Show simple item record

Using reading workshop for reflective reading in the 2nd grade of basic school
dc.contributor.advisorHausenblas, Ondřej
dc.creatorRolincová, Pavla
dc.date.accessioned2017-04-10T14:50:06Z
dc.date.available2017-04-10T14:50:06Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15306
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je ověřit funkčnost a efektivnost systému dílny čtení pro rozvoj přemýšlivého (reflektivního) čtenářství a budování kladného vztahu žáků k vlastní četbě v podmínkách literární výchovy 2. stupně běžné základní školy. Systém dílny čtení je založen na poskytnutí příležitosti žákům číst knihy dle vlastního výběru a sdílet s ostatními své postřehy a prožitky z textu, čímž se ve třídě posiluje společenství čtenářů. Jádrem práce jsou velmi praktické aplikace poznatků amerického i konkrétního českého modelu dílny čtení vycházející z mého učitelského působení, během něhož jsem tento systém realizovala ve dvou šestých a jedné sedmé třídě v upravené časové dotaci a podobě tak, aby korespondoval s ŠVP. V teoretické části práce se zabývám charakteristikou pubescentních čtenářů, která spolu s faktory pozitivně ovlivňující výsledky čtenářské gramotnosti v mezinárodních výzkumech přináší argumenty pro zavedení systému dílny čtení korespondující i s komunikačním pojetím literární výchovy. Práce shrnuje a zužitkuje odborné prameny týkající se pubescentních čtenářů a popisuje součásti a podmínky dílny čtení. S oporou o vlastní výukovou praxi popisuji nároky této formy práce na učitele a její slučitelnost s RVP. K praktické části práce mi dobře posloužila i sonda pro učitele realizovaná formou...en_US
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je ověřit funkčnost a efektivnost systému dílny čtení pro rozvoj přemýšlivého (reflektivního) čtenářství a budování kladného vztahu žáků k vlastní četbě v podmínkách literární výchovy 2. stupně běžné základní školy. Systém dílny čtení je založen na poskytnutí příležitosti žákům číst knihy dle vlastního výběru a sdílet s ostatními své postřehy a prožitky z textu, čímž se ve třídě posiluje společenství čtenářů. Jádrem práce jsou velmi praktické aplikace poznatků amerického i konkrétního českého modelu dílny čtení vycházející z mého učitelského působení, během něhož jsem tento systém realizovala ve dvou šestých a jedné sedmé třídě v upravené časové dotaci a podobě tak, aby korespondoval s ŠVP. V teoretické části práce se zabývám charakteristikou pubescentních čtenářů, která spolu s faktory pozitivně ovlivňující výsledky čtenářské gramotnosti v mezinárodních výzkumech přináší argumenty pro zavedení systému dílny čtení korespondující i s komunikačním pojetím literární výchovy. Práce shrnuje a zužitkuje odborné prameny týkající se pubescentních čtenářů a popisuje součásti a podmínky dílny čtení. S oporou o vlastní výukovou praxi popisuji nároky této formy práce na učitele a její slučitelnost s RVP. K praktické části práce mi dobře posloužila i sonda pro učitele realizovaná formou...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVyužití dílny čtení pro rozvoj přemýšlivého čtenářství na 2.stupni ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-14
dc.description.departmentKatedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58460
dc.title.translatedUsing reading workshop for reflective reading in the 2nd grade of basic schoolen_US
dc.contributor.refereeKlumparová, Štěpánka
dc.identifier.aleph000969939
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Musicen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Musicen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je ověřit funkčnost a efektivnost systému dílny čtení pro rozvoj přemýšlivého (reflektivního) čtenářství a budování kladného vztahu žáků k vlastní četbě v podmínkách literární výchovy 2. stupně běžné základní školy. Systém dílny čtení je založen na poskytnutí příležitosti žákům číst knihy dle vlastního výběru a sdílet s ostatními své postřehy a prožitky z textu, čímž se ve třídě posiluje společenství čtenářů. Jádrem práce jsou velmi praktické aplikace poznatků amerického i konkrétního českého modelu dílny čtení vycházející z mého učitelského působení, během něhož jsem tento systém realizovala ve dvou šestých a jedné sedmé třídě v upravené časové dotaci a podobě tak, aby korespondoval s ŠVP. V teoretické části práce se zabývám charakteristikou pubescentních čtenářů, která spolu s faktory pozitivně ovlivňující výsledky čtenářské gramotnosti v mezinárodních výzkumech přináší argumenty pro zavedení systému dílny čtení korespondující i s komunikačním pojetím literární výchovy. Práce shrnuje a zužitkuje odborné prameny týkající se pubescentních čtenářů a popisuje součásti a podmínky dílny čtení. S oporou o vlastní výukovou praxi popisuji nároky této formy práce na učitele a její slučitelnost s RVP. K praktické části práce mi dobře posloužila i sonda pro učitele realizovaná formou...cs_CZ
uk.abstract.enCílem této diplomové práce je ověřit funkčnost a efektivnost systému dílny čtení pro rozvoj přemýšlivého (reflektivního) čtenářství a budování kladného vztahu žáků k vlastní četbě v podmínkách literární výchovy 2. stupně běžné základní školy. Systém dílny čtení je založen na poskytnutí příležitosti žákům číst knihy dle vlastního výběru a sdílet s ostatními své postřehy a prožitky z textu, čímž se ve třídě posiluje společenství čtenářů. Jádrem práce jsou velmi praktické aplikace poznatků amerického i konkrétního českého modelu dílny čtení vycházející z mého učitelského působení, během něhož jsem tento systém realizovala ve dvou šestých a jedné sedmé třídě v upravené časové dotaci a podobě tak, aby korespondoval s ŠVP. V teoretické části práce se zabývám charakteristikou pubescentních čtenářů, která spolu s faktory pozitivně ovlivňující výsledky čtenářské gramotnosti v mezinárodních výzkumech přináší argumenty pro zavedení systému dílny čtení korespondující i s komunikačním pojetím literární výchovy. Práce shrnuje a zužitkuje odborné prameny týkající se pubescentních čtenářů a popisuje součásti a podmínky dílny čtení. S oporou o vlastní výukovou praxi popisuji nároky této formy práce na učitele a její slučitelnost s RVP. K praktické části práce mi dobře posloužila i sonda pro učitele realizovaná formou...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka a katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV