Zobrazit minimální záznam

Education Romany pupils during 1948-1989
dc.contributor.advisorBendl, Stanislav
dc.creatorPurgertová, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-10T11:50:07Z
dc.date.available2017-04-10T11:50:07Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15162
dc.description.abstractV diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...en_US
dc.description.abstractV diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVzdělávání romských žáků v letech 1948 - 1989cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-05
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId59128
dc.title.translatedEducation Romany pupils during 1948-1989en_US
dc.contributor.refereeSyřiště, Ivo
dc.identifier.aleph001117236
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy matematika - pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Mathematics - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...cs_CZ
uk.abstract.enV diplomové práci s názvem Vzdělávání ROMSKÝCH ŽÁKŮ V LETECH 1948- 1989 se zabývám problematikou vzdělání romských žáků v době, která se vyznačovala snahou Romy asimilovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. V Úvodu seznamuji čtenáře s vymezením tématu a cílem práce, vymezením teoretické části a metodikou praktické části. Druhá kapitola je věnována teoretickým podkladům práce. V pěti podkapitolách postupně popisuji kulturní charakteristiky Romů, vývoj vztahu mezi majoritní společností a romskou minoritou, legislativní opatření daného období, která se vztahovala na Romy a obecnou problematiku školství a vzdělávání Romů v letech 1948 - 1989. Ve třetí kapitole se zaměřuji na konkrétní případ školy Míru v Květušíně, která vznikla pro děti Romů zaměstnaných ve vojenském újezdu Boletice. V rámci historické případové studie se zaměřuji na problematiku specifika vzdělávání romských žáků v této škole. Závěrečná část je zhodnocením teoretické i praktické části. Hlavním tématem této poslední kapitoly je rozbor otázky, zda je vhodnější přizpůsobovat výuku romským žákům, nebo romské žáky přizpůsobit požadavkům výuky, která je dána kulturou majoritní společnosti. V této kapitole se krátce zabývám možnostmi uplatnění dosažených zjištění v dnešních školách. Diplomová práce je doplněna Zdroji informací,...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011172360106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV