Show simple item record

Importance of Introduction of System Approach to Quality Control in Education
dc.contributor.advisorOrtová, Hana
dc.creatorHavlíčková, Kamila
dc.date.accessioned2017-04-10T12:08:25Z
dc.date.available2017-04-10T12:08:25Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15245
dc.description.abstractThe author of this Paper deals with the issue of the system approach to the quality control in education. In the contemporary market environment, school is an organization which should strive permanently for the improvement of its services. One of the possibilities is the establishment of the process of the permanent improvement through the application of some of the standardized models of the control and assessment of the quality. The Paper is aimed at the assessment of the contribution of the application of the CAF model for the self-evaluation and permanent improvement of the school. The Paper includes an assessment of a questionnaire survey, and a follow up analysis of the data obtained - to what extent the headmasters of schools know the standardized models (CAF, EFQM, ISO), or apply some of them in practice. The exploitability of the Final Bachelor Paper in the school practice: verification of the setting up of the vision and mission of the school, enhancement of the performance and the quality of work, preparing an action plan of improvement, self-evaluation of the school, benchmarking.en_US
dc.description.abstractAutorka práce se věnuje problematice systémového přístupu k řízení kvality v oblasti vzdělávání. Škola je v současném tržním prostředí organizací, která by měla trvale usilovat o zkvalitňování svých služeb. Jednou z možností je nastolení procesu trvalého zlepšování prostřednictvím aplikace některého ze standardizovaných modelů řízení a hodnocení kvality. Práce je zaměřena na posouzení přínosu aplikace modelu CAF pro sebehodnocení a trvalé zlepšování školy. Součástí práce je vyhodnocení dotazníkového šetření a následná analýza získaných dat - do jaké míry ředitelé škol standardizované modely (CAF, EFQM, ISO) znají, příp. zda některý z uvedených uplatňují v praxi. Využitelnost závěrečné bakalářské práce ve školské praxi: ověření nastavení vize a poslání školy, zvýšení výkonnosti a kvality práce, zpracování akčního plánu zlepšování, sebehodnocení školy, benchmarking.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýznam zavádění systémového přístupu k řízení kvality v oblasti školstvícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-23
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59370
dc.title.translatedImportance of Introduction of System Approach to Quality Control in Educationen_US
dc.contributor.refereeTrojan, Václav
dc.identifier.aleph001228589
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSchool Managementen_US
thesis.degree.disciplineŠkolský managementcs_CZ
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csŠkolský managementcs_CZ
uk.degree-discipline.enSchool Managementen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csAutorka práce se věnuje problematice systémového přístupu k řízení kvality v oblasti vzdělávání. Škola je v současném tržním prostředí organizací, která by měla trvale usilovat o zkvalitňování svých služeb. Jednou z možností je nastolení procesu trvalého zlepšování prostřednictvím aplikace některého ze standardizovaných modelů řízení a hodnocení kvality. Práce je zaměřena na posouzení přínosu aplikace modelu CAF pro sebehodnocení a trvalé zlepšování školy. Součástí práce je vyhodnocení dotazníkového šetření a následná analýza získaných dat - do jaké míry ředitelé škol standardizované modely (CAF, EFQM, ISO) znají, příp. zda některý z uvedených uplatňují v praxi. Využitelnost závěrečné bakalářské práce ve školské praxi: ověření nastavení vize a poslání školy, zvýšení výkonnosti a kvality práce, zpracování akčního plánu zlepšování, sebehodnocení školy, benchmarking.cs_CZ
uk.abstract.enThe author of this Paper deals with the issue of the system approach to the quality control in education. In the contemporary market environment, school is an organization which should strive permanently for the improvement of its services. One of the possibilities is the establishment of the process of the permanent improvement through the application of some of the standardized models of the control and assessment of the quality. The Paper is aimed at the assessment of the contribution of the application of the CAF model for the self-evaluation and permanent improvement of the school. The Paper includes an assessment of a questionnaire survey, and a follow up analysis of the data obtained - to what extent the headmasters of schools know the standardized models (CAF, EFQM, ISO), or apply some of them in practice. The exploitability of the Final Bachelor Paper in the school practice: verification of the setting up of the vision and mission of the school, enhancement of the performance and the quality of work, preparing an action plan of improvement, self-evaluation of the school, benchmarking.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV