Zobrazit minimální záznam

Changes to the program schedule of the channel ČT 2 after the amendement to the Czech Television Act of 2011
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorPetruška, Daniel
dc.date.accessioned2022-04-14T18:59:23Z
dc.date.available2022-04-14T18:59:23Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/151480
dc.description.abstractThe diploma thesis on the topic Changes in the programming scheme of the ČT 2 channel after the amendment to the Czech Television Act of 2011 examines whether this television channel was commercialized after the law changed the rules for placing advertisements and advertising messages on public service television channels. The ČT 2 channel was conceived as an alternative channel intended for a more demanding audience. From the logic of its focus, such a channel does not aim at high viewership. Nevertheless, the amendment to the law designated it for the sale of advertising time as the only full-format channel of Czech Television. The search provided a wealth of information regarding television broadcasting by law and the effects it has on public service television. Czech Television was included in the media system as a public service television. The work deals with the technique and principles of creating a television program and its individual components, which undoubtedly have an impact on the resulting media product, which is the program scheme of the channel. Professional publications of Czech and world media experts enabled the author to create his own definition of terms, the description of which clearly does not agree with the professional public. It is mainly about defining a program that...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce na téma Změny programového schématu kanálu ČT 2 po novele zákona o České televizi z roku 2011 zkoumá, zda došlo ke komercionalizaci tohoto televizního kanálu poté, co byla zákonem změněna pravidla pro umístění reklamy a reklamních sdělení na kanálech televize veřejné služby. Kanál ČT 2 byl od svého počátku koncipován jako kanál alternativní, určený náročnějšímu publiku. Takový kanál z logiky svého zaměření necílí na vysokou sledovanost. Přesto byl změnou zákona určen k prodeji reklamního času jako jediný plnoformátový kanál České televize. Rešerše přinesla celou řadu informací týkajících se televizního vysílání ze zákona a vlivů, které na televize veřejné služby působí. Česká televize byla jako televize veřejné služby zařazena do mediálního systému a zároveň práce přinesla přehled o situaci médií veřejné služby v některých evropských zemích. Práce se zabývá technikou a principy tvorby televizního programu a jeho jednotlivými součástmi, které mají nepochybně vliv na výsledný mediální produkt, kterým je programové schéma daného kanálu. Odborné publikace českých a světových mediálních odborníků umožnily autorovi vytvořit vlastní definici pojmů, na jejichž popisu se jednoznačně neshoduje ani odborná veřejnost. Jedná se zejména o definování divácky atraktivního pořadu, pořadu pro...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectProgramové schémacs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjecttelevize veřejné službycs_CZ
dc.subjectČT 2cs_CZ
dc.subjectČeská televizecs_CZ
dc.subjectkomercionalizacecs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectdivácky atraktivní pořadcs_CZ
dc.subjectpořad pro náročného divákacs_CZ
dc.subjectSchedulingen_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectpublic broadcasting televisionen_US
dc.subjectČT 2en_US
dc.subjectCzech Televisionen_US
dc.subjectcommercializationen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.subjectviewer attractive showen_US
dc.subjectshow for demanding vieweren_US
dc.titleZměny programového schématu kanálu ČT 2 po novele zákona o České televizi z roku 2011cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-21
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId237180
dc.title.translatedChanges to the program schedule of the channel ČT 2 after the amendement to the Czech Television Act of 2011en_US
dc.contributor.refereeŠtoll, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce na téma Změny programového schématu kanálu ČT 2 po novele zákona o České televizi z roku 2011 zkoumá, zda došlo ke komercionalizaci tohoto televizního kanálu poté, co byla zákonem změněna pravidla pro umístění reklamy a reklamních sdělení na kanálech televize veřejné služby. Kanál ČT 2 byl od svého počátku koncipován jako kanál alternativní, určený náročnějšímu publiku. Takový kanál z logiky svého zaměření necílí na vysokou sledovanost. Přesto byl změnou zákona určen k prodeji reklamního času jako jediný plnoformátový kanál České televize. Rešerše přinesla celou řadu informací týkajících se televizního vysílání ze zákona a vlivů, které na televize veřejné služby působí. Česká televize byla jako televize veřejné služby zařazena do mediálního systému a zároveň práce přinesla přehled o situaci médií veřejné služby v některých evropských zemích. Práce se zabývá technikou a principy tvorby televizního programu a jeho jednotlivými součástmi, které mají nepochybně vliv na výsledný mediální produkt, kterým je programové schéma daného kanálu. Odborné publikace českých a světových mediálních odborníků umožnily autorovi vytvořit vlastní definici pojmů, na jejichž popisu se jednoznačně neshoduje ani odborná veřejnost. Jedná se zejména o definování divácky atraktivního pořadu, pořadu pro...cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis on the topic Changes in the programming scheme of the ČT 2 channel after the amendment to the Czech Television Act of 2011 examines whether this television channel was commercialized after the law changed the rules for placing advertisements and advertising messages on public service television channels. The ČT 2 channel was conceived as an alternative channel intended for a more demanding audience. From the logic of its focus, such a channel does not aim at high viewership. Nevertheless, the amendment to the law designated it for the sale of advertising time as the only full-format channel of Czech Television. The search provided a wealth of information regarding television broadcasting by law and the effects it has on public service television. Czech Television was included in the media system as a public service television. The work deals with the technique and principles of creating a television program and its individual components, which undoubtedly have an impact on the resulting media product, which is the program scheme of the channel. Professional publications of Czech and world media experts enabled the author to create his own definition of terms, the description of which clearly does not agree with the professional public. It is mainly about defining a program that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV