dc.contributor.advisor | Jančovičová, Ivana | |
dc.creator | Červenková, Radka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T11:42:42Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T11:42:42Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15127 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis analyses ways of expressing Epistemic Possibility in modern English: modal verbs may, might, can and could. The expression of Epistemic Possibility is examined separately in four registers: British and American fiction and non-fiction. In Part One, an extensive theoretical background is provided. Part Two is based on a corpus of examples representing contemporary British and American fiction and non-fiction. Devices of expressing Epistemic Possibility are analysed according to their occurrence in positive statements, questions and negative statements. Special attention has been paid to Syntactic Co-occurrence Patterns associated with Epistemic Possibility. Results are summarized in conclusion and statistical data and tables are provided in Part Four. Nevertheless, this thesis is focused only on written English. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá způsoby vyjádřeni jistotní možnosti v současném anglickém jazyce (modálními slovesy may, might, can a could). Vyjádření jistotní možnosti je zkoumáno odděleně ve čtyřech registrech - v britské a americké beletrii a odborné literatuře. První část nabízí rozsáhlý teoretický základ. Druhá část je založena na korpusu příkladů reprezentujících současnou britskou a americkou beletrii a odbornou literaturu. Prostředky vyjadřující jistotní možnost jsou analyzovány na základě jejich výskytu v kladných větách, otázkách a záporných větách. Pozornost je zaměřena na syntaktické vzorce spojované s jistotní možností. Výsledky jsou shrnuty v závěru práce a statistické údaje a tabulky jsou ve čtvrté části práce. Tato práce je soustředěna pouze na psaný jazyk. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Expressing Epistemic Possibility in Modern British and American Fiction and Non-fiction | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-22 | |
dc.description.department | Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59043 | |
dc.title.translated | Doplňkové výslovnostní aktivity k učebnici Solutions Pre-Intermediate | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Červinková Poesová, Kristýna | |
dc.identifier.aleph | 000986404 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematics | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - matematika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá způsoby vyjádřeni jistotní možnosti v současném anglickém jazyce (modálními slovesy may, might, can a could). Vyjádření jistotní možnosti je zkoumáno odděleně ve čtyřech registrech - v britské a americké beletrii a odborné literatuře. První část nabízí rozsáhlý teoretický základ. Druhá část je založena na korpusu příkladů reprezentujících současnou britskou a americkou beletrii a odbornou literaturu. Prostředky vyjadřující jistotní možnost jsou analyzovány na základě jejich výskytu v kladných větách, otázkách a záporných větách. Pozornost je zaměřena na syntaktické vzorce spojované s jistotní možností. Výsledky jsou shrnuty v závěru práce a statistické údaje a tabulky jsou ve čtvrté části práce. Tato práce je soustředěna pouze na psaný jazyk. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis analyses ways of expressing Epistemic Possibility in modern English: modal verbs may, might, can and could. The expression of Epistemic Possibility is examined separately in four registers: British and American fiction and non-fiction. In Part One, an extensive theoretical background is provided. Part Two is based on a corpus of examples representing contemporary British and American fiction and non-fiction. Devices of expressing Epistemic Possibility are analysed according to their occurrence in positive statements, questions and negative statements. Special attention has been paid to Syntactic Co-occurrence Patterns associated with Epistemic Possibility. Results are summarized in conclusion and statistical data and tables are provided in Part Four. Nevertheless, this thesis is focused only on written English. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literatury | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009864040106986 | |