Zobrazit minimální záznam

Volunteerism or Tourism? Teaching English in Developing Countries
dc.contributor.advisorRynda, Ivan
dc.creatorPinkavová, Zuzana
dc.date.accessioned2022-04-19T17:17:34Z
dc.date.available2022-04-19T17:17:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/152218
dc.description.abstractThis diploma thesis addresses the phenomenon of volunteerism in the form of teaching English in the so-called developing countries. The focus is especially on its direct form, without the mediation of any third party, where people from the Global North arrange their volunteer stays directly with the people from the Global South whom they then visit and teach English as volunteers. The main objective of this thesis is to determine whether this form of volunteerism is beneficial and if so then who benefits from it to what extent and in what way. My research provides a critical analysis of this phenomenon through a review of literature concerned with the broader context of this topic and qualitative research which consists of two parts. First, I have conducted field research in Ecuador where I have taught English as a volunteer in a local school. Then I have conducted semi-structured interviews with volunteers from the Global North who had participated in similar volunteer stays in the Global South. Through this research, I have come to the conclusion that the described form of volunteerism can be very beneficial for all its participants if it is well established. However, its main benefit lies not in the improvement of the level of local English but in its potential of supporting intercultural...en_US
dc.description.abstractPředložená práce se zabývá fenoménem dobrovolnictví formou výuky anglického jazyka v rozvojových zemích, a to především jeho třetí stranou nezprostředkovanou podobou. V rámci tohoto dobrovolnictví se lidé ze zemí globálního Severu domlouvají přímo s místními lidmi z globálního Jihu, za kterými následně jezdí jako dobrovolníci vyučovat angličtinu. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda, pro koho a případně nakolik je dobrovolnictví touto formou přínosné. Problematiku jsem zkoumala studiem literatury k širšímu kontextu tohoto tématu a vlastním kvalitativním výzkumem. Ten se skládá ze dvou částí, konkrétně z terénního výzkumu, v jehož rámci jsem se jako dobrovolnice podílela na výuce angličtiny ve škole v Ekvádoru, a z polostrukturovaných rozhovorů s dobrovolníky ze zemí globálního Severu, kteří se zúčastnili podobných dobrovolnických pobytů v zemích globálního Jihu. Výsledkem mé práce je zjištění, že popisovaná forma dobrovolnictví - jestliže je dobře nastavená - může být velmi přínosná pro všechny zúčastněné. Její přínos však spočívá v něčem jiném, než by se na první pohled mohlo zdát. Není jím totiž primárně zlepšení místní úrovně angličtiny, nýbrž její potenciál podporovat mezikulturní porozumění, solidaritu a sounáležitost, a napomáhat tak utváření lepšího lidského společenství v globálním...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectdobrovolnictvícs_CZ
dc.subjectrozvojová spoluprácecs_CZ
dc.subjectcestovní ruchcs_CZ
dc.subjectdobrovolnický cestovní ruchcs_CZ
dc.subjectvýuka angličtinycs_CZ
dc.subjectudržitelný rozvojcs_CZ
dc.subjectEkvádorcs_CZ
dc.subjectvolunteerismen_US
dc.subjectdevelopment cooperationen_US
dc.subjecttourismen_US
dc.subjectvoluntourismen_US
dc.subjectsustainable developmenten_US
dc.subjectEcuadoren_US
dc.titleDobrovolnictví nebo turismus? Výuka anglického jazyka v rozvojových zemíchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-13
dc.description.departmentProgram Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.departmentProgramme Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId215657
dc.title.translatedVolunteerism or Tourism? Teaching English in Developing Countriesen_US
dc.contributor.refereeŠremer, Pavel
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.programEkologie a ochrana prostředícs_CZ
thesis.degree.programEcology and Environmental Protectionen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Social and Cultural Ecologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.degree-program.enEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csPředložená práce se zabývá fenoménem dobrovolnictví formou výuky anglického jazyka v rozvojových zemích, a to především jeho třetí stranou nezprostředkovanou podobou. V rámci tohoto dobrovolnictví se lidé ze zemí globálního Severu domlouvají přímo s místními lidmi z globálního Jihu, za kterými následně jezdí jako dobrovolníci vyučovat angličtinu. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda, pro koho a případně nakolik je dobrovolnictví touto formou přínosné. Problematiku jsem zkoumala studiem literatury k širšímu kontextu tohoto tématu a vlastním kvalitativním výzkumem. Ten se skládá ze dvou částí, konkrétně z terénního výzkumu, v jehož rámci jsem se jako dobrovolnice podílela na výuce angličtiny ve škole v Ekvádoru, a z polostrukturovaných rozhovorů s dobrovolníky ze zemí globálního Severu, kteří se zúčastnili podobných dobrovolnických pobytů v zemích globálního Jihu. Výsledkem mé práce je zjištění, že popisovaná forma dobrovolnictví - jestliže je dobře nastavená - může být velmi přínosná pro všechny zúčastněné. Její přínos však spočívá v něčem jiném, než by se na první pohled mohlo zdát. Není jím totiž primárně zlepšení místní úrovně angličtiny, nýbrž její potenciál podporovat mezikulturní porozumění, solidaritu a sounáležitost, a napomáhat tak utváření lepšího lidského společenství v globálním...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis addresses the phenomenon of volunteerism in the form of teaching English in the so-called developing countries. The focus is especially on its direct form, without the mediation of any third party, where people from the Global North arrange their volunteer stays directly with the people from the Global South whom they then visit and teach English as volunteers. The main objective of this thesis is to determine whether this form of volunteerism is beneficial and if so then who benefits from it to what extent and in what way. My research provides a critical analysis of this phenomenon through a review of literature concerned with the broader context of this topic and qualitative research which consists of two parts. First, I have conducted field research in Ecuador where I have taught English as a volunteer in a local school. Then I have conducted semi-structured interviews with volunteers from the Global North who had participated in similar volunteer stays in the Global South. Through this research, I have come to the conclusion that the described form of volunteerism can be very beneficial for all its participants if it is well established. However, its main benefit lies not in the improvement of the level of local English but in its potential of supporting intercultural...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV