Show simple item record

Awareness of greenwashing and green consumption among the young generation
dc.contributor.advisorMiessler, Jan
dc.creatorŠoupalová, Sára
dc.date.accessioned2022-04-14T17:51:48Z
dc.date.available2022-04-14T17:51:48Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/151257
dc.description.abstractThe topic of ecology has resonated more and more in society in recent years, and the concept of sustainability in many forms is an integral part of this. Companies set out to fight for a green future with their product offerings and marketing strategies. But greenwashing practices can often be part of this company communication and the product or a brand could look more ecological than it is and the truth about the impact on the environment often remains hidden. Although the practices are considered misleading advertising, which is regulated by the state, in practice we may still find about half of the products that do not provide sufficient information to assess the accuracy of the claim. The aim of this work is to reflect on the issue of greenwashing and map the awareness of this phenomenon in Czech society with a closer focus on the young generation because it was the young generation that has been the focus of attention in connection with the Fridays For Future movement in recent years. The work is divided into theoretical, methodological, and research parts. In the research part is using quantitative research, the hypothesis is examined according to which the young generation is more ecological, and thus their awareness of greenwashing is greater. Research has shown that awareness of...en_US
dc.description.abstractTéma ekologie rezonuje společností v posledních letech stále více a pojem udržitelnost se začal skloňovat v mnoha podobách. Do boje za zelenou budoucnost vyrazily firmy s nabídkou svých produktů a marketingovými strategiemi, které v sobě mnohdy skrývají praktiky greenwashingu, jež lakují produkty či celé firmy na zeleno a pravda o dopadu na životní prostředí zůstává mnohdy skryta. Ačkoliv jsou praktiky považovány za klamavou reklamu, která je státem regulována, v praxi se můžeme stále setkat zhruba s polovinou produktů, které neposkytují dostatečné informace k posouzení přesnosti tvrzení. Cílem práce je tak reflektovat problematiku greenwashingu a zmapovat jaké o tomto fenoménu panuje povědomí v české společnosti s užším zaměřením na mladou generaci, protože právě ta byla v posledních letech centrem pozornosti ve spojení s hnutím Fridays For Future. Práce je rozdělena na teoretickou, metodologickou a výzkumnou část, kde je za pomoci kvantitativního výzkumu ověřována hypotéza, podle které je mladá generace ekologicky uvědomělejší, a tak je i jejich povědomí o greenwashingu větší. Výzkum ukázal, že povědomí o greenwashingu je malé z hlediska terminologie, nicméně po představení jednotlivých praktik na příkladech je s tímto fenoménem obeznámena valná většina, ovšem rozpoznat je v praxi není schopen...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectGreenwashingcs_CZ
dc.subjectgreenmarketingcs_CZ
dc.subjectecolabelscs_CZ
dc.subjectpovědomícs_CZ
dc.subjectspotřebitelské chovánícs_CZ
dc.subjectkvantitativní výzkumcs_CZ
dc.subjectGreenwashingen_US
dc.subjectgreenmarketingen_US
dc.subjectecolabelsen_US
dc.subjectconsumer behavioren_US
dc.subjectpovědomíen_US
dc.subjectawarenessen_US
dc.subjectquantitative researchen_US
dc.titlePovědomí o greenwashingu a zeleném konzumu u mladé generacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-20
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId229184
dc.title.translatedAwareness of greenwashing and green consumption among the young generationen_US
dc.contributor.refereeVochocová, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTéma ekologie rezonuje společností v posledních letech stále více a pojem udržitelnost se začal skloňovat v mnoha podobách. Do boje za zelenou budoucnost vyrazily firmy s nabídkou svých produktů a marketingovými strategiemi, které v sobě mnohdy skrývají praktiky greenwashingu, jež lakují produkty či celé firmy na zeleno a pravda o dopadu na životní prostředí zůstává mnohdy skryta. Ačkoliv jsou praktiky považovány za klamavou reklamu, která je státem regulována, v praxi se můžeme stále setkat zhruba s polovinou produktů, které neposkytují dostatečné informace k posouzení přesnosti tvrzení. Cílem práce je tak reflektovat problematiku greenwashingu a zmapovat jaké o tomto fenoménu panuje povědomí v české společnosti s užším zaměřením na mladou generaci, protože právě ta byla v posledních letech centrem pozornosti ve spojení s hnutím Fridays For Future. Práce je rozdělena na teoretickou, metodologickou a výzkumnou část, kde je za pomoci kvantitativního výzkumu ověřována hypotéza, podle které je mladá generace ekologicky uvědomělejší, a tak je i jejich povědomí o greenwashingu větší. Výzkum ukázal, že povědomí o greenwashingu je malé z hlediska terminologie, nicméně po představení jednotlivých praktik na příkladech je s tímto fenoménem obeznámena valná většina, ovšem rozpoznat je v praxi není schopen...cs_CZ
uk.abstract.enThe topic of ecology has resonated more and more in society in recent years, and the concept of sustainability in many forms is an integral part of this. Companies set out to fight for a green future with their product offerings and marketing strategies. But greenwashing practices can often be part of this company communication and the product or a brand could look more ecological than it is and the truth about the impact on the environment often remains hidden. Although the practices are considered misleading advertising, which is regulated by the state, in practice we may still find about half of the products that do not provide sufficient information to assess the accuracy of the claim. The aim of this work is to reflect on the issue of greenwashing and map the awareness of this phenomenon in Czech society with a closer focus on the young generation because it was the young generation that has been the focus of attention in connection with the Fridays For Future movement in recent years. The work is divided into theoretical, methodological, and research parts. In the research part is using quantitative research, the hypothesis is examined according to which the young generation is more ecological, and thus their awareness of greenwashing is greater. Research has shown that awareness of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV