Zobrazit minimální záznam

Approaches to teaching children from socio-culturally weak backgrounds in France and the Czech Republic
dc.contributor.advisorStrouhal, Martin
dc.creatorSchusová, Michaela
dc.date.accessioned2022-04-12T10:51:33Z
dc.date.available2022-04-12T10:51:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152242
dc.description.abstractPředkládaná studie je koncipována jako komparační teoretická práce, srovnávající dva koncepty přístupu ke vzdělávání dětí z prostředí sociokulturně deprivačního charakteru, s fokusem na žáky s odlišným mateřským jazykem. Země, jejichž edukační systémy jsou komparovány, jsou vybrány na základě mé dlouholeté pedagogické praxe - Francie a Česká republika. Práce detekuje vývoj proinkluzivních opatření ve školských soustavách obou zemí, vývoj a komparaci stávajících legislativních opatření, a společně s výzkumnou sondou v rámci tohoto vzdělávání a ukázkami praxe z prostředí francouzského alofonního vzdělávání má potenciál podat ucelený obraz této edukativní domény. Předkládaný materiál si klade za cíl podpořít diskusi v oblasti vzdělávání dětí s OMJ v České republice.cs_CZ
dc.description.abstractThe presented study is designed as a comparative theoretical work, comparing two concepts of the approach to the education of children from socio-culturally deprivational background, with a focus on pupils with different mother tongues. The countries, whose educational systems are compared, are selected on the basis of my longterm pedagogical experience - France and the Czech Republic. The work detects the development of pro-inclusive measures in the school systems of both countries, the development and comparison of existing legislative measures, and together with a research probe within this education and examples of practice from the French allophone education has the potential to give a comprehensive picture of this educational domain. The presented material aims to support the discussion in the field of education of children - pupils and students with different mother tongues - in the Czech Republic.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectsocio-culturally disadvantaged pupil|inclusion|compensatory procedures|allophone pupils|pupils with SVP (special needs)|FLS|ČDJ|multicultural educationen_US
dc.subjectsocio-kulturně znevýhodněný žák|inkluze|vyrovnávací postupy|FLS|žáci s OMJ|integrace|žáci s SVP|ČDJ|inkluzivní vzdělávání|multikulturní výchovacs_CZ
dc.titlePřístupy k výuce dětí ze socio-kulturně slabého prostředí Francie a České republikycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-10
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId151671
dc.title.translatedApproaches to teaching children from socio-culturally weak backgrounds in France and the Czech Republicen_US
dc.contributor.refereeŠtech, Stanislav
dc.contributor.refereePlischke, Jitka
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csPředkládaná studie je koncipována jako komparační teoretická práce, srovnávající dva koncepty přístupu ke vzdělávání dětí z prostředí sociokulturně deprivačního charakteru, s fokusem na žáky s odlišným mateřským jazykem. Země, jejichž edukační systémy jsou komparovány, jsou vybrány na základě mé dlouholeté pedagogické praxe - Francie a Česká republika. Práce detekuje vývoj proinkluzivních opatření ve školských soustavách obou zemí, vývoj a komparaci stávajících legislativních opatření, a společně s výzkumnou sondou v rámci tohoto vzdělávání a ukázkami praxe z prostředí francouzského alofonního vzdělávání má potenciál podat ucelený obraz této edukativní domény. Předkládaný materiál si klade za cíl podpořít diskusi v oblasti vzdělávání dětí s OMJ v České republice.cs_CZ
uk.abstract.enThe presented study is designed as a comparative theoretical work, comparing two concepts of the approach to the education of children from socio-culturally deprivational background, with a focus on pupils with different mother tongues. The countries, whose educational systems are compared, are selected on the basis of my longterm pedagogical experience - France and the Czech Republic. The work detects the development of pro-inclusive measures in the school systems of both countries, the development and comparison of existing legislative measures, and together with a research probe within this education and examples of practice from the French allophone education has the potential to give a comprehensive picture of this educational domain. The presented material aims to support the discussion in the field of education of children - pupils and students with different mother tongues - in the Czech Republic.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV