dc.contributor.advisor | Klenková, Jiřina | |
dc.creator | Mikulášková, Eva | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T09:45:03Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T09:45:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/152234 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u předčasně narozených dětí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol věnovaným vývoji dětské řeči, předčasně narozeným novorozencům a péči o předčasně narozené novorozence. První kapitola popisuje řeč a jazyk, ontogenetický vývoj řeči, jazykové roviny v ontogenezi řeči a narušení komunikační schopnosti v dětství. Druhá kapitola definuje předčasně narozeného novorozence a rozebírá nejčastější poporodní komplikace. Kapitola třetí je věnována péči o předčasně narozené novorozence v naší zemi, popisuje logopedickou péči u těchto dětí a také jejich prognózu. Praktická část je zpracována na základě metod kvalitativního výzkumného šetření. Zvolena byla triangulace výzkumných metod - analýza dokumentů, pozorování a rozhovor. Hlavním cílem bylo popsat, jakým způsobem se projevuje narušená komunikační schopnost u předčasně narozených dětí. Dílčím cílem bylo zjistit, jaké poporodní komplikace se vyskytují u předčasně narozených dětí. K dosažení cílů výzkumného šetření bylo formulováno pět výzkumných otázek. Do výzkumné šetření bylo zařazeno pět respondentů, konkrétně čtyři chlapci a jedna dívka. Na základě získaných dat byly vypracovány případové studie jednotlivých... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This Master's thesis deals with the topic of impaired communication skills in premature infants. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part consists of three main chapters devoted to the development of children's speech, premature babies and care for premature babies. The first chapter describes speech and language, the ontogenetic development of speech, language levels in the ontogenesis of speech and impairment of communication skills in childhood. The second chapter defines a premature baby and discusses the most common postpartum complications. The third chapter is devoted to the care of premature babies in the Czech Republic, describes the logopaedic care regarding such children and their prognosis. The practical part is based on the methods of qualitative research. A triangulation of research methods was chosen - document analysis, observation and interview. The main goal was to describe how impaired communication skills are manifested in premature infants. The partial goal was to find out what postpartum complications occur in premature infants. To achieve the goals of the research, five research questions were formulated. Five respondents were included in the survey, namely four boys and one girl. Based on the obtained data, case studies of individual... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | case study | en_US |
dc.subject | impaired communication ability | en_US |
dc.subject | neonatology | en_US |
dc.subject | premature baby | en_US |
dc.subject | speech development | en_US |
dc.subject | kazuistika | cs_CZ |
dc.subject | narušená komunikační schopnost | cs_CZ |
dc.subject | neonatologie | cs_CZ |
dc.subject | předčasně narozený novorozenec | cs_CZ |
dc.subject | vývoj řeči | cs_CZ |
dc.title | Narušená komunikační schopnost u předčasně narozených dětí | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-21 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 234871 | |
dc.title.translated | .Impaired Communication Ability in Premature Infants | en_US |
dc.contributor.referee | Korandová, Zuzana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u předčasně narozených dětí. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se skládá ze tří hlavních kapitol věnovaným vývoji dětské řeči, předčasně narozeným novorozencům a péči o předčasně narozené novorozence. První kapitola popisuje řeč a jazyk, ontogenetický vývoj řeči, jazykové roviny v ontogenezi řeči a narušení komunikační schopnosti v dětství. Druhá kapitola definuje předčasně narozeného novorozence a rozebírá nejčastější poporodní komplikace. Kapitola třetí je věnována péči o předčasně narozené novorozence v naší zemi, popisuje logopedickou péči u těchto dětí a také jejich prognózu. Praktická část je zpracována na základě metod kvalitativního výzkumného šetření. Zvolena byla triangulace výzkumných metod - analýza dokumentů, pozorování a rozhovor. Hlavním cílem bylo popsat, jakým způsobem se projevuje narušená komunikační schopnost u předčasně narozených dětí. Dílčím cílem bylo zjistit, jaké poporodní komplikace se vyskytují u předčasně narozených dětí. K dosažení cílů výzkumného šetření bylo formulováno pět výzkumných otázek. Do výzkumné šetření bylo zařazeno pět respondentů, konkrétně čtyři chlapci a jedna dívka. Na základě získaných dat byly vypracovány případové studie jednotlivých... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This Master's thesis deals with the topic of impaired communication skills in premature infants. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part consists of three main chapters devoted to the development of children's speech, premature babies and care for premature babies. The first chapter describes speech and language, the ontogenetic development of speech, language levels in the ontogenesis of speech and impairment of communication skills in childhood. The second chapter defines a premature baby and discusses the most common postpartum complications. The third chapter is devoted to the care of premature babies in the Czech Republic, describes the logopaedic care regarding such children and their prognosis. The practical part is based on the methods of qualitative research. A triangulation of research methods was chosen - document analysis, observation and interview. The main goal was to describe how impaired communication skills are manifested in premature infants. The partial goal was to find out what postpartum complications occur in premature infants. To achieve the goals of the research, five research questions were formulated. Five respondents were included in the survey, namely four boys and one girl. Based on the obtained data, case studies of individual... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |