dc.contributor.advisor | Strouhal, Martin | |
dc.creator | Schusová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T10:51:33Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T10:51:33Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/152242 | |
dc.description.abstract | Předkládaná studie je koncipována jako komparační teoretická práce, srovnávající dva koncepty přístupu ke vzdělávání dětí z prostředí sociokulturně deprivačního charakteru, s fokusem na žáky s odlišným mateřským jazykem. Země, jejichž edukační systémy jsou komparovány, jsou vybrány na základě mé dlouholeté pedagogické praxe - Francie a Česká republika. Práce detekuje vývoj proinkluzivních opatření ve školských soustavách obou zemí, vývoj a komparaci stávajících legislativních opatření, a společně s výzkumnou sondou v rámci tohoto vzdělávání a ukázkami praxe z prostředí francouzského alofonního vzdělávání má potenciál podat ucelený obraz této edukativní domény. Předkládaný materiál si klade za cíl podpořít diskusi v oblasti vzdělávání dětí s OMJ v České republice. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The presented study is designed as a comparative theoretical work, comparing two concepts of the approach to the education of children from socio-culturally deprivational background, with a focus on pupils with different mother tongues. The countries, whose educational systems are compared, are selected on the basis of my longterm pedagogical experience - France and the Czech Republic. The work detects the development of pro-inclusive measures in the school systems of both countries, the development and comparison of existing legislative measures, and together with a research probe within this education and examples of practice from the French allophone education has the potential to give a comprehensive picture of this educational domain. The presented material aims to support the discussion in the field of education of children - pupils and students with different mother tongues - in the Czech Republic. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | socio-culturally disadvantaged pupil|inclusion|compensatory procedures|allophone pupils|pupils with SVP (special needs)|FLS|ČDJ|multicultural education | en_US |
dc.subject | socio-kulturně znevýhodněný žák|inkluze|vyrovnávací postupy|FLS|žáci s OMJ|integrace|žáci s SVP|ČDJ|inkluzivní vzdělávání|multikulturní výchova | cs_CZ |
dc.title | Přístupy k výuce dětí ze socio-kulturně slabého prostředí Francie a České republiky | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-10 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 151671 | |
dc.title.translated | Approaches to teaching children from socio-culturally weak backgrounds in France and the Czech Republic | en_US |
dc.contributor.referee | Štech, Stanislav | |
dc.contributor.referee | Plischke, Jitka | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Předkládaná studie je koncipována jako komparační teoretická práce, srovnávající dva koncepty přístupu ke vzdělávání dětí z prostředí sociokulturně deprivačního charakteru, s fokusem na žáky s odlišným mateřským jazykem. Země, jejichž edukační systémy jsou komparovány, jsou vybrány na základě mé dlouholeté pedagogické praxe - Francie a Česká republika. Práce detekuje vývoj proinkluzivních opatření ve školských soustavách obou zemí, vývoj a komparaci stávajících legislativních opatření, a společně s výzkumnou sondou v rámci tohoto vzdělávání a ukázkami praxe z prostředí francouzského alofonního vzdělávání má potenciál podat ucelený obraz této edukativní domény. Předkládaný materiál si klade za cíl podpořít diskusi v oblasti vzdělávání dětí s OMJ v České republice. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The presented study is designed as a comparative theoretical work, comparing two concepts of the approach to the education of children from socio-culturally deprivational background, with a focus on pupils with different mother tongues. The countries, whose educational systems are compared, are selected on the basis of my longterm pedagogical experience - France and the Czech Republic. The work detects the development of pro-inclusive measures in the school systems of both countries, the development and comparison of existing legislative measures, and together with a research probe within this education and examples of practice from the French allophone education has the potential to give a comprehensive picture of this educational domain. The presented material aims to support the discussion in the field of education of children - pupils and students with different mother tongues - in the Czech Republic. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |