Zobrazit minimální záznam

Climate of arts
dc.contributor.advisorProkop, Jiří
dc.creatorDvorná, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-10T12:19:25Z
dc.date.available2017-04-10T12:19:25Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15296
dc.description.abstractDiploma thesis Climate of Arts aims at a problems of school subject climate and that school subject so specific like Arts. Theoretical part of thesis first devotes to a classroom climate more general, it deliminates classroom like social group and engages in a theory of socil groups. Then it approaches problems of classroom climate, defines this term, engages in a determinents, elements and types of climate. Second subchapter more concreate devotes to climate of Arts. It presents history of subject to contemporary form of Arts in Framework educational programme, then outlines specifities of Arts in connection with its aims, it engages in a specialities of communication, interaction and perception in Arts and gives its into connections with subject domain of Framework educational programme. Research part of Diploma thesis struggles by means of questionnaire investigation, which was realized in seventh classes at four different schools, at least partly find actual form of climate of Arts at contemporary school reality. Aim of the Diploma thesis is direct an attention to unique character of climate of Arts and to its insufficiently employed possibility to influence positive personality development of pupils, their relationships and whole classroom climate.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Klima ve výtvarné výchově se zaměřuje na problematiku klimatu vyučovacího předmětu, a to předmětu natolik specifického, jako je výtvarná výchova. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecněji klimatu školní třídy, vymezuje třídu jako sociální skupinu a zabývá se teorií sociálních skupin. Následně přistupuje k problematice klimatu třídy, definuje tento pojem, zabývá se determinantami, prvky i typy klimatu. Druhá podkapitola se věnuje již konkrétně klimatu ve výtvarné výchově. Představuje historii předmětu až k současné podobě výtvarné výchovy v rámcovém vzdělávacím programu, poté nastiňuje specifika výtvarné výchovy v souvislosti s jejími cíly, zabývá se zvláštnostmi komunikce, interakce a percepce ve výtvarné výchově a dává je do souvislostí s obsahovými doménami rámcového vzdělávacího programu. Výzkumná část diplomové práce se snaží prostřednictvím dotazníkového šetření, realizovaného v sedmých třídách čtyř různých škol, alespoň částečně postihnout skutečnou podobu klimatu výtvarné výchovy v současné školní reality. Cílem diplomové práce je upozornit na jedinečnost klimatu výtvarné výchovy a na její nedostatečně využívané možnosti pozitivně ovlivňovat osobnostní rozvoj žáků, jejich vzájemné vztahy i klima celé třídy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKlima ve výtvarné výchověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59124
dc.title.translatedClimate of artsen_US
dc.contributor.refereeNováková, Daniela
dc.identifier.aleph001117324
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Klima ve výtvarné výchově se zaměřuje na problematiku klimatu vyučovacího předmětu, a to předmětu natolik specifického, jako je výtvarná výchova. Teoretická část práce se věnuje nejprve obecněji klimatu školní třídy, vymezuje třídu jako sociální skupinu a zabývá se teorií sociálních skupin. Následně přistupuje k problematice klimatu třídy, definuje tento pojem, zabývá se determinantami, prvky i typy klimatu. Druhá podkapitola se věnuje již konkrétně klimatu ve výtvarné výchově. Představuje historii předmětu až k současné podobě výtvarné výchovy v rámcovém vzdělávacím programu, poté nastiňuje specifika výtvarné výchovy v souvislosti s jejími cíly, zabývá se zvláštnostmi komunikce, interakce a percepce ve výtvarné výchově a dává je do souvislostí s obsahovými doménami rámcového vzdělávacího programu. Výzkumná část diplomové práce se snaží prostřednictvím dotazníkového šetření, realizovaného v sedmých třídách čtyř různých škol, alespoň částečně postihnout skutečnou podobu klimatu výtvarné výchovy v současné školní reality. Cílem diplomové práce je upozornit na jedinečnost klimatu výtvarné výchovy a na její nedostatečně využívané možnosti pozitivně ovlivňovat osobnostní rozvoj žáků, jejich vzájemné vztahy i klima celé třídy.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis Climate of Arts aims at a problems of school subject climate and that school subject so specific like Arts. Theoretical part of thesis first devotes to a classroom climate more general, it deliminates classroom like social group and engages in a theory of socil groups. Then it approaches problems of classroom climate, defines this term, engages in a determinents, elements and types of climate. Second subchapter more concreate devotes to climate of Arts. It presents history of subject to contemporary form of Arts in Framework educational programme, then outlines specifities of Arts in connection with its aims, it engages in a specialities of communication, interaction and perception in Arts and gives its into connections with subject domain of Framework educational programme. Research part of Diploma thesis struggles by means of questionnaire investigation, which was realized in seventh classes at four different schools, at least partly find actual form of climate of Arts at contemporary school reality. Aim of the Diploma thesis is direct an attention to unique character of climate of Arts and to its insufficiently employed possibility to influence positive personality development of pupils, their relationships and whole classroom climate.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011173240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV