Inspirovaná fabulace
Inspirend fabulosity
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15165Identifikátory
SIS: 58459
Kolekce
- Kvalifikační práce [19333]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Klumparová, Štěpánka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
14. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Jako studentka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze jsem v roce 2004 začala vyučovat český jazyk a literaturu na Základní škole Vlastina (později Dědina) v Praze 6. Ve svých hodinách jsem se snažila využívat především zážitkové metody, které se mi časem velice osvědčily. Velký úspěch měl zdánlivě jednoduchý úkol typu: "Doplňte obrázek textem," který se však ukázal jako problematický. Zpočátku totiž byli žáci velmi rozpačití a nevěděli, co mají psát. Neustále se ptali, zda to má být příběh nebo třeba popis. Bylo znát, že nejsou vychováváni k samostatnému myšlení a tvořivosti, neboť stále vyžadovali konkrétní zadání. Postupem času tomuto zadání uvykli, nedělalo jim potíže, a kvalita ztvárnění úkolů se neustále zlepšovala.
Jako studentka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze jsem v roce 2004 začala vyučovat český jazyk a literaturu na Základní škole Vlastina (později Dědina) v Praze 6. Ve svých hodinách jsem se snažila využívat především zážitkové metody, které se mi časem velice osvědčily. Velký úspěch měl zdánlivě jednoduchý úkol typu: "Doplňte obrázek textem," který se však ukázal jako problematický. Zpočátku totiž byli žáci velmi rozpačití a nevěděli, co mají psát. Neustále se ptali, zda to má být příběh nebo třeba popis. Bylo znát, že nejsou vychováváni k samostatnému myšlení a tvořivosti, neboť stále vyžadovali konkrétní zadání. Postupem času tomuto zadání uvykli, nedělalo jim potíže, a kvalita ztvárnění úkolů se neustále zlepšovala.