Show simple item record

Importance of Interaction between Preschool Children and Seniors Citizens
dc.contributor.advisorKropáčková, Jana
dc.creatorKubešová, Jana
dc.date.accessioned2021-03-26T18:40:09Z
dc.date.available2021-03-26T18:40:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/1530
dc.description.abstractBakalářská práce se věnuje problematice mezigeneračního soužití, konkrétně možnostem setkávání předškolního dítěte se starými lidmi. Teoretická část se zaměřuje na porovnání soužití generací v rodině v kontextu historického vývoje, dále analyzuje problémy současné moderní rodiny a dopady na děti, které nemají možnost pravidelného setkávání s prarodiči či jinými seniory. Empirická část je založena na pozorování realizace aktivní spolupráce mateřské školy Sokolovská s domovem seniorů. Pozorování je doplněno rozhovory s dětmi, rodiči a učitelkami. Cílem bakalářské práce je analýza forem spolupráce mezi mateřskou školou a domovy seniorů a vzájemný přínos setkávání předškolních dětí se seniory.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the matters of intergenerational coexistence, in particular with a possible outcomes when a child interacts with senior citizens. The theoretical part focuses on a comparison of generational coexistence in a family in the context of historical development, then, it analyses problems of a current modern family and the impacts on children who do not have the possibility of meeting grandparents or other senior citizens regularly. In the empirical part, we observe the realization of active cooperation between the nursery school Sokolovská and an old people's home. This observation includes interviews with children, parents and teachers. The goal of this work is to analyse the cooperation methods of a nursery school with old people's homes and the mutual contribution of gathering preschool children with seniors.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecta preschool childen_US
dc.subjectan intergenerational coexistenceen_US
dc.subjectsenior citizensen_US
dc.subjecta preschool educationen_US
dc.subjecta familyen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjecta family educationen_US
dc.subjecta teacheren_US
dc.subjecta kindergarten teacheren_US
dc.subjectcooperation methodsen_US
dc.subjectPředškolní dítěcs_CZ
dc.subjectstářícs_CZ
dc.subjectmezigenerační soužitícs_CZ
dc.subjectseniořics_CZ
dc.subjectprarodičecs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectpředškolní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectrodinacs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectučitelka mateřské školycs_CZ
dc.subjectformy spolupráce mateřské školycs_CZ
dc.titleVýznam setkávání dítěte předškolního věku se seniorycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-01-12
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId161680
dc.title.translatedImportance of Interaction between Preschool Children and Seniors Citizensen_US
dc.contributor.refereeUhlířová, Jana
dc.identifier.aleph002121509
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro mateřské školycs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro mateřské školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Nursery Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se věnuje problematice mezigeneračního soužití, konkrétně možnostem setkávání předškolního dítěte se starými lidmi. Teoretická část se zaměřuje na porovnání soužití generací v rodině v kontextu historického vývoje, dále analyzuje problémy současné moderní rodiny a dopady na děti, které nemají možnost pravidelného setkávání s prarodiči či jinými seniory. Empirická část je založena na pozorování realizace aktivní spolupráce mateřské školy Sokolovská s domovem seniorů. Pozorování je doplněno rozhovory s dětmi, rodiči a učitelkami. Cílem bakalářské práce je analýza forem spolupráce mezi mateřskou školou a domovy seniorů a vzájemný přínos setkávání předškolních dětí se seniory.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the matters of intergenerational coexistence, in particular with a possible outcomes when a child interacts with senior citizens. The theoretical part focuses on a comparison of generational coexistence in a family in the context of historical development, then, it analyses problems of a current modern family and the impacts on children who do not have the possibility of meeting grandparents or other senior citizens regularly. In the empirical part, we observe the realization of active cooperation between the nursery school Sokolovská and an old people's home. This observation includes interviews with children, parents and teachers. The goal of this work is to analyse the cooperation methods of a nursery school with old people's homes and the mutual contribution of gathering preschool children with seniors.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantOpravilová, Eva
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990021215090106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV