Show simple item record

Creation of marketing strategy of atelier A8000
dc.contributor.advisorKoudelková, Petra
dc.creatorKrupauerová, Karolína
dc.date.accessioned2022-04-14T18:24:30Z
dc.date.available2022-04-14T18:24:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150652
dc.description.abstractThis bachelor thesis focuses on the topic of strategic marketing applied in the field of architecture. Based on literature research, the theoretical part describes the definition and history of the concept of strategic marketing. Additionally, this thesis explains what steps need to be taken to formulate a marketing strategy and, also, shows what comes after the formulation of a marketing strategy. Every part of the creation of marketing strategy is then described in detail starting with a situation analysis. The situation analysis is based on evaluating external and internal factors. Firstly, as a part of the external analysis, all factors of the SLEPTE analysis are introduced and then, secondly, the thesis depicts Porter's five forces analysis. Subsequently, SWOT analysis is defined completing the situation analysis by also describing the internal aspects that might affect the company. Eventually, the theoretical part of the bachelor thesis clarifies the concept of segmentation, targeting, and positioning and presents a theoretical frame of the possible strategies to be used in the practical part. The practical part of the bachelor thesis focuses on using the theoretical knowledge in practice on a case of an architectonic studio A8000. Initially, the company is introduced and, after that, with...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje tématu strategického marketingu uplatněného v rámci odvětví architektury. Teoretická část nejprve na základě literární rešerše popisuje význam i historii tohoto pojmu. Dále práce detailně vysvětluje, jaké kroky vedou k formulaci marketingové strategie, kdy se zaměřuje také na aspekty, které následují po samotné formulaci strategie. Jednotlivé části tvorby marketingové strategie jsou následně podrobně představeny v rámci situační analýzy, jež je rozdělena na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí. Práce se v rámci vnějšího prostředí soustředí na jednotlivé faktory analýzy SLEPTE a vysvětluje, jaké síly působí v rámci Porterova modelu pěti sil. SWOT analýza následně doplňuje jednotlivé vnější vlivy také o faktory, které mohou působit zevnitř firmy. Nakonec práce objasňuje pojem segmentace, targeting a positioning a seznamuje čtenáře s možnými způsoby tvorby strategie. Na teoretickou část navazuje praktická část, která je věnována praktickému uplatnění teoretických poznatků na příkladu architektonického ateliéru A8000. Praktická část se nejprve věnuje popisu dané společnosti a následně za využití externích i interních zdrojů naplňuje jednotlivé části tvorby marketingové strategie. Vyvrcholením celé práce je návrh marketingové strategie vycházející z marketingového mixu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectstrategický marketingcs_CZ
dc.subjectarchitekturacs_CZ
dc.subjectA8000cs_CZ
dc.subjectsituační analýzacs_CZ
dc.subjectsegmentacecs_CZ
dc.subjectstrategiecs_CZ
dc.subjectmarketingový mixcs_CZ
dc.subjectstrategic marketingen_US
dc.subjectarchitectureen_US
dc.subjectA8000en_US
dc.subjectsituation analysisen_US
dc.subjectsegmentationen_US
dc.subjectstrategyen_US
dc.subjectmarketing mixen_US
dc.titleTvorba marketingové strategie ateliéru A8000cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-16
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId229374
dc.title.translatedCreation of marketing strategy of atelier A8000en_US
dc.contributor.refereeKlabíková Rábová, Tereza
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineMarketing Communications and Public Relationsen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMarketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enMarketing Communications and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se věnuje tématu strategického marketingu uplatněného v rámci odvětví architektury. Teoretická část nejprve na základě literární rešerše popisuje význam i historii tohoto pojmu. Dále práce detailně vysvětluje, jaké kroky vedou k formulaci marketingové strategie, kdy se zaměřuje také na aspekty, které následují po samotné formulaci strategie. Jednotlivé části tvorby marketingové strategie jsou následně podrobně představeny v rámci situační analýzy, jež je rozdělena na analýzu vnějšího a vnitřního prostředí. Práce se v rámci vnějšího prostředí soustředí na jednotlivé faktory analýzy SLEPTE a vysvětluje, jaké síly působí v rámci Porterova modelu pěti sil. SWOT analýza následně doplňuje jednotlivé vnější vlivy také o faktory, které mohou působit zevnitř firmy. Nakonec práce objasňuje pojem segmentace, targeting a positioning a seznamuje čtenáře s možnými způsoby tvorby strategie. Na teoretickou část navazuje praktická část, která je věnována praktickému uplatnění teoretických poznatků na příkladu architektonického ateliéru A8000. Praktická část se nejprve věnuje popisu dané společnosti a následně za využití externích i interních zdrojů naplňuje jednotlivé části tvorby marketingové strategie. Vyvrcholením celé práce je návrh marketingové strategie vycházející z marketingového mixu.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis focuses on the topic of strategic marketing applied in the field of architecture. Based on literature research, the theoretical part describes the definition and history of the concept of strategic marketing. Additionally, this thesis explains what steps need to be taken to formulate a marketing strategy and, also, shows what comes after the formulation of a marketing strategy. Every part of the creation of marketing strategy is then described in detail starting with a situation analysis. The situation analysis is based on evaluating external and internal factors. Firstly, as a part of the external analysis, all factors of the SLEPTE analysis are introduced and then, secondly, the thesis depicts Porter's five forces analysis. Subsequently, SWOT analysis is defined completing the situation analysis by also describing the internal aspects that might affect the company. Eventually, the theoretical part of the bachelor thesis clarifies the concept of segmentation, targeting, and positioning and presents a theoretical frame of the possible strategies to be used in the practical part. The practical part of the bachelor thesis focuses on using the theoretical knowledge in practice on a case of an architectonic studio A8000. Initially, the company is introduced and, after that, with...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV