Zobrazit minimální záznam

Imagination, language, body: the path of the voice in Leopardi's literary work
Imaginace, jazyk, tělo: místopis hlasu v díle Giacoma Leopardiho
dc.contributor.advisorFlemrová, Alice
dc.creatorD'Orso, Angela Alexandra
dc.date.accessioned2022-04-12T09:00:06Z
dc.date.available2022-04-12T09:00:06Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152373
dc.description.abstractUniverzita Karlova Filozofická fakulta Ústav románských studií Románské literatury Abstrakt Mgr. Angela Alexandra DʹOrso IMMAGINAZIONE, LINGUA, CORPO: la geografia della voce nell'opera di Giacomo Leopardi IMAGINACE, JAZYK, TĚLO: místopis hlasu v díle Giacoma Leopardiho IMAGINATION, LANGUAGE, BODY: the path of the voice in Leopardi's literary work Školitelka: PhDr. Alice Flemrová, Ph.D. 2021 Předmětem této disertační práce je oralita v literárním díle Giacoma Leopardiho. Bádání se soustředí především na vazbu, která existuje mezi Leopardiho teorií rozkoše (teoria del piacere) a oralitou jako způsobem vyjadřování a poznávání. Oralita je přítomna v autorově díle nejen jako koncepční prvek, ale i ve formě jazykového rejstříku, zahrnujícího fonetické, stylistické a syntaktické prostředky, které básníkovi umožňují znovu zavést do psaného textu stylémy mluvené řeči. Próza a poezie tedy obsahují příklady reprodukce hlasu, které přispívají k objasnění důležitého postavení reflexe orality uvnitř Leopardiho poezie a filozofie. Ve Zpěvech je též přítomna spekulace na toto téma, vyjádřená prostřednictvím básnických motivů zahrnujících dva prvky: hlas a mlčení. Z prováděného bádání jasně vyplývá básníkovo neustálé směřování k primitivnímu výrazu, jehož odpadním produktem i reziduem se stává právě oralita. Práce tedy...cs_CZ
dc.description.abstractUniverzita Karlova Filozofická fakulta Ústav románských studií Románské literatury Abstract Mgr. Angela Alexandra DʹOrso IMMAGINAZIONE, LINGUA, CORPO: la geografia della voce nell'opera di Giacomo Leopardi IMAGINACE, JAZYK, TĚLO: místopis hlasu v díle Giacoma Leopardiho IMAGINATION, LANGUAGE, BODY: the path of the voice in Leopardi's literary work Školitelka: PhDr. Alice Flemrová, Ph.D. 2021 This thesis deals with orality in Giacomo Leopardi's literary work. The study focuses on the connection between Teoria del piacere and orality. Orality is an important subject in Leopardi's mindset; the author reproduces the effect of orality in writing by using a specific linguistic style, special phonetic elements and syntactic structure typically used in spoken language. Prose and poetry therefore contain examples of spoken language which help to explain the centrality of reflection about orality in Leopardi's poetics and philosophy. This reflection is also present in Canti as a poetic motif involving two elements: voice and silence. The study shows Leopardi's constant tension towards a primitive universe, whose orality is a trace. The research therefore intercepts Leopardi's sensitivity about nature, a dimension in which body is central and a more immediate and spontaneous contact with life exists. The category of...en_US
dc.languageItaliancs_CZ
dc.language.isoit_IT
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectGiacomo Leopardi|orality|theory of pleasure|voice|silence|nature|cultureen_US
dc.subjectGiacomo Leopardi|oralita|teorie rozkose|hlas|ticho|priroda|kulturacs_CZ
dc.titleImmaginazione, lingua, corpo: la geografia della voce nell'opera di Giacomo Leopardiit_IT
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-29
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId182060
dc.title.translatedImagination, language, body: the path of the voice in Leopardi's literary worken_US
dc.title.translatedImaginace, jazyk, tělo: místopis hlasu v díle Giacoma Leopardihocs_CZ
dc.contributor.refereePelán, Jiří
dc.contributor.refereeCicala, Domenica Elisa Cicala
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineRománské literaturycs_CZ
thesis.degree.disciplineRomance Literaturesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csRománské literaturycs_CZ
uk.degree-discipline.enRomance Literaturesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csUniverzita Karlova Filozofická fakulta Ústav románských studií Románské literatury Abstrakt Mgr. Angela Alexandra DʹOrso IMMAGINAZIONE, LINGUA, CORPO: la geografia della voce nell'opera di Giacomo Leopardi IMAGINACE, JAZYK, TĚLO: místopis hlasu v díle Giacoma Leopardiho IMAGINATION, LANGUAGE, BODY: the path of the voice in Leopardi's literary work Školitelka: PhDr. Alice Flemrová, Ph.D. 2021 Předmětem této disertační práce je oralita v literárním díle Giacoma Leopardiho. Bádání se soustředí především na vazbu, která existuje mezi Leopardiho teorií rozkoše (teoria del piacere) a oralitou jako způsobem vyjadřování a poznávání. Oralita je přítomna v autorově díle nejen jako koncepční prvek, ale i ve formě jazykového rejstříku, zahrnujícího fonetické, stylistické a syntaktické prostředky, které básníkovi umožňují znovu zavést do psaného textu stylémy mluvené řeči. Próza a poezie tedy obsahují příklady reprodukce hlasu, které přispívají k objasnění důležitého postavení reflexe orality uvnitř Leopardiho poezie a filozofie. Ve Zpěvech je též přítomna spekulace na toto téma, vyjádřená prostřednictvím básnických motivů zahrnujících dva prvky: hlas a mlčení. Z prováděného bádání jasně vyplývá básníkovo neustálé směřování k primitivnímu výrazu, jehož odpadním produktem i reziduem se stává právě oralita. Práce tedy...cs_CZ
uk.abstract.enUniverzita Karlova Filozofická fakulta Ústav románských studií Románské literatury Abstract Mgr. Angela Alexandra DʹOrso IMMAGINAZIONE, LINGUA, CORPO: la geografia della voce nell'opera di Giacomo Leopardi IMAGINACE, JAZYK, TĚLO: místopis hlasu v díle Giacoma Leopardiho IMAGINATION, LANGUAGE, BODY: the path of the voice in Leopardi's literary work Školitelka: PhDr. Alice Flemrová, Ph.D. 2021 This thesis deals with orality in Giacomo Leopardi's literary work. The study focuses on the connection between Teoria del piacere and orality. Orality is an important subject in Leopardi's mindset; the author reproduces the effect of orality in writing by using a specific linguistic style, special phonetic elements and syntactic structure typically used in spoken language. Prose and poetry therefore contain examples of spoken language which help to explain the centrality of reflection about orality in Leopardi's poetics and philosophy. This reflection is also present in Canti as a poetic motif involving two elements: voice and silence. The study shows Leopardi's constant tension towards a primitive universe, whose orality is a trace. The research therefore intercepts Leopardi's sensitivity about nature, a dimension in which body is central and a more immediate and spontaneous contact with life exists. The category of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV