Show simple item record

Cross-subjects topics in the grammar school TEFL
dc.contributor.advisorMothejzíková, Jarmila
dc.creatorZenkerová, Nela
dc.date.accessioned2017-04-10T11:31:41Z
dc.date.available2017-04-10T11:31:41Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15095
dc.description.abstractThe overall objective of this paper is to consider possible ways of incorporating "cross-subject topics" into the grammar school curriculum when teaching English as a foreign language (TEFL), in particular the third year of a four-year course (where a course spans more than four years this would be the equivalent). 1 New Concept of Czech Education The first chapter enumerates the most important changes brought about by the new curricular reform. To name but a few: education should primarily focus on creating and developing "key skills". The Curricular Framework for Grammar Schools (Rámcový vzdělávací program pro gymnázia) which is relevant for the purposes of this paper specifies the following key skills: Learning, Problem Solving, Communication, Social and Personal skills, Citizenship skills, and Entrepreneurial skills. Another requirement stated in the Framework is the schools' obligation to incorporate "cross-subject topics" into their own school curriculum ("školní vzdělávací program"). In the Framework five statutory cross-subject topics can be found: Personal and Social Education, Education of Thinking in European and Global Context, Multicultural Education, Environmental Education, and Media Education. The Framework also suggests various ways of incorporating these topics into the school curriculum....en_US
dc.description.abstractTato diplomová práce se věnovala nové součásti českého kurikula - tzv. průřezovým tématům a možnostem jejich začlenění do gymnaziální výuky anglického jazyka (konkrétně třetího ročníku čtyřletého studia a ekvivalentních ročníků víceletých studijních programů). Dle provedeného šetření (pro školní rok 2007-2008) je nejfrekventovanějším titulem používaným k výuce angličtiny na pražských gymnáziích v příslušných ročnících učebnice New Opportunities. Na základě její analýzy lze konstatovat, že tento titul může učiteli poskytnout určitou míru opory při zařazování průřezových témat do výuky anglického jazyka. Více než desetina stran v dané učebnici byla shledána snadno využitelnou k tomuto účelu. Téměř čtyřicet procent stran této publikace pak skýtá příležitosti, jež může učitel využít jako "odrazového můstku" k zařazení jednoho z průřezových témat. V tomto případě je však nevyhnutelné, aby dané téma dále rozvíjel za použití jiných materiálů či vlastní invence. Právě tento fakt předpokládá, že se učitel bude (kromě svého oboru) velmi dobře orientovat ještě v problematice všech průřezových témat - stav, kterého lze dosáhnout jen velmi obtížně. Možným řešením se zdá být přednostní orientace na jedno z průřezových témat a následná domluva pedagogického sboru o tom, kdo se bude věnovat jednotlivým průřezovým tématům...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePrůřezová témata v gymnaziální výuce anglického jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-21
dc.description.departmentÚstav anglistiky a amerikanistikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId59384
dc.title.translatedCross-subjects topics in the grammar school TEFLen_US
dc.contributor.refereeBerglová, Eva
dc.identifier.aleph000971708
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se věnovala nové součásti českého kurikula - tzv. průřezovým tématům a možnostem jejich začlenění do gymnaziální výuky anglického jazyka (konkrétně třetího ročníku čtyřletého studia a ekvivalentních ročníků víceletých studijních programů). Dle provedeného šetření (pro školní rok 2007-2008) je nejfrekventovanějším titulem používaným k výuce angličtiny na pražských gymnáziích v příslušných ročnících učebnice New Opportunities. Na základě její analýzy lze konstatovat, že tento titul může učiteli poskytnout určitou míru opory při zařazování průřezových témat do výuky anglického jazyka. Více než desetina stran v dané učebnici byla shledána snadno využitelnou k tomuto účelu. Téměř čtyřicet procent stran této publikace pak skýtá příležitosti, jež může učitel využít jako "odrazového můstku" k zařazení jednoho z průřezových témat. V tomto případě je však nevyhnutelné, aby dané téma dále rozvíjel za použití jiných materiálů či vlastní invence. Právě tento fakt předpokládá, že se učitel bude (kromě svého oboru) velmi dobře orientovat ještě v problematice všech průřezových témat - stav, kterého lze dosáhnout jen velmi obtížně. Možným řešením se zdá být přednostní orientace na jedno z průřezových témat a následná domluva pedagogického sboru o tom, kdo se bude věnovat jednotlivým průřezovým tématům...cs_CZ
uk.abstract.enThe overall objective of this paper is to consider possible ways of incorporating "cross-subject topics" into the grammar school curriculum when teaching English as a foreign language (TEFL), in particular the third year of a four-year course (where a course spans more than four years this would be the equivalent). 1 New Concept of Czech Education The first chapter enumerates the most important changes brought about by the new curricular reform. To name but a few: education should primarily focus on creating and developing "key skills". The Curricular Framework for Grammar Schools (Rámcový vzdělávací program pro gymnázia) which is relevant for the purposes of this paper specifies the following key skills: Learning, Problem Solving, Communication, Social and Personal skills, Citizenship skills, and Entrepreneurial skills. Another requirement stated in the Framework is the schools' obligation to incorporate "cross-subject topics" into their own school curriculum ("školní vzdělávací program"). In the Framework five statutory cross-subject topics can be found: Personal and Social Education, Education of Thinking in European and Global Context, Multicultural Education, Environmental Education, and Media Education. The Framework also suggests various ways of incorporating these topics into the school curriculum....en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglistiky a amerikanistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV