Zobrazit minimální záznam

Motivating and inspiring pupils at teaching Czech language at Czech college preaparatory high schools
dc.contributor.advisorKvítková, Naděžda
dc.creatorKostečka, Jiří
dc.date.accessioned2019-02-19T12:59:10Z
dc.date.available2019-02-19T12:59:10Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15279
dc.description.abstractPředmětem disertační práce je mapování problematiky motivace a aktivizace zaku vyššího stupně českých gymnázií při výuce českého jazyka a komunikace (slohu). Naše zkoumání se tedy soustřeďuje na žáky 1.-4. ročníku čtyřletých gymnázii, resp. kvinty až oktávy víceletých gymnázií ve včku 15-19 let. Omezení na věk a jeden typ školy třetího výchovně-vzdělávacího stupně jsou nutná: z univerzální platnosti některých obecných metodických zásad, pouček a postupů neplyne, ze je shodná i jejich konkrétní aplikace na různých stupních a typech škol; v prvním případě hraje nepominutelnou roli zásada přiměřenosti zvolených metod věku a mentální vyspělosti žáků, v druhém pak cíle vzdělávání na daném typu střední školy a z nich plynoucí specifika v jejím kurikulu i skladbě jejích žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation is studying conditions, circumstances, methods and problems of motivating and inspiring Czech pupils of secondary schools while teaching them their mother tongue and stylistics. The research focuses on one kind of schools providing secondary education in the Czech Republic, "gymnázium" (the term corresponding best with former "grammar schools" in Great Britain), i.e. the secondary school whose primary aim is to prepare its pupils of the age of 15/16 to 18/19 for further university studies. The aims of the dissertation are: - to define and describe motivational and inspirational factors for teaching Czech language and communication / stylistics; - to provide tcachcrs with theoretical basis as well as practical stimulation for adequate motivation of their pupils; - to contribute to effective fulfilment of educational targets in this educational field. The character of this work is mapping, widely conceived, opening possibilities of further profound studies. The dissertation consists of Introduction, Theoretical Part, Practical Part and Conclusions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleMotivace a aktivizace žáků při výuce českého jazyka na gymnáziíchcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-16
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId125063
dc.title.translatedMotivating and inspiring pupils at teaching Czech language at Czech college preaparatory high schoolsen_US
dc.contributor.refereeŠebesta, Karel
dc.contributor.refereeČechová, Marie
dc.identifier.aleph001104435
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogyen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředmětem disertační práce je mapování problematiky motivace a aktivizace zaku vyššího stupně českých gymnázií při výuce českého jazyka a komunikace (slohu). Naše zkoumání se tedy soustřeďuje na žáky 1.-4. ročníku čtyřletých gymnázii, resp. kvinty až oktávy víceletých gymnázií ve včku 15-19 let. Omezení na věk a jeden typ školy třetího výchovně-vzdělávacího stupně jsou nutná: z univerzální platnosti některých obecných metodických zásad, pouček a postupů neplyne, ze je shodná i jejich konkrétní aplikace na různých stupních a typech škol; v prvním případě hraje nepominutelnou roli zásada přiměřenosti zvolených metod věku a mentální vyspělosti žáků, v druhém pak cíle vzdělávání na daném typu střední školy a z nich plynoucí specifika v jejím kurikulu i skladbě jejích žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation is studying conditions, circumstances, methods and problems of motivating and inspiring Czech pupils of secondary schools while teaching them their mother tongue and stylistics. The research focuses on one kind of schools providing secondary education in the Czech Republic, "gymnázium" (the term corresponding best with former "grammar schools" in Great Britain), i.e. the secondary school whose primary aim is to prepare its pupils of the age of 15/16 to 18/19 for further university studies. The aims of the dissertation are: - to define and describe motivational and inspirational factors for teaching Czech language and communication / stylistics; - to provide tcachcrs with theoretical basis as well as practical stimulation for adequate motivation of their pupils; - to contribute to effective fulfilment of educational targets in this educational field. The character of this work is mapping, widely conceived, opening possibilities of further profound studies. The dissertation consists of Introduction, Theoretical Part, Practical Part and Conclusions. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
dc.identifier.lisID990011044350106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV