Zobrazit minimální záznam

The communicative sphere of tourism - text typology, communicative strategies and linguistic means. Didactic use
dc.contributor.advisorLoucká, Hana
dc.creatorChobotová, Kateřina
dc.date.accessioned2017-04-10T11:30:00Z
dc.date.available2017-04-10T11:30:00Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15087
dc.description.abstractThe thesis focuses on a text analysis of a printed tourist guide and its potential possibilities of didactic use in French foreign language education. The thesis is divided into three sections. The first part deals with the submission of a printed tourist guide to the communicative sphere of tourism. It is first concerned with the sphere of tourism in general (to explain important terms such as the type of tourists or the tourist image). It then deals with the communicative sphere of tourism, its communicative situation and the written messages - tourist materials, which are divided between advertising and informational ones. Finally, it describes the printed tourist guide, its content and form, and presents a text typology based thematically. It shows stylistic procedures used in the text and their linguistic means, and also the tendencies a text has on text condensation and its coherence. The second section goes into the analysis of concrete texts of tourist guides. First of all, it deals with a description of the tourist guides from which the concrete texts were derived, especially from the point of view of a model addressee, i.e. what kind of tourist the texts are targeted to. Then three texts, each of them being the representative of a different text type based thematically, are analysed, from the...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zaměřuje na textový rozbor tištěného turistického průvodce a jeho možné využití v cizojazyčné výuce francouzského jazyka. Práce je rozdělena do tří oddílů. První se věnuje zařazení tištěného turistického průvodce do komunikativní oblasti turistiky. Nejdříve se zabývá oblastí turistiky obecně, posléze komunikativní oblastí turistiky, komunikativní situací, která v ní nastává, a jejími psanými komunikáty - turistickými materiály, jež jsou rozděleny na propagační a informační. Nakonec se práce v prvním oddíle věnuje popisu turistického průvodce, tematicky vymezuje typy textů, jež se v něm objevují, a popisuje jeho obsahovou náplň i formální aspekty. Představuje v textu užívané slohové postupy a jejich jazykové prostředky, dále pak napříč jdoucí tendence textu k textové kondenzaci a koherenci. Druhý oddíl je věnován rozboru konkrétních textů turistických průvodců. Nejdříve jsou popsány turistické průvodce, z nichž bylo vybrány texty k analýze, zejména z pohledu modelového adresáta, tedy jakému typu turisty jsou určeny. Poté jsou postupně rozebrány tři texty, vždy představující jiný tematicky vymezený typ textu, a to vždy po nejazykové i jazykové stránce. Po jazykové stránce rozebíráme vždy jednotlivé slohové postupy na základě užitých jazykových prostředků. Nakonec tohoto oddílu je zařazen...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleKomunikativní oblast turistiky - typologie textů, komunikativní strategie a jazykové prostředky. Didaktické využitícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-27
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId27704
dc.title.translatedThe communicative sphere of tourism - text typology, communicative strategies and linguistic means. Didactic useen_US
dc.contributor.refereeŠpaček, Jiří
dc.identifier.aleph000975090
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literature - French Studiesen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura - Francouzštinacs_CZ
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura - Francouzštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literature - French Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zaměřuje na textový rozbor tištěného turistického průvodce a jeho možné využití v cizojazyčné výuce francouzského jazyka. Práce je rozdělena do tří oddílů. První se věnuje zařazení tištěného turistického průvodce do komunikativní oblasti turistiky. Nejdříve se zabývá oblastí turistiky obecně, posléze komunikativní oblastí turistiky, komunikativní situací, která v ní nastává, a jejími psanými komunikáty - turistickými materiály, jež jsou rozděleny na propagační a informační. Nakonec se práce v prvním oddíle věnuje popisu turistického průvodce, tematicky vymezuje typy textů, jež se v něm objevují, a popisuje jeho obsahovou náplň i formální aspekty. Představuje v textu užívané slohové postupy a jejich jazykové prostředky, dále pak napříč jdoucí tendence textu k textové kondenzaci a koherenci. Druhý oddíl je věnován rozboru konkrétních textů turistických průvodců. Nejdříve jsou popsány turistické průvodce, z nichž bylo vybrány texty k analýze, zejména z pohledu modelového adresáta, tedy jakému typu turisty jsou určeny. Poté jsou postupně rozebrány tři texty, vždy představující jiný tematicky vymezený typ textu, a to vždy po nejazykové i jazykové stránce. Po jazykové stránce rozebíráme vždy jednotlivé slohové postupy na základě užitých jazykových prostředků. Nakonec tohoto oddílu je zařazen...cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis focuses on a text analysis of a printed tourist guide and its potential possibilities of didactic use in French foreign language education. The thesis is divided into three sections. The first part deals with the submission of a printed tourist guide to the communicative sphere of tourism. It is first concerned with the sphere of tourism in general (to explain important terms such as the type of tourists or the tourist image). It then deals with the communicative sphere of tourism, its communicative situation and the written messages - tourist materials, which are divided between advertising and informational ones. Finally, it describes the printed tourist guide, its content and form, and presents a text typology based thematically. It shows stylistic procedures used in the text and their linguistic means, and also the tendencies a text has on text condensation and its coherence. The second section goes into the analysis of concrete texts of tourist guides. First of all, it deals with a description of the tourist guides from which the concrete texts were derived, especially from the point of view of a model addressee, i.e. what kind of tourist the texts are targeted to. Then three texts, each of them being the representative of a different text type based thematically, are analysed, from the...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990009750900106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV