Zobrazit minimální záznam

Entry of a child to school and preparation for the development of early literacy
dc.contributor.advisorWildová, Radka
dc.creatorJirošová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-10T12:21:08Z
dc.date.available2017-04-10T12:21:08Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15299
dc.description.abstractIn this diploma thesis I'm dealing with the issue of entry to school and pre-school preparation for reading and writing. The aim of my diploma thesis was to choose children with the lack of preparedness for reading and writing and particular skills, which are proved as underdeveloped and improve them within five weeks of goal-directed work. I prepared a diagnostic test in which I checked the level of thinking, speech, visual perception, perception of the position in space, perception of relations in space, auditory perception, memory and attention....On the basis of theoretical knowledge, what a pre-school child should know before the entry to school, in order to be successful in reading and writing, I compiled a compensatory excercise, which I was inserting systematically for the selected children into their work during the day for the duration of five weeks. On the basis of evaluation of results from the output test I can say, that all the six children improved their skills, so they could enter to school more prepared.en_US
dc.description.abstractV diplomové práci se zabývám problematikou vstupu do školy a předškolní přípravou na čtení a psaní. Cílem mé diplomové práce bylo vybrat děti s nedostatečnou připraveností pro čtení a psaní a jednotlivé dovednosti, které se prokážou jako nedostatečně rozvinuté, během pěti týdnů cílené práce zdokonalit. Sestavila jsem diagnostickou zkoušku, v níž jsem ověřovala úroveň myšlení, řeči, zrakového vnímání, vnímání polohy v prostoru, vnímání vztahů v prostoru, sluchového vnímání, grafomotoriky, jemné motoriky, motoriky artikulačních orgánů, mikromotoriky očních pohybů, paměti a pozornosti. Na základě teoretických znalostí o tom, co má předškolní dítě před vstupem do školy umět, aby bylo ve čtení a psaní úspěšné, jsem sestavila kompenzační cvičení, která jsem soustavně zařazovala pro vybrané děti po dobu pěti týdnů do zaměstnání v průběhu dne. Na základě vyhodnocení výsledků z výstupních testů mohu říci, že u všech šesti dětí došlo ke zlepšení, děti tak mohly nastoupit do školy lépe připravené.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVstup dítěte do školy a příprava na rozvoj počáteční gramotnostics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58351
dc.title.translatedEntry of a child to school and preparation for the development of early literacyen_US
dc.contributor.refereeKřivánek, Zdeněk
dc.identifier.aleph000977158
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV diplomové práci se zabývám problematikou vstupu do školy a předškolní přípravou na čtení a psaní. Cílem mé diplomové práce bylo vybrat děti s nedostatečnou připraveností pro čtení a psaní a jednotlivé dovednosti, které se prokážou jako nedostatečně rozvinuté, během pěti týdnů cílené práce zdokonalit. Sestavila jsem diagnostickou zkoušku, v níž jsem ověřovala úroveň myšlení, řeči, zrakového vnímání, vnímání polohy v prostoru, vnímání vztahů v prostoru, sluchového vnímání, grafomotoriky, jemné motoriky, motoriky artikulačních orgánů, mikromotoriky očních pohybů, paměti a pozornosti. Na základě teoretických znalostí o tom, co má předškolní dítě před vstupem do školy umět, aby bylo ve čtení a psaní úspěšné, jsem sestavila kompenzační cvičení, která jsem soustavně zařazovala pro vybrané děti po dobu pěti týdnů do zaměstnání v průběhu dne. Na základě vyhodnocení výsledků z výstupních testů mohu říci, že u všech šesti dětí došlo ke zlepšení, děti tak mohly nastoupit do školy lépe připravené.cs_CZ
uk.abstract.enIn this diploma thesis I'm dealing with the issue of entry to school and pre-school preparation for reading and writing. The aim of my diploma thesis was to choose children with the lack of preparedness for reading and writing and particular skills, which are proved as underdeveloped and improve them within five weeks of goal-directed work. I prepared a diagnostic test in which I checked the level of thinking, speech, visual perception, perception of the position in space, perception of relations in space, auditory perception, memory and attention....On the basis of theoretical knowledge, what a pre-school child should know before the entry to school, in order to be successful in reading and writing, I compiled a compensatory excercise, which I was inserting systematically for the selected children into their work during the day for the duration of five weeks. On the basis of evaluation of results from the output test I can say, that all the six children improved their skills, so they could enter to school more prepared.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009771580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV