Show simple item record

Environmental aspects in the context of the media coverage of the Czech Repuvlic's cultural herigage and its presentation
dc.contributor.advisorReifová, Irena
dc.creatorBaranova, Alexandra
dc.date.accessioned2022-04-14T17:07:04Z
dc.date.available2022-04-14T17:07:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/151189
dc.description.abstractThis thesis deals with the representation of the natural environment in branding the Czech Republic on the domestic and global market. The aim was to find out how the visual and textual content of CzechTourism information and promotional materials contributes to this and how the representation of nature characterizes the Czech Republic as a cultural tourism destination. The evaluation was based on qualitative analysis. Textual content was analysed using the grounded theory method, selected photographs were subjected to semiotic analysis. The result shows that the Czech Republic is presented through CzechTourism brochures as a country that is a harmonious combination of natural treasures and historical monuments. The Czech Republic seems to be a tourist destination, after a visit to which a change of personality occurs: not only does one's physical and emotional state improve, but also one reflects on a number of issues such as the perception of spiritual values, awareness of oneself as a Czech citizen (for local residents), gaining new knowledge about the history of the Czech state (for foreign tourists). This work can serve as a basis for further research, e.g. building a country's brand through CzechTourism's social media presence. It would also be interesting to find out whether the content of...en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce řeší reprezentaci přírodního prostředí při budování značky České republiky na domácím a světovém trhu. Cílem bylo zjistit, jak se na tom podílí obrazový a textový obsah informačních a propagačních materiálů agentury CzechTourism a jak reprezentace přírody charakterizuje Česko jako destinaci kulturního cestovního ruchu. Vyhodnocení probíhalo na základě kvalitativní analýzy. Textový obsah byl analyzován pomocí metody zakotvené teorie, vybrané fotografie byly podrobeny sémiotické analýze. Výsledek ukazuje, že Česká republika je prostřednictvím brožur CzechTourism prezentována jako země, která je harmonickým spojením přírodních pokladů a historických památek. Česká republika se zdá být turistickou destinací, po jejíž návštěvě dochází ke změně osobnosti: zlepší se nejen fyzický a emocionální stav člověka, ale také se zamyslí nad řadou otázek jako je vnímání duchovních hodnot, uvědomění si sebe sama jako českého občana (pro místní obyvatele), získání nových poznatků o historii českého státu (pro zahraničního turistu). Tato práce může sloužit jako podklad pro další výzkum, např. budování značky země prostřednictvím působení agentury CzechTourism na sociálních sítích. Zajímavé by bylo také zjistit, zda obsah informačních brožur ovlivňuje bezprostřední vnímání turisty určitých lokalit...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectNation brandingcs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectkulturní dědictvícs_CZ
dc.subjectkulturní krajinacs_CZ
dc.subjectpřírodní krajinacs_CZ
dc.subjectcestovní ruchcs_CZ
dc.subjectČeska republikacs_CZ
dc.subjectNation brandingen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectcultural heritageen_US
dc.subjectcultural landscapeen_US
dc.subjectnatural landscapeen_US
dc.subjecttourismen_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.titleEnvironmentální prvky v rámci medializace kulturního dědictví ČR a její prezentacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-20
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId192900
dc.title.translatedEnvironmental aspects in the context of the media coverage of the Czech Repuvlic's cultural herigage and its presentationen_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce řeší reprezentaci přírodního prostředí při budování značky České republiky na domácím a světovém trhu. Cílem bylo zjistit, jak se na tom podílí obrazový a textový obsah informačních a propagačních materiálů agentury CzechTourism a jak reprezentace přírody charakterizuje Česko jako destinaci kulturního cestovního ruchu. Vyhodnocení probíhalo na základě kvalitativní analýzy. Textový obsah byl analyzován pomocí metody zakotvené teorie, vybrané fotografie byly podrobeny sémiotické analýze. Výsledek ukazuje, že Česká republika je prostřednictvím brožur CzechTourism prezentována jako země, která je harmonickým spojením přírodních pokladů a historických památek. Česká republika se zdá být turistickou destinací, po jejíž návštěvě dochází ke změně osobnosti: zlepší se nejen fyzický a emocionální stav člověka, ale také se zamyslí nad řadou otázek jako je vnímání duchovních hodnot, uvědomění si sebe sama jako českého občana (pro místní obyvatele), získání nových poznatků o historii českého státu (pro zahraničního turistu). Tato práce může sloužit jako podklad pro další výzkum, např. budování značky země prostřednictvím působení agentury CzechTourism na sociálních sítích. Zajímavé by bylo také zjistit, zda obsah informačních brožur ovlivňuje bezprostřední vnímání turisty určitých lokalit...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the representation of the natural environment in branding the Czech Republic on the domestic and global market. The aim was to find out how the visual and textual content of CzechTourism information and promotional materials contributes to this and how the representation of nature characterizes the Czech Republic as a cultural tourism destination. The evaluation was based on qualitative analysis. Textual content was analysed using the grounded theory method, selected photographs were subjected to semiotic analysis. The result shows that the Czech Republic is presented through CzechTourism brochures as a country that is a harmonious combination of natural treasures and historical monuments. The Czech Republic seems to be a tourist destination, after a visit to which a change of personality occurs: not only does one's physical and emotional state improve, but also one reflects on a number of issues such as the perception of spiritual values, awareness of oneself as a Czech citizen (for local residents), gaining new knowledge about the history of the Czech state (for foreign tourists). This work can serve as a basis for further research, e.g. building a country's brand through CzechTourism's social media presence. It would also be interesting to find out whether the content of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeC
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV