Zobrazit minimální záznam

The development of verbal and non-verbal communication of a child with Down syndrome
dc.contributor.advisorSaicová Římalová, Lucie
dc.creatorHomolková, Kamila
dc.date.accessioned2022-04-12T09:12:35Z
dc.date.available2022-04-12T09:12:35Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/151518
dc.description.abstractKLÍČOVÁ SLOVA Downův syndrom, jazyk, verbální komunikace, neverbální komunikace, intelektové postižení, bilingvismus Homolková, Kamila (2021). Vývoj verbální a neverbální komunikace dítěte s Downovým syndromem [disertační práce]. Univerzita Karlova (Praha, Česká republika), Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. ABSTRAKT Disertační práce se zaměřuje na vývoj verbální a neverbální komunikace u dítěte s Downovým syndromem. Jejím cílem je analyzovat, jak osvojování jazyka u tohoto netypicky se vyvíjejícího dítěte probíhalo (a probíhá) a na tomto základě, včetně poznatků z odborné literatury, popsat komunikační specifika této populace. Pozorováno je osvojování jednotlivých jazykových rovin, sémantiky, porozumění, pragmatiky a neverbálních projevů. Součástí výzkumu je také analýza bilingvní (česko-německé) situace chlapce. Hlavní metodou je longitudinální pozorování raného komunikačního chování dítěte (od 24 do 48 měsíců věku) a analýza videonahrávek, využívány jsou také rodičovské deníky.cs_CZ
dc.description.abstractKEY WORDS Down syndrome, Language, Verbal Communication, Non-verbal Communication, Intellectual Disability, Bilingualism Homolková, Kamila (2021). Process of Verbal and Nonverbal Communication of a Child with Down Syndrome [dissertation thesis]. Charles University (Prague, Czech Republic), Faculty of Arts, Institute of Czech Language and Theory of Communication. ABSTRACT This dissertation thesis focuses on the process of development of verbal and nonverbal communication of a child with the Down syndrome. Its goal is to analyse, how language and speech are acquired in this atypically developing child, and on this base, supported by findings from previous published research, to describe the acquisition of all language levels - semantics, comprehension, pragmatics, and nonverbal means of communication. One part of this thesis is formed by an analysis of the bilingual (Czech and German) situation of the child. The main method employed is a longitudinal observation of early communication behaviour of the child (in the age from 24 to 48 months) and an analysis of video recordings; the parents' diaries are used as well.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectDown syndrome|Language|Verbal Communication|Non-verbal Communication|Intellectual Disability|Bilingualismen_US
dc.subjectDownův syndrom|jazyk|verbální komunikace|neverbální komunikace|intelektové postižení|bilingvismuscs_CZ
dc.titleVývoj verbální a neverbální komunikace dítěte s Downovým syndromemcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-09
dc.description.departmentInstitute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
dc.description.departmentÚstav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId194093
dc.title.translatedThe development of verbal and non-verbal communication of a child with Down syndromeen_US
dc.contributor.refereeSlančová, Daniela
dc.contributor.refereeNováková Schöffelová, Miroslava
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
thesis.degree.disciplineForeign Language Teachingen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Czech Language and Theory of Communicationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDidaktika konkrétního jazykacs_CZ
uk.degree-discipline.enForeign Language Teachingen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csKLÍČOVÁ SLOVA Downův syndrom, jazyk, verbální komunikace, neverbální komunikace, intelektové postižení, bilingvismus Homolková, Kamila (2021). Vývoj verbální a neverbální komunikace dítěte s Downovým syndromem [disertační práce]. Univerzita Karlova (Praha, Česká republika), Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. ABSTRAKT Disertační práce se zaměřuje na vývoj verbální a neverbální komunikace u dítěte s Downovým syndromem. Jejím cílem je analyzovat, jak osvojování jazyka u tohoto netypicky se vyvíjejícího dítěte probíhalo (a probíhá) a na tomto základě, včetně poznatků z odborné literatury, popsat komunikační specifika této populace. Pozorováno je osvojování jednotlivých jazykových rovin, sémantiky, porozumění, pragmatiky a neverbálních projevů. Součástí výzkumu je také analýza bilingvní (česko-německé) situace chlapce. Hlavní metodou je longitudinální pozorování raného komunikačního chování dítěte (od 24 do 48 měsíců věku) a analýza videonahrávek, využívány jsou také rodičovské deníky.cs_CZ
uk.abstract.enKEY WORDS Down syndrome, Language, Verbal Communication, Non-verbal Communication, Intellectual Disability, Bilingualism Homolková, Kamila (2021). Process of Verbal and Nonverbal Communication of a Child with Down Syndrome [dissertation thesis]. Charles University (Prague, Czech Republic), Faculty of Arts, Institute of Czech Language and Theory of Communication. ABSTRACT This dissertation thesis focuses on the process of development of verbal and nonverbal communication of a child with the Down syndrome. Its goal is to analyse, how language and speech are acquired in this atypically developing child, and on this base, supported by findings from previous published research, to describe the acquisition of all language levels - semantics, comprehension, pragmatics, and nonverbal means of communication. One part of this thesis is formed by an analysis of the bilingual (Czech and German) situation of the child. The main method employed is a longitudinal observation of early communication behaviour of the child (in the age from 24 to 48 months) and an analysis of video recordings; the parents' diaries are used as well.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikacecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV