Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKittnarová, Olga
dc.creatorSkarparis, George
dc.date.accessioned2017-04-10T12:26:21Z
dc.date.available2017-04-10T12:26:21Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15322
dc.description.abstractIn my thesis i analyze the history of jazz, since the time of the slavery, and Ii follow how the African American people from various locations and tribes were forced to go in America to work. I divide each period, starting chronologically and explaining how Afro- Americans developed the music which today is called jazz. I analyze the elements from African music that African Americans were using and i move into the era that their style was flourishing in New Orleans. I then speak about the main genres of their music until jazz appeared, and i write about the different sub-styles and forms that existed, such as spirituals,ragtime, blues and others. In the work it is also mentioned briefly how Jazz came into the Czech Republic, and i illustrate the contribution of Jaroslav Jezek. In two chapters i speak about the typical jazz elements and harmony, and i make some comparison with the classical music elements. In the final chapter i analyze three works from composers of the 20th century that were influenced by jazz, and show how their compositions used elements from the african american music.en_US
dc.description.abstractVe své diplomové práci rozebírám dějiny jazzu od dob otroctví a sleduji, jak byli Afričané různých lokalit a kmenu donuceni pracovat v Americe. v y/ ^ Rozděluji jednotlivé epochy, začínám chronologicky a vysveduji, jak Afro-Americané rozvíjeli hudbu, která se dnes jmenuje jazz. Analyzuji prvky f .V Afro-americké hudby které používali Afro-Americané a posunuli ji do epochy y velkého rozkvetu stylu v New Orleans. Dále pojednávám o hlavních žánrech jejich hudby pred zjevením jazzu a V O popisuji existenci rozlicných "sub" stylu, a forem, které existovaly v 1/ podobě spirituálu, blues, ragtime a ostatních. . v v V práci také krátce zmiňuji jak se jazz dostal do České republiky a popisuji přínos Jaroslava Ježka. v Ve dvou kapitolách hovořím o typických jazzových prvcích a harmonii a srovnávám je s prvky hudby jazzové. V záverečníé kapitole rozebírám tri díla skladatelů dvacátého století, kteří byli ovlivněni jazzem a odhaluji, jak jejich díla používala prvky Afro-americké hudby.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleJazz as a Historical Phenomenon and its Influence Classical Musicen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-28
dc.description.departmentKatedra hudební výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59992
dc.contributor.refereeChristou, Marios
dc.identifier.aleph001012077
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra hudební výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy hudební výchova - sbormistrovstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Music - Choir Conductingen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci rozebírám dějiny jazzu od dob otroctví a sleduji, jak byli Afričané různých lokalit a kmenu donuceni pracovat v Americe. v y/ ^ Rozděluji jednotlivé epochy, začínám chronologicky a vysveduji, jak Afro-Americané rozvíjeli hudbu, která se dnes jmenuje jazz. Analyzuji prvky f .V Afro-americké hudby které používali Afro-Americané a posunuli ji do epochy y velkého rozkvetu stylu v New Orleans. Dále pojednávám o hlavních žánrech jejich hudby pred zjevením jazzu a V O popisuji existenci rozlicných "sub" stylu, a forem, které existovaly v 1/ podobě spirituálu, blues, ragtime a ostatních. . v v V práci také krátce zmiňuji jak se jazz dostal do České republiky a popisuji přínos Jaroslava Ježka. v Ve dvou kapitolách hovořím o typických jazzových prvcích a harmonii a srovnávám je s prvky hudby jazzové. V záverečníé kapitole rozebírám tri díla skladatelů dvacátého století, kteří byli ovlivněni jazzem a odhaluji, jak jejich díla používala prvky Afro-americké hudby.cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis i analyze the history of jazz, since the time of the slavery, and Ii follow how the African American people from various locations and tribes were forced to go in America to work. I divide each period, starting chronologically and explaining how Afro- Americans developed the music which today is called jazz. I analyze the elements from African music that African Americans were using and i move into the era that their style was flourishing in New Orleans. I then speak about the main genres of their music until jazz appeared, and i write about the different sub-styles and forms that existed, such as spirituals,ragtime, blues and others. In the work it is also mentioned briefly how Jazz came into the Czech Republic, and i illustrate the contribution of Jaroslav Jezek. In two chapters i speak about the typical jazz elements and harmony, and i make some comparison with the classical music elements. In the final chapter i analyze three works from composers of the 20th century that were influenced by jazz, and show how their compositions used elements from the african american music.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovycs_CZ
dc.identifier.lisID990010120770106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV