Zobrazit minimální záznam

Fictional worlds in video games
dc.contributor.advisorŠisler, Vít
dc.creatorLaštovková, Lucie
dc.date.accessioned2022-04-12T09:53:39Z
dc.date.available2022-04-12T09:53:39Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/150610
dc.description.abstractNaprostá většina videoher se skládá z fikce. Jedním ze způsobů, jak k fikci přistupovat je literární teorie fikčních světů. Nabízí se však otázka, zda můžeme tuto teorii na videohry použít. Cílem práce je zjistit, jak literární teoretici definují fikční světy. Dále se podíváme, jestli tento koncept využívají ludologové a jak s ním pracují. Pokud se nám potvrdí hypotéza, že je na videohry možné tuto teorii použít, pak se podíváme, jak se tyto světy od těch literárních liší. S pomocí shromážděných poznatků pak provedeme případové studie na vybraných hrách. Na závěr si předvedeme, jak zkoumání fikčních světů může obohatit výzkum videoher o nové poznatky a jak teorii dál využít.cs_CZ
dc.description.abstractThe vast majority of videogames is consisting of fiction. One of the ways of approaching fiction is the literary theory of fictional worlds. However, this begs a question if we would be able to use this theory. The purpose of our thesis is to determine how literary theorists define fictional worlds. Furthermore, we will look at the way that this concept is used by ludologists and how they work with it. If our hypothesis, that we can apply this theory to videogames, will be confirmed, then we investigate how those worlds are different from the literary ones. Then, with the help from the acquired knowledge, we will conduct case studies on selected games. Finally, we will demonstrate how researching of fictional worlds can be profitable for game studies and how to utilize the theory more.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfictional worlds|ludofictional worlds|videogames|game worlds|game studiesen_US
dc.subjectfikční světy|ludofikční světy|videohry|herní světy|herní studiacs_CZ
dc.titleFikční světy ve videohráchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-07
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId222773
dc.title.translatedFictional worlds in video gamesen_US
dc.contributor.refereePýcha, Čeněk
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia nových médiícs_CZ
thesis.degree.disciplineNew Media Studiesen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation and Library Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia nových médiícs_CZ
uk.degree-discipline.enNew Media Studiesen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation and Library Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csNaprostá většina videoher se skládá z fikce. Jedním ze způsobů, jak k fikci přistupovat je literární teorie fikčních světů. Nabízí se však otázka, zda můžeme tuto teorii na videohry použít. Cílem práce je zjistit, jak literární teoretici definují fikční světy. Dále se podíváme, jestli tento koncept využívají ludologové a jak s ním pracují. Pokud se nám potvrdí hypotéza, že je na videohry možné tuto teorii použít, pak se podíváme, jak se tyto světy od těch literárních liší. S pomocí shromážděných poznatků pak provedeme případové studie na vybraných hrách. Na závěr si předvedeme, jak zkoumání fikčních světů může obohatit výzkum videoher o nové poznatky a jak teorii dál využít.cs_CZ
uk.abstract.enThe vast majority of videogames is consisting of fiction. One of the ways of approaching fiction is the literary theory of fictional worlds. However, this begs a question if we would be able to use this theory. The purpose of our thesis is to determine how literary theorists define fictional worlds. Furthermore, we will look at the way that this concept is used by ludologists and how they work with it. If our hypothesis, that we can apply this theory to videogames, will be confirmed, then we investigate how those worlds are different from the literary ones. Then, with the help from the acquired knowledge, we will conduct case studies on selected games. Finally, we will demonstrate how researching of fictional worlds can be profitable for game studies and how to utilize the theory more.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médiícs_CZ
thesis.grade.code4
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV