dc.contributor.advisor | Šisler, Vít | |
dc.creator | Laštovková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2022-04-12T09:53:39Z | |
dc.date.available | 2022-04-12T09:53:39Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/150610 | |
dc.description.abstract | Naprostá většina videoher se skládá z fikce. Jedním ze způsobů, jak k fikci přistupovat je literární teorie fikčních světů. Nabízí se však otázka, zda můžeme tuto teorii na videohry použít. Cílem práce je zjistit, jak literární teoretici definují fikční světy. Dále se podíváme, jestli tento koncept využívají ludologové a jak s ním pracují. Pokud se nám potvrdí hypotéza, že je na videohry možné tuto teorii použít, pak se podíváme, jak se tyto světy od těch literárních liší. S pomocí shromážděných poznatků pak provedeme případové studie na vybraných hrách. Na závěr si předvedeme, jak zkoumání fikčních světů může obohatit výzkum videoher o nové poznatky a jak teorii dál využít. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The vast majority of videogames is consisting of fiction. One of the ways of approaching fiction is the literary theory of fictional worlds. However, this begs a question if we would be able to use this theory. The purpose of our thesis is to determine how literary theorists define fictional worlds. Furthermore, we will look at the way that this concept is used by ludologists and how they work with it. If our hypothesis, that we can apply this theory to videogames, will be confirmed, then we investigate how those worlds are different from the literary ones. Then, with the help from the acquired knowledge, we will conduct case studies on selected games. Finally, we will demonstrate how researching of fictional worlds can be profitable for game studies and how to utilize the theory more. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | fictional worlds|ludofictional worlds|videogames|game worlds|game studies | en_US |
dc.subject | fikční světy|ludofikční světy|videohry|herní světy|herní studia | cs_CZ |
dc.title | Fikční světy ve videohrách | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-07 | |
dc.description.department | Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
dc.description.department | Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 222773 | |
dc.title.translated | Fictional worlds in video games | en_US |
dc.contributor.referee | Pýcha, Čeněk | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Studia nových médií | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | New Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
thesis.degree.program | Information and Library Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianship - New Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Studia nových médií | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | New Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Informační studia a knihovnictví | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Information and Library Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Neprospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Fail | en_US |
uk.abstract.cs | Naprostá většina videoher se skládá z fikce. Jedním ze způsobů, jak k fikci přistupovat je literární teorie fikčních světů. Nabízí se však otázka, zda můžeme tuto teorii na videohry použít. Cílem práce je zjistit, jak literární teoretici definují fikční světy. Dále se podíváme, jestli tento koncept využívají ludologové a jak s ním pracují. Pokud se nám potvrdí hypotéza, že je na videohry možné tuto teorii použít, pak se podíváme, jak se tyto světy od těch literárních liší. S pomocí shromážděných poznatků pak provedeme případové studie na vybraných hrách. Na závěr si předvedeme, jak zkoumání fikčních světů může obohatit výzkum videoher o nové poznatky a jak teorii dál využít. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The vast majority of videogames is consisting of fiction. One of the ways of approaching fiction is the literary theory of fictional worlds. However, this begs a question if we would be able to use this theory. The purpose of our thesis is to determine how literary theorists define fictional worlds. Furthermore, we will look at the way that this concept is used by ludologists and how they work with it. If our hypothesis, that we can apply this theory to videogames, will be confirmed, then we investigate how those worlds are different from the literary ones. Then, with the help from the acquired knowledge, we will conduct case studies on selected games. Finally, we will demonstrate how researching of fictional worlds can be profitable for game studies and how to utilize the theory more. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií - studia nových médií | cs_CZ |
thesis.grade.code | 4 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | N | |