Motivace manažerů k profesnímu vzdělávání
Motivation of Managers for Vocational Education
bachelor thesis (NOT DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/150638Identifiers
Study Information System: 234043
Collections
- Kvalifikační práce [23751]
Author
Advisor
Referee
Šerák, Michal
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Adult Education and Personnel Management
Department
Department of Adult Education and Personnel Management
Date of defense
6. 9. 2021
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Fail
Keywords (Czech)
motivace|motivace ke vzdělávání|pracovní motivace|vzdělávání|další profesní vzdělávání|manažerKeywords (English)
motivation|motivation for education|work motivation|education|further vocational education|managerTato bakalářská práce se věnuje motivaci manažerů k dalšímu profesnímu vzdělávání. Cílem je zjistit konkrétní důvody, které je vedou k účasti na vzdělávacích aktivitách v organizaci. Práce je strukturovaná do šesti kapitol. Úvodní tři kapitoly se zabývají teoretickými východisky managementu, manažera a jeho kompetencemi, specifik personálního oddělení, vzdělávání dospělých, konkrétně v organizaci, motivace, motivace a bariér ve vzdělávání v organizaci a motivace manažerů se vzdělávat v organizaci. Závěrečné tři kapitoly jsou věnovány vlastnímu výzkumnému šetření, jehož cílem je zjistit konkrétní důvody, proč se manažeři personálního oddělení vzdělávají v rámci organizace Novartis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
This bachelor's thesis focuses on the motivation of managers to continue their professional education. The aim is to identify specific reasons that lead them to participate in educational activities in an organization. The work is structured into six chapters. The introductory three chapters deal with the theoretical starting points of management, manager and his/her competencies, the specifics of the human resources department, adult education, specifically in the organization, motivation, motivation and barriers in education in the organization, and the motivation of managers to learn in the organization. The final three chapters are devoted to own research investigation, which aims to find out the specific reasons why HR managers are educated within the organization Novartis. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)