Zobrazit minimální záznam

Implementation of the Cross-Curricular Theme of Social and Emotional Learning into a Reading Workshop
dc.contributor.advisorFelcmanová, Lenka
dc.creatorSaňáková, Petra
dc.date.accessioned2022-04-07T11:04:50Z
dc.date.available2022-04-07T11:04:50Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/151135
dc.description.abstractDiplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je věnována dílnám čtení, konkrétně jejich významu a průběhu. Jedná se o metodu výuky, která rozvíjí čtenářské dovednosti a vytváří ve třídě čtenářské společenství. Dále je představeno jedno z průřezových témat, Osobnostní a sociální výchova. Cílem výzkumné části diplomové práce je identifikovat možnosti propojování těchto dvou oblastí. Konkrétně je cílem popsat průběh dílny čtení u vybraných pedagogů působících na 2. stupni ZŠ, dále zjistit, zda a jakým způsobem probíhá začleňování průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy do dílen čtení. Tohoto cíle bylo dosaženo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s těmito pedagogy. Z rozhovorů vyplývá, že pedagogové při přípravě lekcí dílen čtení směřují k rozmanitým cílům, avšak nestanovují si zde za cíl uskutečňovat výstupy OSV. Ocenili by, kdyby vznikly návrhy příprav na lekce dílen čtení, kterými by se mohli inspirovat. Praktická část diplomové práce byla proto o tyto návrhy doplněna a předkládá jedenáct příprav na lekce dílen čtení, které směřují k naplnění cílů OSV. KLÍČOVÁ SLOVA osobnostní a sociální výchova, dílny čtení, čtenářská gramotnost, čtenářské společenství, sdílenícs_CZ
dc.description.abstractThe thesis is divided into two parts, theoretical and research part. The theoretical part is dedicated to reading workshops, specifically to their importance. Reading workshop is a teaching method that develops reading skills and creates a reading community in the classroom. Furthermore one of the cross-curricular themes, Social and Emotional Learning (SEL), is introduced. The goal of the research part of the thesis is to identify the possibilities of connecting these two areas, to describe how reading workshops are led by elementary school teachers, to determine whether and how can the cross-curricular theme of SEL be incorporated into the reading workshop. This goal was achieved through semi-structured interviews with teachers. The interviews show that the teachers aim at various goals during the preparation for reading workshops, nevertheless they usually don't implement the outputs of the SEL. They would appreciate using inspiring lesson plans. In response to their need, eleven lesson plans for reading reading lessons were added to the thesis. They are aimed at fulfilling the objectives of SEL. KEYWORDS cross-curricular theme of social and emotional learning, reading workshop, reading literacy, reading comunity, sharingen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcross-curricular theme of social and emotional learningen_US
dc.subjectreading workshopen_US
dc.subjectreading literacyen_US
dc.subjectreading comunityen_US
dc.subjectsharingen_US
dc.subjectosobnostní a sociální výchovacs_CZ
dc.subjectdílny čtenícs_CZ
dc.subjectčtenářská gramotnostcs_CZ
dc.subjectčtenářské společenstvícs_CZ
dc.subjectsdílenícs_CZ
dc.titleImplementace průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova do dílen čtenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId237522
dc.title.translatedImplementation of the Cross-Curricular Theme of Social and Emotional Learning into a Reading Workshopen_US
dc.contributor.refereeBartoňová, Miroslava
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Special Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je věnována dílnám čtení, konkrétně jejich významu a průběhu. Jedná se o metodu výuky, která rozvíjí čtenářské dovednosti a vytváří ve třídě čtenářské společenství. Dále je představeno jedno z průřezových témat, Osobnostní a sociální výchova. Cílem výzkumné části diplomové práce je identifikovat možnosti propojování těchto dvou oblastí. Konkrétně je cílem popsat průběh dílny čtení u vybraných pedagogů působících na 2. stupni ZŠ, dále zjistit, zda a jakým způsobem probíhá začleňování průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy do dílen čtení. Tohoto cíle bylo dosaženo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s těmito pedagogy. Z rozhovorů vyplývá, že pedagogové při přípravě lekcí dílen čtení směřují k rozmanitým cílům, avšak nestanovují si zde za cíl uskutečňovat výstupy OSV. Ocenili by, kdyby vznikly návrhy příprav na lekce dílen čtení, kterými by se mohli inspirovat. Praktická část diplomové práce byla proto o tyto návrhy doplněna a předkládá jedenáct příprav na lekce dílen čtení, které směřují k naplnění cílů OSV. KLÍČOVÁ SLOVA osobnostní a sociální výchova, dílny čtení, čtenářská gramotnost, čtenářské společenství, sdílenícs_CZ
uk.abstract.enThe thesis is divided into two parts, theoretical and research part. The theoretical part is dedicated to reading workshops, specifically to their importance. Reading workshop is a teaching method that develops reading skills and creates a reading community in the classroom. Furthermore one of the cross-curricular themes, Social and Emotional Learning (SEL), is introduced. The goal of the research part of the thesis is to identify the possibilities of connecting these two areas, to describe how reading workshops are led by elementary school teachers, to determine whether and how can the cross-curricular theme of SEL be incorporated into the reading workshop. This goal was achieved through semi-structured interviews with teachers. The interviews show that the teachers aim at various goals during the preparation for reading workshops, nevertheless they usually don't implement the outputs of the SEL. They would appreciate using inspiring lesson plans. In response to their need, eleven lesson plans for reading reading lessons were added to the thesis. They are aimed at fulfilling the objectives of SEL. KEYWORDS cross-curricular theme of social and emotional learning, reading workshop, reading literacy, reading comunity, sharingen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV