Zobrazit minimální záznam

The shapes of memory in the novels of Lídia Jorge
dc.contributor.advisorHousková, Anna
dc.creatorVrublová, Karolína
dc.date.accessioned2021-03-24T10:40:17Z
dc.date.available2021-03-24T10:40:17Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15088
dc.description.abstractVe své diplomové práci nazvané Podoby paměti v románech LídU Jorgeové j sem se věnovala románům současné spisovatelky Lídii J orgeové, která Je jednou z představitelek "podubnové generace" portugalských spisovatelů. Jej í díla J sou kromě kritické reflexe zrněn v portugalské společnosti propoj ena rovněž tématem paměti. Ve své práci j sem se na základě analýzy dvou románů Pobřeží šepotů a Zahrada bez hranic snažila zj istit, jakých podob v nich paměť nabývá a jakých prostředků bylo využito k jejímu zobrazení. Srovnáním rozdílných pohledů na stejnou skutečnost, které k sobě Lídia J orgeová v románech řadí, j sem se pokusila dobrat odpovědi na otázku, proč se tato autorka vůbec ztvárněním paměti zabývá. V románu Pobřeží šepotů nacházíme dvě podoby paměti, reprezentované dvěma pohledy na stejnou událost, vycházející však z nestejných časů a prostředí. Za pomoci metatextové dekonstrukce jedné části knihy druhou je srovnáván pohled ženský a mužský, evropský a africký, koloniální a kolonizovaný, starý a nový, národní a cizí. Následné porovnání pohledů hlavní hrdinky na události v době jejich dění a s dvacetiletým odstupem nám ukazuje, jak při zpětném pohledu vidíme většinu věcí jinak a často jasněji. Jelikož čas paměť proměňuje, obraz pamětí zaznamenané skutečnosti se během let mění. Pomyslná zahrada představuj...cs_CZ
dc.description.abstractIn my thesis entitled The shapes oj Memory in Novels oj Lídia Jorge, I folIowed novels of present-day writer Lídia Jorge, who is the representative of "Post Revolution Generation"of Portuguese writers. Her publications are linked by the theme of memory as welI as critical reflection of Portuguese society. I made an effort to uncover what shapes does the "memory" gain and which meanings were used for its imaging on the basis of analyzing the novel s - The Murmuring Coast (A Costa dos Murmúrios, 1988) and The Garden without Limits (O Jardim sem Limites, 1995). I managed to find out answers on the question why the authoress even occupies herself with the interpretation of the memory comparing different views on the same matter of fact, that are ranked together by Lídia J orge in her novels. The memory in the analyzed novels appears in its very structures, because the main concern is always the retrospective recolIection, narrating of events that already have happened and cannot be changed, but its consequences are stilI lasting. The theme of memory is also used because the "myth remove process" and the "seeking for the identity" directly result from personal and national history and always refer to at least one level of the story. In the novel The Murmuring Coast we can find two different appearances of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePodoby paměti v románech Lídii Jorgeovécs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-30
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId52942
dc.title.translatedThe shapes of memory in the novels of Lídia Jorgeen_US
dc.contributor.refereeDufková, Vlasta
dc.identifier.aleph000972276
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePortugalštinacs_CZ
thesis.degree.disciplinePortuguese Studiesen_US
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPortugalštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enPortuguese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své diplomové práci nazvané Podoby paměti v románech LídU Jorgeové j sem se věnovala románům současné spisovatelky Lídii J orgeové, která Je jednou z představitelek "podubnové generace" portugalských spisovatelů. Jej í díla J sou kromě kritické reflexe zrněn v portugalské společnosti propoj ena rovněž tématem paměti. Ve své práci j sem se na základě analýzy dvou románů Pobřeží šepotů a Zahrada bez hranic snažila zj istit, jakých podob v nich paměť nabývá a jakých prostředků bylo využito k jejímu zobrazení. Srovnáním rozdílných pohledů na stejnou skutečnost, které k sobě Lídia J orgeová v románech řadí, j sem se pokusila dobrat odpovědi na otázku, proč se tato autorka vůbec ztvárněním paměti zabývá. V románu Pobřeží šepotů nacházíme dvě podoby paměti, reprezentované dvěma pohledy na stejnou událost, vycházející však z nestejných časů a prostředí. Za pomoci metatextové dekonstrukce jedné části knihy druhou je srovnáván pohled ženský a mužský, evropský a africký, koloniální a kolonizovaný, starý a nový, národní a cizí. Následné porovnání pohledů hlavní hrdinky na události v době jejich dění a s dvacetiletým odstupem nám ukazuje, jak při zpětném pohledu vidíme většinu věcí jinak a často jasněji. Jelikož čas paměť proměňuje, obraz pamětí zaznamenané skutečnosti se během let mění. Pomyslná zahrada představuj...cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis entitled The shapes oj Memory in Novels oj Lídia Jorge, I folIowed novels of present-day writer Lídia Jorge, who is the representative of "Post Revolution Generation"of Portuguese writers. Her publications are linked by the theme of memory as welI as critical reflection of Portuguese society. I made an effort to uncover what shapes does the "memory" gain and which meanings were used for its imaging on the basis of analyzing the novel s - The Murmuring Coast (A Costa dos Murmúrios, 1988) and The Garden without Limits (O Jardim sem Limites, 1995). I managed to find out answers on the question why the authoress even occupies herself with the interpretation of the memory comparing different views on the same matter of fact, that are ranked together by Lídia J orge in her novels. The memory in the analyzed novels appears in its very structures, because the main concern is always the retrospective recolIection, narrating of events that already have happened and cannot be changed, but its consequences are stilI lasting. The theme of memory is also used because the "myth remove process" and the "seeking for the identity" directly result from personal and national history and always refer to at least one level of the story. In the novel The Murmuring Coast we can find two different appearances of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantGrauová, Šárka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990009722760106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV