Význam setkávání dítěte předškolního věku se seniory
Importance of Interaction between Preschool Children and Seniors Citizens
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/1530Identifikátory
SIS: 161680
Kolekce
- Kvalifikační práce [17868]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Opravilová, Eva
Oponent práce
Uhlířová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
12. 1. 2017
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Předškolní dítě, stáří, mezigenerační soužití, senioři, prarodiče, rodiče, předškolní vzdělávání, rodina, výchova, učitelka mateřské školy, formy spolupráce mateřské školyKlíčová slova (anglicky)
a preschool child, an intergenerational coexistence, senior citizens, a preschool education, a family, parents, a family education, a teacher, a kindergarten teacher, cooperation methodsBakalářská práce se věnuje problematice mezigeneračního soužití, konkrétně možnostem setkávání předškolního dítěte se starými lidmi. Teoretická část se zaměřuje na porovnání soužití generací v rodině v kontextu historického vývoje, dále analyzuje problémy současné moderní rodiny a dopady na děti, které nemají možnost pravidelného setkávání s prarodiči či jinými seniory. Empirická část je založena na pozorování realizace aktivní spolupráce mateřské školy Sokolovská s domovem seniorů. Pozorování je doplněno rozhovory s dětmi, rodiči a učitelkami. Cílem bakalářské práce je analýza forem spolupráce mezi mateřskou školou a domovy seniorů a vzájemný přínos setkávání předškolních dětí se seniory.
This bachelor thesis deals with the matters of intergenerational coexistence, in particular with a possible outcomes when a child interacts with senior citizens. The theoretical part focuses on a comparison of generational coexistence in a family in the context of historical development, then, it analyses problems of a current modern family and the impacts on children who do not have the possibility of meeting grandparents or other senior citizens regularly. In the empirical part, we observe the realization of active cooperation between the nursery school Sokolovská and an old people's home. This observation includes interviews with children, parents and teachers. The goal of this work is to analyse the cooperation methods of a nursery school with old people's homes and the mutual contribution of gathering preschool children with seniors.