Show simple item record

Integration of Natural Science Lesson and its Implementation in Secondary School
dc.contributor.advisorHlaváčová, Lucie
dc.creatorKipor, Michael
dc.date.accessioned2022-04-07T10:09:32Z
dc.date.available2022-04-07T10:09:32Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150640
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá integrací přírodovědných předmětů do jednoho vyučovacího předmětu a zjišťuje, jaké postoje k tomuto konceptu výuky zaujímají žáci 6. ročníku základní školy a jejich zákonní zástupci. V první části se práce zaměřuje na historii i současnost integrované výuky v České republice a zahraničí, vzdělávacími programy na národní a školní úrovni, oborovými didaktikami přírodovědných předmětů a jejich didaktickou transformací. Součástí diplomové práce je popsaná realizace integrování přírodovědných předmětů na 2. stupni základní školy a ukázka možného propojení učiva jednoho ročníku s příkladem vyučovaného tématu atmosféra Země. Druhá část práce je založena na výzkumném šetření, ve kterém se zjišťovaly postoje žáků a jejich zákonných zástupců k integrované výuce. Pro zjištění výsledků byla použita metoda rozhovorů s následnou analýzou výsledků. Výsledky ukázaly velmi pozitivní postoje a názory respondentů na danou problematiku. KLÍČOVÁ SLOVA integrovaná výuka, integrované kurikulum, přírodovědné předměty, atmosféra Země, strukturovaný rozhovorcs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the integration of natural science lessons. It also deals with opinions and attitudes of 6th grade students and their parents/representatives about this type of education. First part describes history and present situation of integrated education, educational curriculums on national and school basis, subject didactics of science subjects and its didactic transformation in Czech Republic and abroad. Part of the diploma thesis forms a description of realization of integrated education on lower secondary school. There is also shown an example of educational topic with possible curriculum connection in one school grade. Second part is formed by a research which shows approach of students and their parents/representatives to integrated education. Interview method with further analysis was used for collecting results. In conclusion, results have shown that responders have very positive approach and opinions about integrated education. KEYWORDS Integrated Science, Integrated Curriculum, Natural Science lessons, earth atmosphere, structured interviewen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectIntegrated Scienceen_US
dc.subjectIntegrated Curriculumen_US
dc.subjectNatural Science lessonsen_US
dc.subjectearth atmosphereen_US
dc.subjectstructured interviewen_US
dc.subjectintegrovaná výukacs_CZ
dc.subjectintegrované kurikulumcs_CZ
dc.subjectpřírodovědné předmětycs_CZ
dc.subjectatmosféra Zeměcs_CZ
dc.subjectstrukturovaný rozhovorcs_CZ
dc.titleIntegrace přírodovědných předmětů a jejich implementace na druhém stupni základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-16
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId232262
dc.title.translatedIntegration of Natural Science Lesson and its Implementation in Secondary Schoolen_US
dc.contributor.refereeBrůnová, Linda
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - biologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools - Biologyen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá integrací přírodovědných předmětů do jednoho vyučovacího předmětu a zjišťuje, jaké postoje k tomuto konceptu výuky zaujímají žáci 6. ročníku základní školy a jejich zákonní zástupci. V první části se práce zaměřuje na historii i současnost integrované výuky v České republice a zahraničí, vzdělávacími programy na národní a školní úrovni, oborovými didaktikami přírodovědných předmětů a jejich didaktickou transformací. Součástí diplomové práce je popsaná realizace integrování přírodovědných předmětů na 2. stupni základní školy a ukázka možného propojení učiva jednoho ročníku s příkladem vyučovaného tématu atmosféra Země. Druhá část práce je založena na výzkumném šetření, ve kterém se zjišťovaly postoje žáků a jejich zákonných zástupců k integrované výuce. Pro zjištění výsledků byla použita metoda rozhovorů s následnou analýzou výsledků. Výsledky ukázaly velmi pozitivní postoje a názory respondentů na danou problematiku. KLÍČOVÁ SLOVA integrovaná výuka, integrované kurikulum, přírodovědné předměty, atmosféra Země, strukturovaný rozhovorcs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the integration of natural science lessons. It also deals with opinions and attitudes of 6th grade students and their parents/representatives about this type of education. First part describes history and present situation of integrated education, educational curriculums on national and school basis, subject didactics of science subjects and its didactic transformation in Czech Republic and abroad. Part of the diploma thesis forms a description of realization of integrated education on lower secondary school. There is also shown an example of educational topic with possible curriculum connection in one school grade. Second part is formed by a research which shows approach of students and their parents/representatives to integrated education. Interview method with further analysis was used for collecting results. In conclusion, results have shown that responders have very positive approach and opinions about integrated education. KEYWORDS Integrated Science, Integrated Curriculum, Natural Science lessons, earth atmosphere, structured interviewen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV