Show simple item record

Activity Methods in German Teaching with Accent on Project Work
dc.contributor.advisorNečasová, Pavla
dc.creatorBobková, Daniela
dc.date.accessioned2017-04-10T11:35:43Z
dc.date.available2017-04-10T11:35:43Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15114
dc.description.abstractThe theoretical part of the degree work deals with the necessity of including activity methods in "traditional" German language teaching at an ordinary primary school. There should rise a new type of teaching that combines both traditional and activity methods. It is supposed that this kind of teaching is more effective, it improves pupils' attitude to learning and it teaches many abilities that are important in present-day life. Therefore this teaching represents one of the ways to cope with the demands of contemporary education. The research part concentrates on verification of the theoretical hypotheses in real classes and it describes requirements that are necessary for succesful realization of activity methods.en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se v teoretické části zabývá nutností zařazení činnostních metod do "tradiční" výuky němčiny na běžné základní škole. Činnostní metody mají doplnit tradiční výuku tak, aby vznikla tzv. činnostně orientovaná výuka, která je po didaktické stránce efektivnější, zpříjemňuje školní vzdělávání a tím zlepšuje postoj žáků ke škole a vede žáky k řadě důležitých kompetencí. Činnostně orientovaná výuka nabízí jednu z možných cest ke splnění požadavků kladených na výchovu a vzdělávání v současné době. Výzkumná část se zaměřuje na ověření teoretických předpokladů v praxi a stanovuje podmínky, za kterých je možné činnostně orientovanou výuku realizovat.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleČinnostně orientované metody ve výuce němčiny se zaměřením na projektové vyučovánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58117
dc.title.translatedActivity Methods in German Teaching with Accent on Project Worken_US
dc.contributor.refereeŠvermová, Dagmar
dc.identifier.aleph000986646
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Germanen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - německý jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Germanen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se v teoretické části zabývá nutností zařazení činnostních metod do "tradiční" výuky němčiny na běžné základní škole. Činnostní metody mají doplnit tradiční výuku tak, aby vznikla tzv. činnostně orientovaná výuka, která je po didaktické stránce efektivnější, zpříjemňuje školní vzdělávání a tím zlepšuje postoj žáků ke škole a vede žáky k řadě důležitých kompetencí. Činnostně orientovaná výuka nabízí jednu z možných cest ke splnění požadavků kladených na výchovu a vzdělávání v současné době. Výzkumná část se zaměřuje na ověření teoretických předpokladů v praxi a stanovuje podmínky, za kterých je možné činnostně orientovanou výuku realizovat.cs_CZ
uk.abstract.enThe theoretical part of the degree work deals with the necessity of including activity methods in "traditional" German language teaching at an ordinary primary school. There should rise a new type of teaching that combines both traditional and activity methods. It is supposed that this kind of teaching is more effective, it improves pupils' attitude to learning and it teaches many abilities that are important in present-day life. Therefore this teaching represents one of the ways to cope with the demands of contemporary education. The research part concentrates on verification of the theoretical hypotheses in real classes and it describes requirements that are necessary for succesful realization of activity methods.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV