Show simple item record

Videohry a ekologické myšlení: perspektiva hráčů
dc.contributor.advisorŠisler, Vít
dc.creatorHubert, Andrea
dc.date.accessioned2021-10-08T08:30:44Z
dc.date.available2021-10-08T08:30:44Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150667
dc.description.abstractDosavadní výzkum navrhuje, že mainstreamové videohry, které nejsou zvláště navrženy pro reflexi nebo přesvědčení, mohou mít potenciál implicitně podporovat reflexi o otázkách životního prostředí a ekologii. Někteří vývojáři her tento potenciál také diskutují. Soubor těchto prací z velké části buď nezahrnuje hráčskou perspektivu v podněcování reflexe, nebo pouze zmiňuje její možné zahrnutí do budoucích studií. Cílem této práce je upozornit na potřebu zkoumat tento navrhovaný potenciál mainstreamových videohier očima těch, kteří mají na tyto environmentální podněty reagovat - očima samotných hráčů. Předkládaná práce navazuje na předchozí výzkum v této oblasti a na studie procesu reflexe ve videohrách. Součástí výzkumu byly hloubkové rozhovory s 11 účastníky o 5 různých mainstreamových videohrách. Jejich obsah a struktura byla analyzována pro společná témata. Tyto vybrané videohry byly: Red Dead Redemption II, Death Stranding, Horizon: Zero Dawn, Frostpunk a Cities: Skylines. Výsledky výzkumu poukazují na vysokou variabilitu hráčských odpovědí a postojů k navrhovaným podněcujícím faktorům klimatické reflexe v těchto videohrách. Kromě toho analýza zdůraznila ty faktory, které přispívají nebo narušují proces reflexe, která je často doprovázena obecnou tendencí propojovat danou videohru se známou realitou. Tato...cs_CZ
dc.description.abstractRecent academic work proposes that mainstream video games, which are not specifically designed for reflection or persuasion, can have a potential to implicitly encourage reflection on environmental issues and ecology. Some game developers have also echoed this view. Much of this work either does not include a player perspective in the reflection triggering, or mentions its possible inclusion in future studies. The aim of this thesis is to investigate this proposed potential of mainstream video games through the eyes of those who are to receive the environmental message of such videogames - the players. The present thesis builds on previous research in this area as well as on studies of the process of reflection in video games. In-depth interviews with 11 participants about 5 different mainstream videogames were conducted and their content and structure analysed for common themes. The selected videogames were: Red Dead Redemption II, Death Stranding, Horizon: Zero Dawn, Frostpunk and Cities: Skylines. The results point towards a high variability in the player's responses and attitudes towards the proposed climate reflection triggers in these video games. In addition, the analysis highlighted those factors which contribute to or interfere with the process of reflection, which is often accompanied by the...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectvideohry|environmentální problémy|ekologie|reflexe|klimatická krize|klimatická změnacs_CZ
dc.subjectvideo games|environmental issues|ecology|reflection|climate change|climate crisisen_US
dc.titleVideogames and ecological thinking: player's perspectiveen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-06-23
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId229987
dc.title.translatedVideohry a ekologické myšlení: perspektiva hráčůcs_CZ
dc.contributor.refereeJavora, Ondřej
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePhonetics - New Media Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFonetika - Studia nových médiícs_CZ
thesis.degree.programHumanitní vědycs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFonetika - Studia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhonetics - New Media Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní vědycs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDosavadní výzkum navrhuje, že mainstreamové videohry, které nejsou zvláště navrženy pro reflexi nebo přesvědčení, mohou mít potenciál implicitně podporovat reflexi o otázkách životního prostředí a ekologii. Někteří vývojáři her tento potenciál také diskutují. Soubor těchto prací z velké části buď nezahrnuje hráčskou perspektivu v podněcování reflexe, nebo pouze zmiňuje její možné zahrnutí do budoucích studií. Cílem této práce je upozornit na potřebu zkoumat tento navrhovaný potenciál mainstreamových videohier očima těch, kteří mají na tyto environmentální podněty reagovat - očima samotných hráčů. Předkládaná práce navazuje na předchozí výzkum v této oblasti a na studie procesu reflexe ve videohrách. Součástí výzkumu byly hloubkové rozhovory s 11 účastníky o 5 různých mainstreamových videohrách. Jejich obsah a struktura byla analyzována pro společná témata. Tyto vybrané videohry byly: Red Dead Redemption II, Death Stranding, Horizon: Zero Dawn, Frostpunk a Cities: Skylines. Výsledky výzkumu poukazují na vysokou variabilitu hráčských odpovědí a postojů k navrhovaným podněcujícím faktorům klimatické reflexe v těchto videohrách. Kromě toho analýza zdůraznila ty faktory, které přispívají nebo narušují proces reflexe, která je často doprovázena obecnou tendencí propojovat danou videohru se známou realitou. Tato...cs_CZ
uk.abstract.enRecent academic work proposes that mainstream video games, which are not specifically designed for reflection or persuasion, can have a potential to implicitly encourage reflection on environmental issues and ecology. Some game developers have also echoed this view. Much of this work either does not include a player perspective in the reflection triggering, or mentions its possible inclusion in future studies. The aim of this thesis is to investigate this proposed potential of mainstream video games through the eyes of those who are to receive the environmental message of such videogames - the players. The present thesis builds on previous research in this area as well as on studies of the process of reflection in video games. In-depth interviews with 11 participants about 5 different mainstream videogames were conducted and their content and structure analysed for common themes. The selected videogames were: Red Dead Redemption II, Death Stranding, Horizon: Zero Dawn, Frostpunk and Cities: Skylines. The results point towards a high variability in the player's responses and attitudes towards the proposed climate reflection triggers in these video games. In addition, the analysis highlighted those factors which contribute to or interfere with the process of reflection, which is often accompanied by the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV