Show simple item record

The Russian Village Seen by Tolstoy and Chekhov
dc.contributor.advisorHříbková, Radka
dc.creatorIvánková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-10T12:52:19Z
dc.date.available2017-04-10T12:52:19Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15417
dc.description.abstractIn the nineteenth century, Russia went through a lot of changes, striving to overcome its cultural backwardness compared to Western Europe, and gradually assimilating Western European civilization. However, most Russia's population did not trust this civilisation as well as the urban life style, to which it was forced to adapt. Tolstoy and Chekhov are among those representatives of the Russian intelligentsia who considerably contributed to analytically distilling the theoretical problems of their time, such as those to which the following questions were linked:en_US
dc.description.abstractTéma ruské vesnice v dílech dvou klasiků jsem si pro svou diplomovou práci vybrala proto, že skýtá příležitost zabývat se přístupem ruských spisovatelů ke všem stěžejním problémům života, které jsou na vesnici patrné ve své nej základnější podobě. Pohled na člověka v jeho původním přirozeném prostředí odhaluje kořeny, z nichž vychází i dnešní člověk. S výhodou odstupu více než jednoho století nám umožňuje zkoumat jistoty i nejistoty tehdejšího Člověka, jeho silné stránky i slabosti, jeho spojení s přírodou i se sebou samým skrze myšlení, city, filozofii a náboženství.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleRuská vesnice očima L.N. Tolstého a A.P. Čechovacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentKatedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58317
dc.title.translatedThe Russian Village Seen by Tolstoy and Chekhoven_US
dc.contributor.refereeHlaváček, Antonín
dc.identifier.aleph001006960
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Russian Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazykcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Russian Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTéma ruské vesnice v dílech dvou klasiků jsem si pro svou diplomovou práci vybrala proto, že skýtá příležitost zabývat se přístupem ruských spisovatelů ke všem stěžejním problémům života, které jsou na vesnici patrné ve své nej základnější podobě. Pohled na člověka v jeho původním přirozeném prostředí odhaluje kořeny, z nichž vychází i dnešní člověk. S výhodou odstupu více než jednoho století nám umožňuje zkoumat jistoty i nejistoty tehdejšího Člověka, jeho silné stránky i slabosti, jeho spojení s přírodou i se sebou samým skrze myšlení, city, filozofii a náboženství.cs_CZ
uk.abstract.enIn the nineteenth century, Russia went through a lot of changes, striving to overcome its cultural backwardness compared to Western Europe, and gradually assimilating Western European civilization. However, most Russia's population did not trust this civilisation as well as the urban life style, to which it was forced to adapt. Tolstoy and Chekhov are among those representatives of the Russian intelligentsia who considerably contributed to analytically distilling the theoretical problems of their time, such as those to which the following questions were linked:en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV