dc.contributor.advisor | Gabrielová, Jarmila | |
dc.creator | Mixová, Anežka | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T08:58:37Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T08:58:37Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/152552 | |
dc.description.abstract | Předkládaná bakalářská práce se zabývá osobností Josefa Bohuslava Foerstera jakožto písňového autora se zvláštním ohledem ke skladatelově tvorbě písňových cyklů z přelomu 19. a 20. století. Za hlavní cíl si autorka práce klade hudebně-textovou analýzu písňového cyklu Erotikon op. 23 z let 1894 - 1897 a rámcové zasazení tohoto díla do dobového kulturně-historického kontextu. Zvláštní pozornost je věnována básnickým předlohám Foersterových písní, problematice překladu a posunům v prozodii při zhudebnění rytmizovaného textu. Analýza se zaměřuje také na interpretaci sémantických důrazů vzniklých v důsledku zhudebnění textu. Klíčová slova: Josef Bohuslav Foerster, písňová tvorba, písňový cyklus, Hamburk, popis, analýza, vztah hudby a slova, básníci, básnické předlohy | cs_CZ |
dc.description.abstract | The presented bachelor thesis deals with personality of Josef Bohuslav Foerster as a songwriter with special regard to the composition of song cycles from the turn of the 19th and 20th centuries. The main aim of the author is a musical-textual analysis of the song cycle Erotikon op. 23 from the years 1894 - 1897 and the frame insertion of this opus into the contemporary cultural-historical context. Special attention is paid to the original poetry of Foerster's songs, the issue of translation, and shifts in prosody when composing a rhythmic text to music. The analysis also focuses on the interpretation of semantic emphases arising from setting the text to music. Keywords: Josef Bohuslav Foerster, song output, song cycle, Hamburg, description, analysis, word-music relation, poets, original poetry | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Josef Bohuslav Foerster|song output|song cycle|Hamburg|description|analysis|word-music relation|poets|original poetry | en_US |
dc.subject | Josef Bohuslav Foerster|písňová tvorba|písňový cyklus|Hamburk|popis|analýza|vztah hudby a slova|básníci|básnické předlohy | cs_CZ |
dc.title | Josef Bohuslav Foerster: písňový cyklus Erotikon | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-06 | |
dc.description.department | Institute of Musicology | en_US |
dc.description.department | Ústav hudební vědy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 182258 | |
dc.title.translated | Josef Bohuslav Foerster: Erotikon (a Song Cycle) | en_US |
dc.contributor.referee | Pudlák, Miroslav | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Fonetika - Hudební věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Phonetics - Musicology | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní vědy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav hudební vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Musicology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Fonetika - Hudební věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Phonetics - Musicology | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní vědy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná bakalářská práce se zabývá osobností Josefa Bohuslava Foerstera jakožto písňového autora se zvláštním ohledem ke skladatelově tvorbě písňových cyklů z přelomu 19. a 20. století. Za hlavní cíl si autorka práce klade hudebně-textovou analýzu písňového cyklu Erotikon op. 23 z let 1894 - 1897 a rámcové zasazení tohoto díla do dobového kulturně-historického kontextu. Zvláštní pozornost je věnována básnickým předlohám Foersterových písní, problematice překladu a posunům v prozodii při zhudebnění rytmizovaného textu. Analýza se zaměřuje také na interpretaci sémantických důrazů vzniklých v důsledku zhudebnění textu. Klíčová slova: Josef Bohuslav Foerster, písňová tvorba, písňový cyklus, Hamburk, popis, analýza, vztah hudby a slova, básníci, básnické předlohy | cs_CZ |
uk.abstract.en | The presented bachelor thesis deals with personality of Josef Bohuslav Foerster as a songwriter with special regard to the composition of song cycles from the turn of the 19th and 20th centuries. The main aim of the author is a musical-textual analysis of the song cycle Erotikon op. 23 from the years 1894 - 1897 and the frame insertion of this opus into the contemporary cultural-historical context. Special attention is paid to the original poetry of Foerster's songs, the issue of translation, and shifts in prosody when composing a rhythmic text to music. The analysis also focuses on the interpretation of semantic emphases arising from setting the text to music. Keywords: Josef Bohuslav Foerster, song output, song cycle, Hamburg, description, analysis, word-music relation, poets, original poetry | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |