Rozvíjení komunikativní kompetence ve výuce anglického jazyka
Communicative competence development in English Teaching
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15446Identifikátory
SIS: 58372
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stará, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
12. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce se zabývá tématem klíčových kompetencí se zaměřením na kompetenci komunikativní, která je popsána v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, a její dílčí složky. Dále se zaměřuje na popis způsobu, jak tyto složky rozvíjet ve výuce anglického jazyka v rámci vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace s přihlédnutím ke specifikům jazykového vzdělávání na prvním stupni základní školy. Práce operuje také s teoretickými informacemi a praktickými zkušenostmi dánského vzdělávacího systému, který může přinést inspirativní myšlenky do českého vzdělávacího prostředí. Práce nezůstává pouze v rovině teoretické, ale snaží se předat zkušenosti z praktických pokusů těm, kteří hledají způsob, jak učinit komunikaci ve výuce cizího jazyka smysluplnou a rozvoj komunikačních dovedností je pro ně prioritou.
This project discusses the theme of key competencies in czech schools. It mainly focuses on the communicative comptence, mentioned in the curricular document called "Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání". Moreover, it focuses on the part "Jazyk a jazyková komunikace" from the same document. The aim is to recognise Essentials elements of the communicative competence and integrate them into English teaching specifically considering the special needs of young learners. This thesis follows with a section containing theoretical information and practical experience within the Danish education system. Its inspirational ideas may be adopted by the Czech educational system. The practical part of this project focuses on a list of recommendations based on my attempts to find a way of developing pupils' communicative skills within learning English.