Zobrazit minimální záznam

Integration of Children with Different Nationality in Elementary School
dc.contributor.advisorKovaříková, Miroslava
dc.creatorDudová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-10T11:47:59Z
dc.date.available2017-04-10T11:47:59Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15152
dc.description.abstractThis master thesis focuses on problems with integration of children with different nationality in elementary school. According to statistical data there is increase of foreigners and children with different nationality in elementary schools in the Czech Republic. This thesis deals with attitude of authorities to this problem, e.g. elaboration of programs contributes to integration, change of legislation etc. There is an important condition in school to have basic knowledge about different nationalities which are most frequent in elementary school. For that reason is part of thesis focused on characteristic of these nationalities. The objective of the thesis is not to deal with Romany nationality. The practical part includes results of questionnaire. The goal was to monitor situation in elementary schools in Prague (6th - 9th classes). The main purpose was to get experience from teachers and schoolmasters. On the basis of these results there were elaborate recommendations for elementary school according to methods which works well in integration of children with different nationality.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku integrace dětí jiných národností v prostředí základní školy. Podle statistických údajů dochází v České republice ke zvyšování počtu cizinců a také dětí jiných národností na základních školách. Proto se práce zabývá přístupem orgánů státní správy k této problematice, např. vypracování konkrétních programů na usnadnění integrace, stanovení klíčových předpokladů pro integraci, změny v legislativě apod. V prostředí školy se jako důležitý předpoklad jeví aspoň základní znalost o jiných národnostech, které jsou na základní škole zastoupeny nejčastěji. Z toho důvodu je část práce zaměřena na charakteristiku těchto národností. Práce se nevěnuje problematice romské národnosti. Ve výzkumné části se uvádí výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zmapování situace na 2. stupni pražských základních škol. Hlavním úkolem bylo na získání praktických zkušeností učitelů a ředitelů škol. Následně na základě těchto odpovědí byla vypracována doporučení pro školy, jaké postupy se osvědčily při integraci dětí jiných národností.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIntegrace dětí jiných národností v prostředí základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-14
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58524
dc.title.translatedIntegration of Children with Different Nationality in Elementary Schoolen_US
dc.contributor.refereeMarádová, Eva
dc.identifier.aleph000969590
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Domestic Scienceen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - rodinná výchovacs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - rodinná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Domestic Scienceen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na problematiku integrace dětí jiných národností v prostředí základní školy. Podle statistických údajů dochází v České republice ke zvyšování počtu cizinců a také dětí jiných národností na základních školách. Proto se práce zabývá přístupem orgánů státní správy k této problematice, např. vypracování konkrétních programů na usnadnění integrace, stanovení klíčových předpokladů pro integraci, změny v legislativě apod. V prostředí školy se jako důležitý předpoklad jeví aspoň základní znalost o jiných národnostech, které jsou na základní škole zastoupeny nejčastěji. Z toho důvodu je část práce zaměřena na charakteristiku těchto národností. Práce se nevěnuje problematice romské národnosti. Ve výzkumné části se uvádí výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zmapování situace na 2. stupni pražských základních škol. Hlavním úkolem bylo na získání praktických zkušeností učitelů a ředitelů škol. Následně na základě těchto odpovědí byla vypracována doporučení pro školy, jaké postupy se osvědčily při integraci dětí jiných národností.cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis focuses on problems with integration of children with different nationality in elementary school. According to statistical data there is increase of foreigners and children with different nationality in elementary schools in the Czech Republic. This thesis deals with attitude of authorities to this problem, e.g. elaboration of programs contributes to integration, change of legislation etc. There is an important condition in school to have basic knowledge about different nationalities which are most frequent in elementary school. For that reason is part of thesis focused on characteristic of these nationalities. The objective of the thesis is not to deal with Romany nationality. The practical part includes results of questionnaire. The goal was to monitor situation in elementary schools in Prague (6th - 9th classes). The main purpose was to get experience from teachers and schoolmasters. On the basis of these results there were elaborate recommendations for elementary school according to methods which works well in integration of children with different nationality.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009695900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV