Zobrazit minimální záznam

Conflict resolution among competitive Ballroom dancers in the process of learning and the influence of personal relationships
dc.contributor.advisorChrz, Vladimír
dc.creatorVanek, Marián
dc.date.accessioned2022-04-07T10:37:45Z
dc.date.available2022-04-07T10:37:45Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152262
dc.description.abstractTaneční sport je disciplína, ve které je základní soutěžní jednotkou taneční pár. Pro úspěch je zapotřebí kombinace specifických tanečních dovedností, fyzická připravenost, resilience vůči stresu a rozvinuté schopnosti související s funkčním tanečním partnerstvím, jako je schopnost komunikace či dovednost řešit konflikty. Vzhledem k tomu, že oblast řešení konfliktů v tanečním partnerství prakticky není vědecky zkoumána, je cílem našeho explorativního kvalitativního výzkumu porozumět prožívání konfliktů u sportovních tanečních párů v disciplíně latinsko-americké tance a jejich vnímání významu partnerského vztahu ve sportovním tanci. Vnímání tanečníků různých výkonnostních tříd a jejich trenérů bylo zjišťováno skrze dotazník s otevřenými otázkami (N= 43) a polo-strukturované rozhovory (N= 13), které byly analyzovány tematickou analýzou. Výsledkem je identifikace a popis relevantních témat a návrh explanačního modelu, který je založen na teorii činnosti, ale propojuje také další relevantní teoretické koncepty (teorie her, teorie vztahové interdependence). Model zobrazuje kontradikci dvou různých motivů (soutěžní úspěch vs. partnerský vztah) v rámci dvou zdánlivě velmi podobných systémů činnosti sportovního tance, která předurčuje možné komplexní vztahy mezi (explicitními či implicitními) cíli...cs_CZ
dc.description.abstractBasic element of competitive Dance Sport is the dance couple. For being succesful, it's needed to master the combination of specific dance skills, sport skills, stress resilience and skills connected to dance partnership, mainly communication skills and conflict resolution skills. Since the scientific research of conflict resolution among competitive couples is very scarce, aim of our explorative qualitative research is to understand how Latin Dance Sport couples experience conflicts and their subjective meaning of partnership in competitive dance. Experiences of dancers of various dance classes and their trainers were gathered using questionnaire (= 43) and half-structured interviews (= 13). Based on themati analysis, relevant themes were identified and described, and explanatory model further based on activity theory, game theory and theory of interdependence was proposed. Model suggests that contradiction of two different motives (competitive success vs. partner relationship) in the activity systems of competitive dance predisposes possible complex relationships between (implicit and/or explicit) aims of dancers, their type of partnership, possible expressed conflicts and their preferred styles of conflict resolution (based on the unique context of every dance couple). Relevant identified themes...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDance sporten_US
dc.subjectcompetitive ballroom danceen_US
dc.subjectcompetitive latin danceen_US
dc.subjectconflict resolutionen_US
dc.subjectcommunication trainingen_US
dc.subjectdyadic interactionen_US
dc.subjectdance partnershipen_US
dc.subjectrelationship in dance coupleen_US
dc.subjectpsychology of personal relationshipsen_US
dc.subjectactivity theoryen_US
dc.subjectcultural-historical activity theoryen_US
dc.subjectinteraction of activity systemsen_US
dc.subjectThomas-Kilmann model of conflict resolutionen_US
dc.subjectinterdependence theoryen_US
dc.subjectthematic analysisen_US
dc.subjectparticipatory paradigm in qualitative psychology researchen_US
dc.subjectTaneční sportcs_CZ
dc.subjectsoutěžní společenský taneccs_CZ
dc.subjectdisciplína latinsko-amerických tancůcs_CZ
dc.subjectřešení konfliktůcs_CZ
dc.subjecttrénink komunikacecs_CZ
dc.subjectdyadická interakcecs_CZ
dc.subjecttaneční partnerstvícs_CZ
dc.subjectvztah v tanečním párucs_CZ
dc.subjectpsychologie mezilidských vztahůcs_CZ
dc.subjectteorie činnostics_CZ
dc.subjectkulturně-historická teorie činnostics_CZ
dc.subjectinterakce systémů činnostics_CZ
dc.subjectThomas-Kilmannův modelcs_CZ
dc.subjectteorie interdependencecs_CZ
dc.subjectteorie hercs_CZ
dc.subjecttematická analýzacs_CZ
dc.subjectparticipativní paradigma v kvalitativním výzkumucs_CZ
dc.titleRole konfliktů u soutěžních tanečních párů v procesu učení se tanci a vliv osobního partnerského vztahucs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-23
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId182628
dc.title.translatedConflict resolution among competitive Ballroom dancers in the process of learning and the influence of personal relationshipsen_US
dc.contributor.refereeŠlédr, Jiří
dc.contributor.refereeLindová, Jitka
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogická a školní psychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineEducational and School Psychologyen_US
thesis.degree.programPedagogická a školní psychologiecs_CZ
thesis.degree.programEducational and School Psychologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogická a školní psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEducational and School Psychologyen_US
uk.degree-program.csPedagogická a školní psychologiecs_CZ
uk.degree-program.enEducational and School Psychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csTaneční sport je disciplína, ve které je základní soutěžní jednotkou taneční pár. Pro úspěch je zapotřebí kombinace specifických tanečních dovedností, fyzická připravenost, resilience vůči stresu a rozvinuté schopnosti související s funkčním tanečním partnerstvím, jako je schopnost komunikace či dovednost řešit konflikty. Vzhledem k tomu, že oblast řešení konfliktů v tanečním partnerství prakticky není vědecky zkoumána, je cílem našeho explorativního kvalitativního výzkumu porozumět prožívání konfliktů u sportovních tanečních párů v disciplíně latinsko-americké tance a jejich vnímání významu partnerského vztahu ve sportovním tanci. Vnímání tanečníků různých výkonnostních tříd a jejich trenérů bylo zjišťováno skrze dotazník s otevřenými otázkami (N= 43) a polo-strukturované rozhovory (N= 13), které byly analyzovány tematickou analýzou. Výsledkem je identifikace a popis relevantních témat a návrh explanačního modelu, který je založen na teorii činnosti, ale propojuje také další relevantní teoretické koncepty (teorie her, teorie vztahové interdependence). Model zobrazuje kontradikci dvou různých motivů (soutěžní úspěch vs. partnerský vztah) v rámci dvou zdánlivě velmi podobných systémů činnosti sportovního tance, která předurčuje možné komplexní vztahy mezi (explicitními či implicitními) cíli...cs_CZ
uk.abstract.enBasic element of competitive Dance Sport is the dance couple. For being succesful, it's needed to master the combination of specific dance skills, sport skills, stress resilience and skills connected to dance partnership, mainly communication skills and conflict resolution skills. Since the scientific research of conflict resolution among competitive couples is very scarce, aim of our explorative qualitative research is to understand how Latin Dance Sport couples experience conflicts and their subjective meaning of partnership in competitive dance. Experiences of dancers of various dance classes and their trainers were gathered using questionnaire (= 43) and half-structured interviews (= 13). Based on themati analysis, relevant themes were identified and described, and explanatory model further based on activity theory, game theory and theory of interdependence was proposed. Model suggests that contradiction of two different motives (competitive success vs. partner relationship) in the activity systems of competitive dance predisposes possible complex relationships between (implicit and/or explicit) aims of dancers, their type of partnership, possible expressed conflicts and their preferred styles of conflict resolution (based on the unique context of every dance couple). Relevant identified themes...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV