Zobrazit minimální záznam

Chemical experiments in high school education - design of experiments focusing on color chemistry
dc.contributor.advisorPetrželová, Simona
dc.creatorŠkutová, Vendula
dc.date.accessioned2022-04-11T10:25:28Z
dc.date.available2022-04-11T10:25:28Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150666
dc.description.abstractChemické experimenty tvoří nedílnou součást středoškolské výuky chemie. Díky experimentům si žák efektivně propojí teoretické znalosti s pozorovanými skutečnostmi a zároveň rozvíjí mnoho svých kompetencí. Tato bakalářská práce se zaměřuje na experimenty s vybranými modře zbarvenými látkami, jejichž nespornou výhodou je snadná dostupnost. Použité látky jsou buď běžné chemikálie používané ve školní laboratoři, nebo jednoduše sehnatelné potraviny, nápoje apod. V teoretické části jsou tyto látky popsány z hlediska struktury a chemických vlastností, na kterých jsou stavěny experimenty v praktické části. Dále jsou v teoretické části uvedeny dosud známé experimenty s danými látkami, z nichž vychází experimenty navržené a vyzkoušené v praktické části. Součástí praktické části je popis realizovaných experimentů a jejich fotodokumentace. Výstupem těchto experimentů je jejich zařazení do tematicky laděných pracovních listů. Čtyři tematicky zaměřené pracovní listy byly tvořeny dle RVP G a ŠVP Gymnázia Botičská a přiloženy společně s autorským řešením.cs_CZ
dc.description.abstractChemical experiments are an important part of high school chemistry education. The main advantage of chemical experiments is fact that pupils effectively connect their theoretical knowledge with what they can see. Furthermore, pupils' competencies improve. This bachelor thesis focuses on experiments with blue colored chemicals which can be easily obtained. Chemicals used in these experiments are common compounds found in school laboratories or easily obtainable food, beverages etc. The theoretical part of this bachelor thesis contains information about structure and chemical properties of the chemicals which make a basis for experiments mentioned in the practical part. Additionally, experiments described in the practical part, which were designed and performed, are based on most known experiments with the chemicals described in the theoretical part. Further description of these experiments and their photo documentation can be found in the practical part, too. Evaluation of these experiments involves their integration into thematically focused worksheet. Four thematically focused worksheets were created according to the national curriculum of the Czech Republic for grammar schools (RVP G) and to the school curriculum of Gymnázium Botičská (ŠVP).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectcolor chemistryen_US
dc.subjectchemical experimenten_US
dc.subjectdidactic materialen_US
dc.subjectbarevná chemiecs_CZ
dc.subjectchemický experimentcs_CZ
dc.subjectvzdělávací materiálycs_CZ
dc.titleChemické experimenty ve výuce SŠ - návrh experimentů se zaměřením na barevnou chemiics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-16
dc.description.departmentDepartment of Chemistry Educationen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.identifier.repId231703
dc.title.translatedChemical experiments in high school education - design of experiments focusing on color chemistryen_US
dc.contributor.refereeTeplý, Pavel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Chemistry Educationen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csChemické experimenty tvoří nedílnou součást středoškolské výuky chemie. Díky experimentům si žák efektivně propojí teoretické znalosti s pozorovanými skutečnostmi a zároveň rozvíjí mnoho svých kompetencí. Tato bakalářská práce se zaměřuje na experimenty s vybranými modře zbarvenými látkami, jejichž nespornou výhodou je snadná dostupnost. Použité látky jsou buď běžné chemikálie používané ve školní laboratoři, nebo jednoduše sehnatelné potraviny, nápoje apod. V teoretické části jsou tyto látky popsány z hlediska struktury a chemických vlastností, na kterých jsou stavěny experimenty v praktické části. Dále jsou v teoretické části uvedeny dosud známé experimenty s danými látkami, z nichž vychází experimenty navržené a vyzkoušené v praktické části. Součástí praktické části je popis realizovaných experimentů a jejich fotodokumentace. Výstupem těchto experimentů je jejich zařazení do tematicky laděných pracovních listů. Čtyři tematicky zaměřené pracovní listy byly tvořeny dle RVP G a ŠVP Gymnázia Botičská a přiloženy společně s autorským řešením.cs_CZ
uk.abstract.enChemical experiments are an important part of high school chemistry education. The main advantage of chemical experiments is fact that pupils effectively connect their theoretical knowledge with what they can see. Furthermore, pupils' competencies improve. This bachelor thesis focuses on experiments with blue colored chemicals which can be easily obtained. Chemicals used in these experiments are common compounds found in school laboratories or easily obtainable food, beverages etc. The theoretical part of this bachelor thesis contains information about structure and chemical properties of the chemicals which make a basis for experiments mentioned in the practical part. Additionally, experiments described in the practical part, which were designed and performed, are based on most known experiments with the chemicals described in the theoretical part. Further description of these experiments and their photo documentation can be found in the practical part, too. Evaluation of these experiments involves their integration into thematically focused worksheet. Four thematically focused worksheets were created according to the national curriculum of the Czech Republic for grammar schools (RVP G) and to the school curriculum of Gymnázium Botičská (ŠVP).en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV