Zobrazit minimální záznam

Use of the Brdy PLA in High-School Science Teaching
dc.contributor.advisorAndreska, Jan
dc.creatorValterová, Bára
dc.date.accessioned2022-04-07T10:20:16Z
dc.date.available2022-04-07T10:20:16Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150649
dc.description.abstractPráce se věnuje tématu využití nedávno vzniklé chráněné krajinné oblasti Brdy ve výuce přírodopisu a biologie na základních a středních školách v oblastech s ní bezprostředně sousedících. Teoretická část této diplomové práce je zaměřena na shrnutí poznatků, týkajících se vymezení chráněných krajinných oblastí, blíže čtenáře seznamuje s charakteristikami CHKO Brdy, a to především s jejími přírodovědnými aspekty a specifiky. V krátkosti se práce věnuje metodám výuky a podrobněji pak formě výuky v podobě přírodovědné exkurze a možnostem, jak lze CHKO Brdy pro tento účel využít. Klíčovou součástí této práce je výzkumná část, která formou dotazníkového šetření zjišťuje postoje a dosavadní praxi učitelů, žáků a studentů na základních a středních školách přilehlých k CHKO Brdy k přírodovědným exkurzím a možnostem využít k nim právě tuto chráněnou krajinnou oblast. K tomu byly využity dva různé dotazníky: Jeden koncipovaný pro učitele (16 otázek, 26 respondentů) a druhý pro žáky a studenty (30 otázek, 152 respondentů). Výsledná databáze sestává z téměř 5000 odpovědí, které byly analyzovány. Výsledky šetření ukazují, že zájem o přírodu a její ochranu, jakož i znalosti o CHKO Brdy jsou mezi žáky a studenty velmi vysoké. Zájem o využívání exkurzí ze strany vedení škol a jednotlivých pedagogů je značný, ale...cs_CZ
dc.description.abstractPresented work studies the possibilities of recently established protected landscape area (PLA) Brdy for a systematic use in teaching nature and biology related subjects at schools closely neighboring the PLA. The theoretical part of this diploma work makes a resume of basic information regarding the legal status of PLA's and introduces the reader into main facts about the PLA Brdy focusing on its natural aspects and specifics. General methods of education are reviewed briefly, followed by a more detailed discussion about the educational form of field trip and about possibilities how such trips or excursions to the PLA Brdy can be used in the education practice. The key part of this work is a relatively large questionnaire research for teachers, pupils and students of elementary and secondary schools next to Brdy. It establishes a database of their approaches to and existing experiences with field trips generally and excursions into PLA Brdy in particular. Two separate questionnaires have been used: one for teachers (16 questions, 26 respondents) and another one for pupils and students (30 questions, 152 respondents). Therefore, the database is composed of nearly 5000 responses which have been analyzed. The results show that interviewed pupils and students are clearly interested in the nature and...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectsecondary schoolen_US
dc.subjectnatural history and biologyen_US
dc.subjectfield tripen_US
dc.subjecteducational excursionen_US
dc.subjectprotected landscape areas (PLA)en_US
dc.subjectPLA Brdyen_US
dc.subjectnature protectionen_US
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectstřední školacs_CZ
dc.subjectpřírodopis a biologiecs_CZ
dc.subjectstudijní exkurzecs_CZ
dc.subjectchráněné krajinné oblasti (CHKO)cs_CZ
dc.subjectCHKO Brdycs_CZ
dc.subjectochrana přírodycs_CZ
dc.titleVyužití CHKO Brdy ve výuce přírodopisu a biologiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-16
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId237511
dc.title.translatedUse of the Brdy PLA in High-School Science Teachingen_US
dc.contributor.refereeHanel, Lubomír
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy biologie - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Biology - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se věnuje tématu využití nedávno vzniklé chráněné krajinné oblasti Brdy ve výuce přírodopisu a biologie na základních a středních školách v oblastech s ní bezprostředně sousedících. Teoretická část této diplomové práce je zaměřena na shrnutí poznatků, týkajících se vymezení chráněných krajinných oblastí, blíže čtenáře seznamuje s charakteristikami CHKO Brdy, a to především s jejími přírodovědnými aspekty a specifiky. V krátkosti se práce věnuje metodám výuky a podrobněji pak formě výuky v podobě přírodovědné exkurze a možnostem, jak lze CHKO Brdy pro tento účel využít. Klíčovou součástí této práce je výzkumná část, která formou dotazníkového šetření zjišťuje postoje a dosavadní praxi učitelů, žáků a studentů na základních a středních školách přilehlých k CHKO Brdy k přírodovědným exkurzím a možnostem využít k nim právě tuto chráněnou krajinnou oblast. K tomu byly využity dva různé dotazníky: Jeden koncipovaný pro učitele (16 otázek, 26 respondentů) a druhý pro žáky a studenty (30 otázek, 152 respondentů). Výsledná databáze sestává z téměř 5000 odpovědí, které byly analyzovány. Výsledky šetření ukazují, že zájem o přírodu a její ochranu, jakož i znalosti o CHKO Brdy jsou mezi žáky a studenty velmi vysoké. Zájem o využívání exkurzí ze strany vedení škol a jednotlivých pedagogů je značný, ale...cs_CZ
uk.abstract.enPresented work studies the possibilities of recently established protected landscape area (PLA) Brdy for a systematic use in teaching nature and biology related subjects at schools closely neighboring the PLA. The theoretical part of this diploma work makes a resume of basic information regarding the legal status of PLA's and introduces the reader into main facts about the PLA Brdy focusing on its natural aspects and specifics. General methods of education are reviewed briefly, followed by a more detailed discussion about the educational form of field trip and about possibilities how such trips or excursions to the PLA Brdy can be used in the education practice. The key part of this work is a relatively large questionnaire research for teachers, pupils and students of elementary and secondary schools next to Brdy. It establishes a database of their approaches to and existing experiences with field trips generally and excursions into PLA Brdy in particular. Two separate questionnaires have been used: one for teachers (16 questions, 26 respondents) and another one for pupils and students (30 questions, 152 respondents). Therefore, the database is composed of nearly 5000 responses which have been analyzed. The results show that interviewed pupils and students are clearly interested in the nature and...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV