Show simple item record

Environmental training in pre-primary education - Utilization of scrap and residual materials for works in nursery school
dc.contributor.advisorVodáková, Jitka
dc.creatorDvořáková, Dana
dc.date.accessioned2017-04-10T12:55:08Z
dc.date.available2017-04-10T12:55:08Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15429
dc.description.abstractThe main object of the thesis is to outline a progress of environmental training in nursery schools in the Czech republic, its reference to activities issued from Framework Educational Programme for Pre- primary Education and characteristics of the present situation of environmental training in chosen schools. The thesis suggests the collection of topics of scrap and residual materials utilization for children works and follows the teacher's interest of using these materials in proces of education. It also tests eligibility of using the activities for children progress. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractHlavním záměrem diplomové práce je nastínění vývoje environmentální výchovy v mateřských školách u nás, její vztah k činnostem vycházejícím z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a charakteristiky současného stavu environmentální výchovy na vybraných mateřských školách. Diplomová práce navrhuje soubor námětů využití odpadových a zbytkových materiálů pro pracovní činnosti dětí a sleduje zájem učitelek využívat tento materiál v procesu výchovně vzdělávací činnosti. Ověřuje také vhodnost zařazování těchto aktivit na rozvoj dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleEnvironmentální výchova v předškolním vzdělávání - využití odpadových a zbytkových materiálů pro práce v mateřské školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58437
dc.title.translatedEnvironmental training in pre-primary education - Utilization of scrap and residual materials for works in nursery schoolen_US
dc.contributor.refereeŠircová, Ivana
dc.identifier.aleph000976771
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním záměrem diplomové práce je nastínění vývoje environmentální výchovy v mateřských školách u nás, její vztah k činnostem vycházejícím z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání a charakteristiky současného stavu environmentální výchovy na vybraných mateřských školách. Diplomová práce navrhuje soubor námětů využití odpadových a zbytkových materiálů pro pracovní činnosti dětí a sleduje zájem učitelek využívat tento materiál v procesu výchovně vzdělávací činnosti. Ověřuje také vhodnost zařazování těchto aktivit na rozvoj dítěte. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe main object of the thesis is to outline a progress of environmental training in nursery schools in the Czech republic, its reference to activities issued from Framework Educational Programme for Pre- primary Education and characteristics of the present situation of environmental training in chosen schools. The thesis suggests the collection of topics of scrap and residual materials utilization for children works and follows the teacher's interest of using these materials in proces of education. It also tests eligibility of using the activities for children progress. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990009767710106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV