Zobrazit minimální záznam

Possibilities of child-social development in conditions of a kindergarten
dc.contributor.advisorHavlová, Jana
dc.creatorDoušová, Hana
dc.date.accessioned2017-04-10T12:53:39Z
dc.date.available2017-04-10T12:53:39Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15423
dc.description.abstractThe subject of this work is reconnaissance of group and pedagogic influences to child socialization. A development of relation to children with facilited and authoritative leading is highlighted there. It results from the presumption that a child group has got express and socialistic meaning and the age contitution of the child group influences a quality of relations meaning the children and total atmosphere in a class. It supposes that varied age structure of the group is better for social development and getting a personal independence than age kindred one. It is focusing principally on the clearing of concepts like socialization, social development, social teaching, atmosphere in a class, age kindred group, varied age structure of group, facilited leading, authoritative leading are. Exemplary study of kindergarten creates a practical section. Which child group does realize wants of children and which way of leading does support to thein personál development is judged there. Conditions of the successful socialization are generalized from gainded finding. The socialization and its development is possible to trace on that of.en_US
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je zkoumání vlivu skupiny a vlivu pedagoga na socializaci dítěte. Pozornost je upírána na rozvíjení vztahů mezi dětmi při lacilitovaném a při autoritativním vedení. Vychází z předpokladu, že dětská skupina má specifický socializační význam, a že věkové složení skupiny dětí ovlivňuje kvalitu vztahů mezi dětmi i celkové klima třídy. Dále předpokládá, že věkově smíšená skupina přispívá sociálnímu rozvoji dítěte více než skupina věkově stejnorodá, a že napomáhá více získávání osobní samostatnosti a nabízí více příležitostí projevům osobní samostatnosti. Zaměřuje se na objasnění pojmů socializace, sociální rozvoj, sociální učení, klima třídy, věkově stejnorodá skupina, věkově smíšená skupina, facilitované vedení, autoritativní vedení. Praktickou část tvoří případová studie vybraných mateřských škol, ve kterých je podle vybraných kritérií posuzováno, jaká skupina dětí naplňuje potřeby dětí a jaké vedení více přispívá jejich osobnostnímu rozvoji. Ze získaných poznatků jsou zobecněny podmínky úspěšné socializace, podle kterých je možno socializaci a její rozvoj sledovat.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMožnosti sociálního rozvíjení dítěte v podmínkách mateřské školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-16
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58405
dc.title.translatedPossibilities of child-social development in conditions of a kindergartenen_US
dc.contributor.refereeKoťátková, Soňa
dc.identifier.aleph002053178
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csPředmětem diplomové práce je zkoumání vlivu skupiny a vlivu pedagoga na socializaci dítěte. Pozornost je upírána na rozvíjení vztahů mezi dětmi při lacilitovaném a při autoritativním vedení. Vychází z předpokladu, že dětská skupina má specifický socializační význam, a že věkové složení skupiny dětí ovlivňuje kvalitu vztahů mezi dětmi i celkové klima třídy. Dále předpokládá, že věkově smíšená skupina přispívá sociálnímu rozvoji dítěte více než skupina věkově stejnorodá, a že napomáhá více získávání osobní samostatnosti a nabízí více příležitostí projevům osobní samostatnosti. Zaměřuje se na objasnění pojmů socializace, sociální rozvoj, sociální učení, klima třídy, věkově stejnorodá skupina, věkově smíšená skupina, facilitované vedení, autoritativní vedení. Praktickou část tvoří případová studie vybraných mateřských škol, ve kterých je podle vybraných kritérií posuzováno, jaká skupina dětí naplňuje potřeby dětí a jaké vedení více přispívá jejich osobnostnímu rozvoji. Ze získaných poznatků jsou zobecněny podmínky úspěšné socializace, podle kterých je možno socializaci a její rozvoj sledovat.cs_CZ
uk.abstract.enThe subject of this work is reconnaissance of group and pedagogic influences to child socialization. A development of relation to children with facilited and authoritative leading is highlighted there. It results from the presumption that a child group has got express and socialistic meaning and the age contitution of the child group influences a quality of relations meaning the children and total atmosphere in a class. It supposes that varied age structure of the group is better for social development and getting a personal independence than age kindred one. It is focusing principally on the clearing of concepts like socialization, social development, social teaching, atmosphere in a class, age kindred group, varied age structure of group, facilited leading, authoritative leading are. Exemplary study of kindergarten creates a practical section. Which child group does realize wants of children and which way of leading does support to thein personál development is judged there. Conditions of the successful socialization are generalized from gainded finding. The socialization and its development is possible to trace on that of.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990020531780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV