývám školními vzdělávacími programy, to vždy se zaměřením na pasáže, zabývající se základní první pomocí. Ze získaných poznatků jsem sestavila test, který se stal jedním z prostředků mého empirického šetření. Dále charakterizuji vybrané stavy, uvádím jejich správné ošetření i nejčastěji chyby při ošetřování. V praktické části dávám prostor k vypracování testu první pomoci a k realizaci praktických modelových situací, ve kterých mají děti teoreticky i prakticky prokázat znalost laické první pomoci u vybraných stavů, jakými jsou odřeniny, kolapsový stav,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Providing non-professional first aid to someone in need is part of each human's system of moral and civil obligations. This inspired me largely in the choice of a topic for my diploma thesis. Children of younger school age constitute a group of citizens with moral, but especially civil obligations, and the issues of delivery of nonprofessional first aid also apply to them. Since I study teaching for primary schools, the goal of my thesis is to find out the level of knowledge of first aid among children of younger school age. I chose several conditions which I think children in primary schools should recognize and handle correctly. My thesis is divided into three parts. In the theoretical part 1 deal with educational programs at schools, always with focus on sections dealing with elementary first aid. I used the obtained findings to set up a test that became one of the key tools of my empirical survey. I also characterize the selected conditions, describe their correct handling and list the most frequent handling errors. In the practical part I deal with the first aid test and the implementation of model situations in which children should theoretically and practically demonstrate their knowledge of non-professional first aid for the selected conditions, such as bruises, collapse, anti-shock positions and... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra tělesné výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009778860106986 | |