Rozvíjení komunikativní kompetence ve výuce anglického jazyka
Communicative competence development in English Teaching
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15446Identifiers
Study Information System: 58372
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Stará, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 5. 2008
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Tato práce se zabývá tématem klíčových kompetencí se zaměřením na kompetenci komunikativní, která je popsána v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, a její dílčí složky. Dále se zaměřuje na popis způsobu, jak tyto složky rozvíjet ve výuce anglického jazyka v rámci vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace s přihlédnutím ke specifikům jazykového vzdělávání na prvním stupni základní školy. Práce operuje také s teoretickými informacemi a praktickými zkušenostmi dánského vzdělávacího systému, který může přinést inspirativní myšlenky do českého vzdělávacího prostředí. Práce nezůstává pouze v rovině teoretické, ale snaží se předat zkušenosti z praktických pokusů těm, kteří hledají způsob, jak učinit komunikaci ve výuce cizího jazyka smysluplnou a rozvoj komunikačních dovedností je pro ně prioritou.
This project discusses the theme of key competencies in czech schools. It mainly focuses on the communicative comptence, mentioned in the curricular document called "Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání". Moreover, it focuses on the part "Jazyk a jazyková komunikace" from the same document. The aim is to recognise Essentials elements of the communicative competence and integrate them into English teaching specifically considering the special needs of young learners. This thesis follows with a section containing theoretical information and practical experience within the Danish education system. Its inspirational ideas may be adopted by the Czech educational system. The practical part of this project focuses on a list of recommendations based on my attempts to find a way of developing pupils' communicative skills within learning English.