Zobrazit minimální záznam

Humor a moc: dekolonizace Kanady v dílech Thomase Kinga
dc.contributor.advisorKolinská, Klára
dc.creatorTuček, Jaroslav
dc.date.accessioned2017-04-10T11:32:31Z
dc.date.available2017-04-10T11:32:31Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15099
dc.description.abstractThis dissertation is about power, humour and various comic and ironic strategies contemporary Native writers and artists apply in their works to challenge the outdated Indian stereotypes and obsolete systems of cultural and aesthetic representation. The artists employ a combination of comedy and irony as favoured modes of expression in order to contest, subvert and critically deconstruct the oppressive hegemonic ideologies and power structures still present in Canada and the United States. Their novels, poetry, essays, films, documentaries, theatre performances, paintings and other works of art strive to emphasize the marginalization and rights of all Native people in North America who have suffered over the hundreds of years of colonization, acculturation and violent cultural appropriation. In the last decade, there have been growing calls from academia, Native communities as well as the government, to reconceptualise the bi-cultural politics between the First Nation peoples and the Canadian nation-state. A great amount of models for an inclusionary and multifaceted identity politics have been proposed by several Canadian cultural analysts and critics, including for example Diana Brydon, Smaro Kamboureli, and Lily Cho. However, before they can be successfully implemented, a creation of an alternative space...en_US
dc.description.abstractMoje diplomová práce na téma "Humor a moc: dekolonizace Kanady v dílech Thomase Kinga" se zabývá komickými a ironickými metodami, které využívají současní indiánští autoři za účelem zpochybnění a vyvrácení zastaralých stereotypů a systémů kulturního a estetického zpodobnění postavy severoamerického indiána. Tito umělci ve svých dílech využívají kombinace komedie a ironie jako hlavních vyjadřovacích prostředků za účelem napadání, rozvrácení a kritického zpochybnění represivních hegemonických ideologií a mocenských struktur, které se stále těší velkému vlivu jak v Kanadě, tak ve Spojených státech amerických. V jejich románech, poezii, esejích, filmech, dokumentárních pořadech, malbách, divadelních představeních a ostatních moderních podobách umění se umělci snaží zachytit a zviditelnit odsunutí původních obyvatel Severní Ameriky na samý okraj společnosti a potlačování jejich lidských práv, které bylo dáno především několika sty let kolonizace, socializace a násilného kulturního přivlastňování. V posledních několika letech se objevují výrazné snahy ze strany odborné veřejnosti, komunit původních obyvatel a kanadského státního aparátu o změnu bikulturní politiky mezi kanadskými původními národy a dominantní společností. Mnoho kanadských kulturologů a teoretiků (jako např. Diana Brydon, Smaro Kamboureli a Lily...cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePower through humour: Thomas King's strategies for decolonizing Canadaen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentÚstav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId59363
dc.title.translatedHumor a moc: dekolonizace Kanady v dílech Thomase Kingacs_CZ
dc.contributor.refereeJindra, Miroslav
dc.identifier.aleph000971678
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csMoje diplomová práce na téma "Humor a moc: dekolonizace Kanady v dílech Thomase Kinga" se zabývá komickými a ironickými metodami, které využívají současní indiánští autoři za účelem zpochybnění a vyvrácení zastaralých stereotypů a systémů kulturního a estetického zpodobnění postavy severoamerického indiána. Tito umělci ve svých dílech využívají kombinace komedie a ironie jako hlavních vyjadřovacích prostředků za účelem napadání, rozvrácení a kritického zpochybnění represivních hegemonických ideologií a mocenských struktur, které se stále těší velkému vlivu jak v Kanadě, tak ve Spojených státech amerických. V jejich románech, poezii, esejích, filmech, dokumentárních pořadech, malbách, divadelních představeních a ostatních moderních podobách umění se umělci snaží zachytit a zviditelnit odsunutí původních obyvatel Severní Ameriky na samý okraj společnosti a potlačování jejich lidských práv, které bylo dáno především několika sty let kolonizace, socializace a násilného kulturního přivlastňování. V posledních několika letech se objevují výrazné snahy ze strany odborné veřejnosti, komunit původních obyvatel a kanadského státního aparátu o změnu bikulturní politiky mezi kanadskými původními národy a dominantní společností. Mnoho kanadských kulturologů a teoretiků (jako např. Diana Brydon, Smaro Kamboureli a Lily...cs_CZ
uk.abstract.enThis dissertation is about power, humour and various comic and ironic strategies contemporary Native writers and artists apply in their works to challenge the outdated Indian stereotypes and obsolete systems of cultural and aesthetic representation. The artists employ a combination of comedy and irony as favoured modes of expression in order to contest, subvert and critically deconstruct the oppressive hegemonic ideologies and power structures still present in Canada and the United States. Their novels, poetry, essays, films, documentaries, theatre performances, paintings and other works of art strive to emphasize the marginalization and rights of all Native people in North America who have suffered over the hundreds of years of colonization, acculturation and violent cultural appropriation. In the last decade, there have been growing calls from academia, Native communities as well as the government, to reconceptualise the bi-cultural politics between the First Nation peoples and the Canadian nation-state. A great amount of models for an inclusionary and multifaceted identity politics have been proposed by several Canadian cultural analysts and critics, including for example Diana Brydon, Smaro Kamboureli, and Lily Cho. However, before they can be successfully implemented, a creation of an alternative space...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009716780106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV