Zobrazit minimální záznam

Current role-playing and role of mediation in the Czech Republic on example of Dungeons & Dragons
dc.contributor.advisorŠvelch, Jaroslav
dc.creatorMotlová, Adéla
dc.date.accessioned2022-04-14T18:56:50Z
dc.date.available2022-04-14T18:56:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/151315
dc.description.abstractThis thesis examines the RPG game Dungeons & Dragons (D&D) and its players in the Czech Republic. Although, D&D is primarily a game that uses physical components such as paper character sheets or dice, technology has also found its way to it, which is no surprise because current world is full of new technologies. The aim of this work is to examine the motivation of players to play, what role mediation plays, what technologies are used in playing and what are the main differences players perceive in the case of face-to-face session and in the case of online session. Many different technologies are used in both cases. Research questions dealing with these topics are answered through semi-structured interviews with a total of eight players and two participant observations of a player group's session. The most important reasons to play are the social and creative aspects of the game - players play with others, with whom they often form long-term friendships, and enjoy creating and using their imagination to create unique characters, narratives and worlds. D&D is also a source of inspiration for them. The main differences in offline and online game are especially in sociality and opportunities for communication, which is related to the atmosphere and experience, which in the case of face-to-face game...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce zkoumá hru na hrdiny Dungeons & Dragons (D&D) a její hráče v českém prostředí. Ačkoliv D&D je v základu hra, ke které se používají zejména fyzické komponenty jako papírové deníky postav či kostky, technologie si i k ní našly cestu, což není žádným překvapením v dnešní době plné nových technologií. Cílem práce je prozkoumat motivaci, kterou ke hraní hráči mají, jakou roli hraje mediace, jaké technologie jsou při hraní používány a jaké hlavní rozdíly hráči vnímají v případě hry naživo a v případě hry online. K oběma typům hry je využívána řada technologií. Výzkumné otázky zabývající se těmito tématy jsou zodpovězeny na základě polostrukturovaných rozhovorů s celkem osmi hráči a dvou zúčastněných pozorování sezení hráčské skupiny. Nejvýznamnějšími důvody ke hraní jsou společenský a kreativní aspekt - hráči hrají s ostatními, s nimiž často utvářejí dlouhodobá přátelství, a baví je vytvářet a využívat svou fantazii k tvorbě jedinečných postav, příběhů i světů. D&D pro ně bývá také zdrojem inspirace. Hlavní rozdíly ve hře naživo a online pak jsou zejména právě v sociálnosti a možnostech komunikace, což souvisí s atmosférou a zážitkem, které jsou v případě tváří tvář zkrátka lepší a nenapodobitelný. Technologie a mediace přispívají především k vyšší dostupnosti hry díky zdrojům...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectDungeons & Dragonscs_CZ
dc.subjectD&Dcs_CZ
dc.subjectmediacecs_CZ
dc.subjectRPG hrycs_CZ
dc.subjecthry na hrdinycs_CZ
dc.subjecttechnologiecs_CZ
dc.subjectDungeons & Dragonsen_US
dc.subjectD&Den_US
dc.subjectmediationen_US
dc.subjectRPG gamesen_US
dc.subjectrole-playing gamesen_US
dc.subjecttechnologyen_US
dc.titleSoučasný role-playing a role mediace v ČR na příkladu Dungeons & Dragonscs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-20
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId229068
dc.title.translatedCurrent role-playing and role of mediation in the Czech Republic on example of Dungeons & Dragonsen_US
dc.contributor.refereeFousek Krobová, Tereza
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce zkoumá hru na hrdiny Dungeons & Dragons (D&D) a její hráče v českém prostředí. Ačkoliv D&D je v základu hra, ke které se používají zejména fyzické komponenty jako papírové deníky postav či kostky, technologie si i k ní našly cestu, což není žádným překvapením v dnešní době plné nových technologií. Cílem práce je prozkoumat motivaci, kterou ke hraní hráči mají, jakou roli hraje mediace, jaké technologie jsou při hraní používány a jaké hlavní rozdíly hráči vnímají v případě hry naživo a v případě hry online. K oběma typům hry je využívána řada technologií. Výzkumné otázky zabývající se těmito tématy jsou zodpovězeny na základě polostrukturovaných rozhovorů s celkem osmi hráči a dvou zúčastněných pozorování sezení hráčské skupiny. Nejvýznamnějšími důvody ke hraní jsou společenský a kreativní aspekt - hráči hrají s ostatními, s nimiž často utvářejí dlouhodobá přátelství, a baví je vytvářet a využívat svou fantazii k tvorbě jedinečných postav, příběhů i světů. D&D pro ně bývá také zdrojem inspirace. Hlavní rozdíly ve hře naživo a online pak jsou zejména právě v sociálnosti a možnostech komunikace, což souvisí s atmosférou a zážitkem, které jsou v případě tváří tvář zkrátka lepší a nenapodobitelný. Technologie a mediace přispívají především k vyšší dostupnosti hry díky zdrojům...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis examines the RPG game Dungeons & Dragons (D&D) and its players in the Czech Republic. Although, D&D is primarily a game that uses physical components such as paper character sheets or dice, technology has also found its way to it, which is no surprise because current world is full of new technologies. The aim of this work is to examine the motivation of players to play, what role mediation plays, what technologies are used in playing and what are the main differences players perceive in the case of face-to-face session and in the case of online session. Many different technologies are used in both cases. Research questions dealing with these topics are answered through semi-structured interviews with a total of eight players and two participant observations of a player group's session. The most important reasons to play are the social and creative aspects of the game - players play with others, with whom they often form long-term friendships, and enjoy creating and using their imagination to create unique characters, narratives and worlds. D&D is also a source of inspiration for them. The main differences in offline and online game are especially in sociality and opportunities for communication, which is related to the atmosphere and experience, which in the case of face-to-face game...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV