Show simple item record

Use of Open Source platforms in education in the field of Graphic Design
dc.contributor.advisorJeřábek, Tomáš
dc.creatorLukáš, David
dc.date.accessioned2022-04-07T11:15:11Z
dc.date.available2022-04-07T11:15:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152852
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na možnosti využití Open Source grafických editorů ve výuce na středních odborných školách v rámci oboru Grafický design. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a uvedeny dostupné výukové zdroje a materiály věnující se problematice výuky práce v grafických editorech. Jsou zde popsána specifika oboru Grafický design v kontextu střední odborné školy a cílů vzdělávání definovaných v RVP. Postihuje nároky na grafické editory, jejich dostupnost a možnosti jejich využití jako legitimního prostředí k osvojení potřebných dovedností a zkušeností žáků a pro jejich další pracovní uplatnění. Praktická část je věnována průzkumu způsobů výuky práce v grafických editorech a možnostem využití alternativních grafických editorů na jednotlivých středních školách nabízejících studium oboru Grafický design. Obsahuje rozbor časových dotací odborných předmětů definovaných v ŠVP, dotazníková šetření a rozhovory s pedagogy. Zkoumaná je i situace v reálné praxi dotazníkovým šetřením a rozhovory se zaměstnavateli a praktiky z oboru. Z následné analýzy vyplývají problematické momenty spojené s aplikací alternativních grafických editorů do výuky a praxe. Jsou zde shrnuta možná východiska a podmínky jejich řešení.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma work is fokused on the opportunities of using the Open Source Programmes in the lessons at secondary vocational schools according to Graphic Design as a branch of study. In the theoretical part are basic terms explained and reachable educational sources and matherials including graphic editor work noticed . There are described the special signs of the Graphic design branch in a context with the secondary vocational school and the goals of education defined inside RVP (Frame Educational Plan). It speaks about the claims, their availability and the chance of their using as a legal area where are needed skills and experiences for students and their work aplication adopted. The practical part is dedicated to the survey of the ways of possible work in graphic editors and opportunities of using alternative graphic editors at each secondary school offering Graphic design as a branch of study. It includes time analysis of the vocational subjects defined in the School Educational Programme, questioner's investigation and interviews with the teachers. The situation in a real practice also with interviews with professionals and exployers are examined there too. We can find many problematic moments connected with the aplication of alternative graphic editors into the education and practice from...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectOpen Sourceen_US
dc.subjectgraphic editorsen_US
dc.subjectgraphic designen_US
dc.subjectcomputer graphicen_US
dc.subjectInkscapeen_US
dc.subjectGimpen_US
dc.subjectScribusen_US
dc.subjectOpen Sourcecs_CZ
dc.subjectgrafické editorycs_CZ
dc.subjectgrafický designcs_CZ
dc.subjectpočítačová grafikacs_CZ
dc.subjectInkscapecs_CZ
dc.subjectGimpcs_CZ
dc.subjectScribuscs_CZ
dc.titleVyužití Open Source platforem v rámci vzdělávání v oboru Grafický designcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-01-19
dc.description.departmentKatedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232007
dc.title.translatedUse of Open Source platforms in education in the field of Graphic Designen_US
dc.contributor.refereeŠtípek, Jiří
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - informační a komunikační technologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Information and Communication Technologiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na možnosti využití Open Source grafických editorů ve výuce na středních odborných školách v rámci oboru Grafický design. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy a uvedeny dostupné výukové zdroje a materiály věnující se problematice výuky práce v grafických editorech. Jsou zde popsána specifika oboru Grafický design v kontextu střední odborné školy a cílů vzdělávání definovaných v RVP. Postihuje nároky na grafické editory, jejich dostupnost a možnosti jejich využití jako legitimního prostředí k osvojení potřebných dovedností a zkušeností žáků a pro jejich další pracovní uplatnění. Praktická část je věnována průzkumu způsobů výuky práce v grafických editorech a možnostem využití alternativních grafických editorů na jednotlivých středních školách nabízejících studium oboru Grafický design. Obsahuje rozbor časových dotací odborných předmětů definovaných v ŠVP, dotazníková šetření a rozhovory s pedagogy. Zkoumaná je i situace v reálné praxi dotazníkovým šetřením a rozhovory se zaměstnavateli a praktiky z oboru. Z následné analýzy vyplývají problematické momenty spojené s aplikací alternativních grafických editorů do výuky a praxe. Jsou zde shrnuta možná východiska a podmínky jejich řešení.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma work is fokused on the opportunities of using the Open Source Programmes in the lessons at secondary vocational schools according to Graphic Design as a branch of study. In the theoretical part are basic terms explained and reachable educational sources and matherials including graphic editor work noticed . There are described the special signs of the Graphic design branch in a context with the secondary vocational school and the goals of education defined inside RVP (Frame Educational Plan). It speaks about the claims, their availability and the chance of their using as a legal area where are needed skills and experiences for students and their work aplication adopted. The practical part is dedicated to the survey of the ways of possible work in graphic editors and opportunities of using alternative graphic editors at each secondary school offering Graphic design as a branch of study. It includes time analysis of the vocational subjects defined in the School Educational Programme, questioner's investigation and interviews with the teachers. The situation in a real practice also with interviews with professionals and exployers are examined there too. We can find many problematic moments connected with the aplication of alternative graphic editors into the education and practice from...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra informačních technologií a technické výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV